Három év után ismét megújul a Közszolgálati Testület
Január 27-ig jelentkezhetnek az NMHH-nál azok a szervezetek, amelyek a Közszolgálati Testületbe tagot kívánnak delegálni. A jelentkezők hat csoportba kérhetik nyilvántartásba vételüket, az egy tematikus kategóriába tartozó szervezetek közül csak egy szervezet küldhet képviselőt a testületbe. Az új tagok megbízatása három évre szól majd.
Idén 2017. március 31-én jár le a Közszolgálati Testület jelenlegi, 2014. március 31-én delegált tagjainak megbízatási ideje. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ezért felhívást tett közzé hat új tag jelölésére, amelyre a jelentkezési határidő 2017. január 27. 14 óra (A felhívás és a jelentkezési lap a „Kapcsolódó írások” és a „Kapcsolódó dokumentumok” címszó alatt érhető el.)
Tagot delegálhatnak a települési önkormányzatok szervezetei, a nemzetiségi országos önkormányzatok, a határon túli, száz főnél nagyobb taglétszámú magyar kulturális szervezetek, országos családvédelmi szervezetek, a fogyatékkal élők országos érdekképviseletei, valamint országos kulturális szervezetek az irodalom, a színház, a film- az előadó-, a zene-, a tánc-, a képző- és az iparművészet területén.
Az érdeklődőknek jelentkezési lapot kell kitölteniük a nyilvántartásba vételhez, amely az NMHH honlapjáról letölthető. Az NMHH a nyilvántartásba vett szervezetek listáját 2017. február 21-én közzéteszi a honlapján. Az egy csoportba tartozó szervezetek közül csak egy szervezet küldhet képviselőt a testületbe. A regisztrált szervezetek megállapodhatnak egymással a delegálásról, ennek hiányában az NMHH sorsolással dönt 2017. március 1-jén a delegálható szervezetekről.
A Közszolgálati Testület látja el a közszolgálati médiaszolgáltatók feletti társadalmi felügyeletet, és ellenőrzi a közszolgálatiság érvényesülését. A 2011-ben megalakult testület 14 tagból áll, megbízásuk három évre szól. A médiatörvény értelmében külön eljárás nélkül delegálhat képviselőt a Magyar Tudományos Akadémia, a Magyar Katolikus Egyház, a Magyarországi Református Egyház, a Magyarországi Evangélikus Egyház, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége, a Magyar Olimpiai Bizottság, a Magyar Rektori Konferencia, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Kapcsolódó cikkek
- Hét aktuális jogszabályváltozás az NMHH-nál
- Elérte a százezer lekérdezést az NMHH számhordozottsági tudakozója
- A megkülönböztetéstől mentes internetezésért hozott döntést az NMHH
- A törvényi előírások miatt nem lehet ideiglenesen használni az országos kereskedelmi rádiós frekvenciát
- NMHH: Való Világ-barométerrel az aggályos tartalmak tudatosításáért
- Online is beadhatók az elektronikus hírközlési építmények tervei az NMHH-hoz
- November 1-től tételesen kiderül, mennyivel csökken jövőre az internetszámlánk
- Nyolcadik egyetemi médiaműhelyét nyitotta meg az NMHH
- Tűzszerészrobotok frekvenciaengedélyeit adta ki az NMHH
- A hírközlési szolgáltatások árainak és kínálatának alakulása 2016 első félévében
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.