Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
Az IBM és az Ericsson közös fejlesztésben hozott létre egy kompakt, szilíciumalapú milliméterhullámú (mmWave) fázisvezérelt antennarács integrált áramkört, amely 28 GHz-en üzemel, és a jövőbeni 5G bázisállomásokon lesz használható. A mmWave áramkör nagyban gyorsíthatja az 5G-kompatibilis kereskedelmi hálózatok bevezetését.
Az IBM Research és az Ericsson tudósai az áttörést egy kétéves együttműködés eredményeképpen érték el, amelynek célja a fázisvezérelt antennarácsok fejlesztése volt az 5G technológia számára. Az IBM szakértelme a magas fokon integrált, fázisvezérelt mmWave antennarács-áramkörök és az integrált antennák területén, valamint az Ericsson tapasztalata a mobilkommunikációs áramkörök és rendszerek tervezésében segített a partnereknek több új technológiai mérföldkő elérésében.
A fázisvezérelt antennamodul áttörésről
Ahhoz, hogy a jövőbeni 5G fázisvezérelt antennarács-megoldások kereskedelmileg megvalósíthatók legyenek, az alkatrész mérete, súlya, költsége és teljesítménye nagyon fontos tényezők. Az IBM és az Ericsson csapatának eredménye, a világ első szilíciumalapú, 28 GHz-en, e technológiával működő antennamodulja egy jelentős lépés a kihívás megoldása felé vezető úton. A négy monolitikus integrált áramkörből és 64 keresztpolarizált antennából álló modul kb. 2,8” x 2,8” méretű, azaz egy szokásos okostelefon méretének a fele. Ennek a kompakt formatényezőnek az elérése nagy jelentőségű a technológia széles körű elterjedésében, különösen beltéri és sűrűn lakott városi környezetekben.
A csapat ezenkívül demonstrálta az egyidejű keresztpolarizációs működést az adó és vevő módokban. Ez a képesség lehetővé teszi, hogy egy fázisvezérelt antennamodul két nyalábot hozzon létre egyidejűleg, ezzel megkettőzve az egyidejűleg kiszolgálható felhasználók számát, és javítva a technológia értékét és gazdaságosságát.
A milliméteres hullámtartományú jelek használatának a mobilkommunikációban az egyik legfőbb feltétele a rádiók közötti megfelelő hatótávolság elérése a célalkalmazások támogatásához. 28 GHz-en az egyes antennák aprók, és egyedileg támogatják a rövid hatótávolságú kommunikációt, de a kisméretű antennák kombinációja nemcsak a hatótávolságot növeli, hanem lehetővé teszi a jelek konkrét irányokba történő irányítását is.
Az IBM és az Ericsson csapatának fázisvezérelt megoldása lehetővé teszi az 1,4 foknál is kisebb szögű nyalábirányítási felbontást, így a sugár precíz módon irányítható a felhasználók felé.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson, a Qualcomm és a NETGEAR elindítottA a Telstra első kereskedelmi gigabites LTE-hálózatát 150 Mbps feltöltési sebességgel
- Az Ericsson új megoldásával megfelezhető a hálózatok telepítésére fordított idő
- 1200 Mbps letöltési sebességet mutatott be 4G+ technológián a Telekom és az Ericsson
- Félmilliárd 5G előfizetés 2022-re
- Ericsson 5G felmérés: készen állnak a váltásra?
- A KT és a Samsung sikeresen létrehozta a világ első 5G kapcsolatát végpontok közötti 5G hálózatokon keresztül
- A Samsung összehangolt lépéseket sürget a szilícium-völgyi 5G csúcstalálkozón
- Az Ericsson elsőként szállít 5G rádiórendszert
- 5g alapú távérzékeléses robotizált műtétet mutatott be az ericsson és a londoni king's college
- A világ első transzkontinentális 5G próbahálózatát hozza létre az Ericsson, az SK Telecom és a Deutsche Telekom
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.