Digitális transzformáció: akadályból lehetőség! Mit tehet egy nagyvállalat?
A Dell EMC közelmúltban végzett Digital Transformation Index felméréséből kiderül, hogy a digitális áttérés egyetlen iparágban sem zökkenőmentes.
Noha a felmérésben részt vevők 52%-a tapasztalt jelentős változásokat saját szektorában az elmúlt három évben, a nagyvállalatok mégis kénytelenek fokozni a tempót. A felmérésben több mint 4000 felső vezető vett részt 16 különböző országból, akiknek mintegy fele úgy véli, hogy üzleti tevékenységük a következő öt évben elavulttá válhat.
A statisztikák azonban pozitív változásokat is jeleznek, például azt, hogy a nagyvállalati piac végre kezd alkalmazkodni az ügyféligények dinamikus változásaihoz, és egyre korszerűbb informatikai infrastruktúrákat alkalmaznak. A fokozatosan internetessé váló, globális üzleti környezetben hamarosan a gyors piacra jutás és a szervezeti rugalmasság jelenti majd a siker kulcsát. Az ügyfélközpontú megközelítés igénye és az alkalmazottak megváltozott elvárásai mellett a felsővezetők azt is kénytelenek tudomásul venni, hogy az egyik legfőbb költségvetési prioritás az informatika korszerűsítése lesz.
Fokozódik a verseny
A technológia egy lehetőség a cégeknek, de akár meg is változtathatja a feltételeket bármely iparágban a vállalatok méretétől függetlenül. A Dell EMC által megkérdezett felsővezetők 78 százaléka szerint vállalkozásuk legnagyobb konkurenciáját a kisebb méretű, a technológiát sokkal inkább középpontba helyező, alacsonyabb működtetési költségű és jóval rugalmasabb digitális startupok jelentik. A felmérésben részt vevők 62 százaléka jelezte, hogy tud iparágában olyan vállalatokról, amelyek a digitális eszközök és új technológiák révén válhattak piaci szereplővé.
Fejlődni kell!
Az adatok azt mutatják, hogy a nagyvállalati szektor ugyan reagál az új, digitális környezet támasztotta igényekre, ám számos kihívás hátráltatja a szélesebb körű digitális áttérést. A Dell EMC a digitális áttérés legfontosabb jellemzőiként a rugalmas innovációt, az új lehetőségek előrejelzését, a fokozott átláthatóságot és megbízhatóságot, a személyes élmények középpontba helyezését, valamint a valós idejű, folyamatosan elérhető keretrendszerben végzett munkát nevezi meg. A 4000 válaszadó mindössze egyharmada állította, hogy vállalatuk követi ezeket az alapvetéseket, és csupán hét százalékuk alkalmazza a fenti öt irányelv mindegyikét.
Túl az akadályokon
A digitális áttérés előtt álló vállalatok esetében több olyan tényező rajzolódik ki, amely gátat szab az IT infrastruktúra modernizálásának. Egyrészt az anyagi háttér és az erőforrások hiánya, amelyet a kutatásban részt vevők harmada is megerősített. Ugyanakkor a technológiák szállítói gyakran pénzügyi szolgáltatásokat is kínálnak, hogy a vállalatok az anyagi lehetőségeikre szabott fizetési ütemezéssel jussanak új megoldásokhoz. Továbbá az olcsóbb, hatékonyabb virtualizációs és felhőalapú technológiák fejlődésével csökkennek a hardverre és karbantartásra fordított költségek. Ezek a technológiák költséghatékonyabbá és rugalmasabbá teszik a végrehajtást.
Egy másik szempont a megfelelő készségekkel és szaktudással rendelkező munkatársak képzése és kiválasztása. A technológiai szektorban egyre nehezebb olyan tapasztalt szakembereket találni, akik felügyelni tudják az áttérést, bár a különálló részlegek együttműködésével vagy az új technológiák végrehajtását felügyelő külső tanácsadók rövid távú bevonásával csökkenthető a hiány.
Akik az élen járnak
A kutatásból az is kiderül, hogy különösen az informatikai, a marketing, a pénzügyi és az ügyfélszolgálati részlegnek van szüksége modern informatikai infrastruktúrára. A digitális áttérés kivitelezéséhez tapasztalt informatikai szakemberekre van szükség, ugyanakkor az ügyféligények is egyértelműen befolyásolják az új megoldások alkalmazásáról születő döntéseket.
Csak a leggyorsabbak maradnak
A vállalati és fogyasztói technológiai platformok folyamatosan fejlődő világában minden eddiginél fontosabb, hogy egy vállalat megbízható digitális stratégiával rendelkezzen. A stratégia sikeres megvalósításához a vezetőknek fel kell mérniük cégük üzleti igényeit, a piaci trendeket, az ügyféligényeket, valamint a projekt finanszírozásához és felügyeletéhez rendelkezésre álló erőforrásokat. Ebben nyújthatnak segítséget a rendelkezésre álló digitális eszközök, valamint a szállítók, viszonteladók és tanácsadók nyújtotta támogatás és a rugalmas finanszírozási lehetőségek.
Kovács Tamás, a Dell EMC Magyarország műszaki igazgatója
Kapcsolódó cikkek
- Gamerek kérték: új Dell modellek PC-játékhoz
- Mindent a szemnek és a fülnek!
- Dienes-Oehm Tivadar a Dell EMC Magyarország vezérigazgatója
- Új Dell Inspiron 15 és 17 5000 laptopok – Ahogy tetszik!
- Nagy teljesítményű, négymagos Wyse 5060 vékony kliens a nagyobb igényű felhasználóknak
- Karácsonyi pillanatok - együtt az igazi!
- Új üzleti értéket és lehetőségeket nyújt a Dell EMC viszonteladói partner programja
- Nem mindennapi társ a mindennapi feladatokhoz
- Integrált tárhelykezelés, mobilitás és adatvédelem a Dell EMC SC sorozatú tárolóira
- Dell EMC adatvédelmi kiterjesztés szoftver- és felhőalapú előnyökkel – a modern adatcentrumok számára
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.