25 ezer ember életét menthetik meg évente az önvezető autók
A Vodafone aktív szerepet vállal az autonóm közlekedés régiós fejlesztésében
Jelentősen csökkenthetik a balesetek számát és évente akár 25 ezer ember életét menthetik meg az európai utakon az intelligens, egymással együttműködő autók és egyéb közlekedési eszközök.
A mainál sokkal biztonságosabbá válthat a közlekedés, miután már ma is olyan szenzoros eszközök segítenek a járművezetőknek a balesetek elkerülésében, mint az automata fékezés, a sávkövetés, vagy éppen a holttér jelzés.
Az iparági várakozások szerint 2024-ben az eladott új autók 89%-a fog rendelkezni a konnektivitás képességével és 2025-re mintegy 50 milliárd „összekapcsolódott” eszköz vesz majd körül minket.
A Vodafone Magyarország, mint a magyar gazdaság egyik meghatározó szereplője örömmel írta alá a régiós kutatás-fejlesztési együttműködésről szóló szándéknyilatkozatot, a Nemzetgazdasági Minisztérium által szervezett regionális digitális csúcstalálkozón, mondta Alexandre Froment-Curtil, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója.
Az együttműködés célja, hogy a digitális átalakulás kínálta lehetőségeket kihasználva, a Közép-Kelet európai régió és a régiós vállalatok minél aktívabban bekapcsolódjanak az intelligens közlekedési rendszerek, az autonóm közlekedés fejlesztésébe.
A november 17-18-ai budapesti Regional Digital Summit konferencián Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter elmondta, hogy a jövő termelése egyértelműen a gyártási folyamatok digitalizálására épül, ami különleges innovációs alkalmazkodást és minden korábbinál gyorsabb válaszokat kíván a gazdaság szereplőitől. Mint mondta: térségünk versenyképességét erősíti, ha országaink együttműködnek az autonóm vezetés szabályozási és infrastrukturális területein, valamint az autófejlesztés és a beszállítói hálózatok bővítésében.
A Vodafone a világ vezető IoT szolgáltatójaként már jelenleg is aktívan közreműködik a közlekedés automatizálását szolgáló fejlesztésekben, így az autonóm autózás kifejlesztésében is. A Vodafone Csoport az első távközlési szolgáltatóként csatlakozott a 2016 szeptemberében létrejött globális 5GAA (5G Automotive Association) szövetséghez, amelynek a célja az összekapcsolt és automatizált vezetés és az intelligens szállítási rendszerek fejlesztése. E cél érdekében a Vodafone már meg is kezdte a járművek közötti (vehicle-to-vehicle) kommunikáció, az LTE-V2X tesztelését.
Alexandre Froment-Curtil szerint az IoT technológia, a jelenleg már zajló negyedik ipari forradalom átalakítja a világunkat, és nagyon fontos, hogy a jövő alakításában és formálásában Magyarország tevékenyen részt is vegyen. A Vodafone Magyarország ezért, a rendelkezésére álló eszközökkel mindent meg is tesz, mondta.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar startup menti meg a strandlopásoktól a világot
- Félmilliárd 5G előfizetés 2022-re
- Készülékeinket vírusok fertőzik, de nem tudjuk hogyan
- A Fujitsu válasza a kibertámadásokra: a megelőzés
- Nincs több rejtély: A Kaspersky Lab 2017-es kiberveszély előrejelzései
- Black Friday: a pénzügyi adathalászat nő az ünnepek közeledtével
- Fujitsu Fórum München 2016
- Gallus csirkék millióira vigyáz a Vodafone megoldása
- Nem csak a Tesco Bank ügyfeleit támadta a Retefe vírus
- A Deutsche Telekom egész Európában emeli a városi élet színvonalát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.