Minden korábbinál magasabb ünnepi adatforgalom a Vodafone ügyfeleknél
A 2016/17-es ünnepi időszakban is folytatódott a korábbi trend: a Vodafone ügyfelei sokkal több adatot forgalmaztak belföldön és roaming környezetben is, mint bármikor korábban, valamint többször és hosszabban kívántak kellemes ünnepeket vagy boldog új évet élőszóban telefonon, miközben a korábbi évekhez képest kevesebb üdvözletet küldtek SMS-ben.
Az ünnepi napokban - december 24-25-26-án, illetve december 31-én és január 1-jén – a Vodafone ügyfelei több mint 18,4 millió hívást indítottak, így a hívások száma az egy évvel korábbi ünnepi időszakhoz képest 4 százalékkal bővült, a hívások pedig összességében bő 7 százalékkal lettek hosszabbak. A felhasználók az érintett 5 nap alatt közel 12,7 millió SMS-t küldtek el, ami azt jelenti, hogy a szöveges üzenetek száma közel 7 százalékkal mérséklődött egy év alatt. Az MMS-ek száma közel 40 százalékkal nőtt, de így is csak alig 214 ezer képes üzenetet küldtek a Vodafone ügyfelei az 5 nap alatt.
Az adatok tanúsága szerint karácsonykor és szilveszterkor is egyre többen használták a különböző internetes felületeket a jókívánságok tolmácsolására. Az adatforgalom az elmúlt évben mérthez képest közel 70 százalékkal, a 2014/15-ös ünnepi időszakhoz képest pedig 125 százalékkal nőtt – a 2012/13-as év-fordulóhoz képest közel az ötszörösére nőtt.
A roaming korlátok lebontásának köszönhetően külföldön is egyre többen és egyre többet használták a mobilinternetes szolgáltatásokat, így az ünnepi napokban Vodafone ügyfelei kétszer annyi adatot forgalmaztak, mint egy évvel korábban, és közel 8-szor annyit, mint 2014/15 fordulóján.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- Vodafone: roaming díjak nélkül az EU-ban
- A Telekomosok 6,9 milliós SMS-forgalmat bonyolítottak karácsonykor
- Csak az elmúlt 15 évben nagyságrendileg 200 millió ünnepi sms-t küldtek a Telekom ügyfelei
- Jóváírás Telekom ügyfeleknek
- Európa legnagyobb 4G roaming hálózata a Vodafone Magyarországé
- Sokan szeretnének többet a jóból
- A hírközlési szolgáltatások árainak és kínálatának alakulása 2016 első félévében
- A Vodafone felrázza a feltöltőkártyás piacot: 19 Ft-os perc és SMS díj feltöltőkártyával
- A szállásfoglalásért +1GB adatforgalmi keretet kaphatnak a Vodafone előfizetők
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.