Karanténba zárja jövőre a nem biztonságos oldalakat a Google
A webes biztonság ma már nem luxus, hanem kötelező. Legalábbis úgy tűnik, a Google-nél így gondolkoznak. A keresőóriás blogján jelentette be: 2017 januárjától már nemcsak a keresési eredményekben sorolja hátrébb a nem biztonságos – SSL-protokoll nélkül – működő weboldalakat, de a böngészője szöveges üzenetben is jelzi mindezt.
A Chrome böngésző címsorának jelenlegi és jövőbeni megjelenése nem védett weboldalak esetén.
(Forrás: https://security.googleblog.com/2016/09/moving-towards-more-secure-web.html)
„Eddig is tudtuk, hogy a Google-keresésekben hátrányban vannak a hitelesítés nélküli weboldalak, hiszen a keresőmotor automatikusan hátrébb sorolja őket a találati listán. Azonban úgy tűnik, itt nem állnak meg. Az Internetes óriás legutóbbi lépése újabb komoly figyelmeztetés azon vállalatoknak, amelyek eddig nem törődtek a biztonsággal. A tervek szerint a jövőben a böngésző még hangsúlyosabban hívja majd föl a figyelmet a hitelesítés nélküli weboldalakra, sőt az is elképzelhető, hogy belátható időn belül meg sem jeleníti őket.” – mondta el Almási János az internetbiztonsággal foglalkozó NetLock termékfejlesztési vezetője. A szakértő hozzátette, hogy bár hazánkban is egyre több webodalon védenek SSL-tanúsítvánnyal, még mindig csak a vállalatok töredéke érzi át a biztonság üzleti jelentőségét. „A Google bejelentése egyértelművé teszi az SSL/TSL-protokoll alkalmazása a webes kommunikációban nem csupán egy biztonsági tényező, de forintosítható versenyhátrányba is kerülnek azon cégek, akik nem hitelesítik a weboldalukat. Mindez ma már nem luxus: évi néhány ezer forintért, pár kattintással megrendelhető az SSL-tanúsítvány és biztosítható egy weboldal alapszintű védelme. Érdemes minden vállalatnak lépnie a digitális evolúcióban.” – összegezte.
Miben segít az SSL-tanúsítvány?
Az SSL-tanúsítvány a weboldal gazdáját és látogatóit egyaránt védi. A látogatókat egyrészt biztosítja arról, hogy a megjelenő információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak (és azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folyamán), másrészt a webszerver és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosításával garantálja, hogy az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg. A nagyobb értékű SSL-tanúsítványok a weboldalon túl az azt üzemeltető cégeket, szervezeteket is hitelesen azonosítják, ez különösen a pénzügyi, kereskedelmi területen elengedhetetlen, és komoly bizalmi faktor, de minden cég számára alapvető, hogy az ügyféladatok ne kerülhessenek illetéktelen kezekbe. Az SSL-tanúsítványok alkalmazásával ezek megszerzésének egyik módját tudják kizárni.
Hogyan győződhetünk meg látogatóként egy weblap biztonságáról?
- A Chrome címmezőjében (de sok más böngészőben is) egy zártlakat-ikon jelzi, ha egy weboldal hitelesített, biztonságos és az odalátogató ügyféllel zajló kommunikáció titkosítva van.
- Ilyenkor a címmezőben a domainnév http:// helyett https:// előtaggal kezdődik.
- Ha nincs ilyen ikon a weboldal címe előtt, akkor az oldal nincs védelem alatt. Az oldal nem hiteles és a kommunikáció nem titkosított, így az ott megadott adatokat illetéktelenek is könnyedén megszerezhetik.
- Jövőre a Chrome böngésző üzenettel is jelzi, ha egy oldal nem rendelkezik SSL-tanúsítvánnyal.
Mit kell tenni, ha vállalati weboldalunkat védeni szeretnénk?
- Az SSL-tanúsítvány kiváltáshoz keressünk fel egy bizalmiszolgáltatót, hitelesítéssel foglalkozó céget vagy azt a dominregisztrátort, ahol a domaincímünket regisztráltuk.
- Az SSL-tanúsítvány automata (DV SSL) verziója – mint a legegyszerűbb, belépőszintű védelem – egyszerűen és már évi néhány ezer forintért megrendelhető.
- A fejlettebb OV- és EV-szintű SSL-tanúsítványok megrendeléséhez már szükséges a céges dokumentumok egyeztetése is, de cserébe magasabb szintű hitelesítést kapunk, amivel szolgáltatásunk komolyságát is hatékonyan hangsúlyozhatjuk és még inkább védjük ügyfeleinket.
Milyen szintű SSL-tanúsítványt válasszunk?
Az SSL-tanúsítványoknak különböző minőségei léteznek:
- Az alap DV (domain validation) SSL annyit igazol, hogy a böngésző címsorában megjelenő domainnév mögött valóban a hozzá tartozó weboldal található és már ez a tanúsítvány is biztosítja a titkosított kommunikációt.
- Az OV (organization validation) SSL-tanúsítvány egy bejegyzett szervezethez is köti az adott domainnel azonosított szolgáltatást. A tanúsítványt kiállító bizalmi szolgáltató (pl. Netlock) ilyenkor ellenőrzi a cég, egyesület vagy más jogi személy létezését és a domain feletti használati jogosultságát, s a tanúsítványban feltünteti a szervezet nevét.
- Az EV (extended validation) SSL-tanúsítványok kiállításához magasabb szintű ellenőrzések kapcsolódnak, ezért az ilyen oldalak címsorát a böngészők zöld színben tüntetik fel.
Az új egységes európai szabályozás által bevezetett, jogilag is elismert minősített weboldal-hitelesítő tanúsítvány képviseli a legmagasabb szintet. A jövő évi piaci megjelenését követően ezt lesz érdemes választani minden olyan európai cégnek, amely komoly internetes jelenléttel bír.
Kapcsolódó cikkek
- Tengerpartról is aláírhatóak a legfontosabb szerződések: e-aláírás akár okostelefonról is
- A foci Eb alatt lépett érvénybe az elektronikus aláírások közös uniós szabályozása
- Robbanás előtt a biztonságos internet
- A Google 4,3 millió weboldalt büntetett meg tavaly
- Okostévén keresztül engedjük be a jövő tolvajait?
- Jelszavakat, személyes adatokat is veszélyeztethet egy internet biztonsági hiba
- Google ajándék a biztonságos internet napján
- AI-szakértő veszi át a Google keresési részlegét
- Büntetik a nem hitelesített oldalakat a webes óriások
- Egy diák birtokolta rövid ideig a Google.com domaint
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.