Most kiderül, ki mit vesz karácsonyra!
Az Olcsóbbat.hu a hazai karácsonyi vásárlási szokásokat kutatta
Az Olcsóbbat.hu vezető ár-összehasonlító oldal friss kutatásai szerint idén az online vásárlók harmada 20 és 50 ezer forint közötti összeget szán az ajándékokra, harmaduk szeretné megúszni 20 ezer forint alatt, de 3%-uk akár 100.000 forint fölötti költést tervez.
Bár egyre több hazai webáruházban is megteheti a vásárló, hogy fizetésénél felkerekíti az összeget és a különbséget jótékony szervezeteknek ajánlja fel, de ilyen adományozási lehetőségekkel a karácsonyi szezonban kevesebben élnek, mint ahányan tárgyi adományokat juttatnak el a rászorulóknak. A megkérdezettek több mint fele ruhát, játékot, bútort, könyvet ad ilyenkor adományba.
A karácsonyi vásárlást, az Olcsóbbat.hu felmérése szerint a hazai vásárlók kétharmada jellemzően pár héttel az ünnep előtt kezdi csak meg. Ötödük már nyár végétől hozzáfog az ajándékok beszerzéséhez, és kevesebb mint tizedük az utolsó napokban old meg mindent. A hazai vásárlók harmada rendel külföldi webáruházakból, a legnépszerűbbek itthon is az eBay, az AliExpress és az Amazon.
Tavalyhoz hasonlóan idén is növekszik a mobilról vagy táblagépről rendelők aránya, de jellemzően azok böngészőiből, tehát a webshopok oldalainak mobilverzióján keresztül rendelnek. Csupán tizedük használja az okoseszközökre fejlesztett applikációkat.
Fizetésnél hagyományosan az utánvétes megoldás a legnépszerűbb, de egyre többen használják bankkártyájukat is. A legtöbben a futáros kiszállítást szeretik, bár folyamatosan nő a hazai FoxPosthoz hasonló csomagautomatás átvételi lehetőséget választók száma. A vásárlók kétharmada úgy nyilatkozott, hogy egy adott webáruház kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont lehet, ha az adott cég ingyenesen szállítja ki a terméket.
A termékek kiválasztása során az ár-összehasonlítás mellett a magyar online vásárlók növekvő arányban olvassák el a termékről írt véleményeket, kommenteket, egyre nagyobb arányban nézik meg, hogy magáról az adott webshopról milyen vélemények, értékelések születtek. A legfontosabb szempont a vásárlási döntés meghozatalánál természetesen az ár, de emellett az is lényeges szempontként jelenik meg, hogy könnyű legyen visszavinni, vagy kicserélni a terméket.
Az idei karácsonyi vásárlási szezon slágerei a ruházati termékek, kozmetikai, szépségápolási cikkek, játékok, háztartási eszközök és a könyvek lesznek. Az elektronikai vagy háztartási termékek között az elmúlt hetek adatai alapján úgy tűnik a legtöbben okostelefont, tévét, kávéfőzőt, táblagépet és okosórákat keresnek. Az okostelefonok között a napokban az Olcsóbbat.hu-n összehasonlítható 900 termék közül a Huawei, Apple és Samsung készülékek voltak a legkeresettebbek.
Kapcsolódó cikkek
- NetIQ tippek
- Amit az internettől kapunk karácsonyra
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
- Az eMAG Black Friday kínálatában idén 450 000 termék várja a magyar vásárlókat
- Idősebbek és bölcsebbek?
- Mobilnet: nem csak nyáron kellesz!
- Online okoskodó CSOK-osok változtatják meg az építőipart?!
- Miért tartunk vonzónak valakit?
- Évnyitó az interneten: Iskolakezdés az e-kereskedelemben
- Maximum 80 ezer juthat egy okostelefonra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.