Magyar megoldás forradalmasíthatja a világ filmiparát
A Zinemath az EY szakértőivel fejleszti tovább üzleti terveit
Idén először magyar csapat is részt vesz a világ legígéretesebb technológiai startupjait felkaroló EY ’Accelerating Entrepreneurs’ programjában.
Az európai, közel-keleti és afrikai országokat és Indiát átfogó EMEIA régióból érkező pályázók közül szakmai szempontok alapján választották ki a 27 győztest.
Egyedüli és első magyar cégként a zLense filmes megoldást fejlesztő Zinemath Zrt. jutott be az EMEIA régió 27 legjobbnak ítélt vállalkozói csapata közé. A kiválasztott cégek az EY szakértőivel közösen dolgoznak fejlesztési és nemzetközi terjeszkedési terveiken a tanácsadó vállalat globális Accelerating Entrepreneurs programjának keretében.
A pályázóknak egy összetett kiválasztási procedúrán kellett megfelelnie. Az EY nemzetközi szakmai zsűrije mérlegelte többek között, hogy mekkora esélye van a vállalatnak a nemzetközi növekedésre, mennyire innovatív az általa használt technológia, milyen a pénzügyi teljesítménye és a jelenlegi piaci részesedése.
A Central Csoporthoz tartozó CenTech Új Magyarország Kockázati Tőkealap valamint a Docler cégcsoport tulajdonában álló Zinemath Zrt. zLense megoldása egyszerűsíti a filmkészítést, és jelentősen csökkenti a filmes utómunkálatok költségeit. A zLense segítségével ugyanis a kamera képes a tér 3D modelljét valós időben generálni és virtuális objektumokkal kiegészíteni úgy, hogy a technológia sem a kamera mozgatásában, sem a helyszínben nem igényel megkötést. A televíziózásban, sport közvetítésekben és webstreaming során eddig nem látott lehetőségeket ad a kreatívok kezébe a díjnyertes új technológia. Az így kialakítható látványvilág a legkényesebb vizuális elvárásoknak is megfelel, eddig nem látott módon realisztikussá téve a virtuális világot.
A Zinemath vezetői február 9-e és 10-e között Rómában vesznek részt az EY Strategic Growth fórumán mintegy 600 magas rangú vállalatvezetővel együtt. A magyar startup ezáltal a világ legnagyobb cégei előtt mutathatja be termékét és üzleti modelljét. Ezt követően a másik 26 kiválasztott céghez hasonlóan az EY dedikált szakértőitől kapnak majd tanácsokat vállalkozásuk sikeres működtetéséhez.
„Az elmúlt években számos hasonló vállalattal találkoztunk, akiket jelenleg is csak egy kis lépés választ el attól, hogy terméküket nemzetközi piacra vigyék, vagy ott átütő sikert érjenek el, saját növekedésüket pedig tudatosan gyorsítsák. Az ő számukra kiemelkedően nagy segítséget jelent egy olyan hálózathoz való hozzáférés, mint amilyen az EY. Globális és helyi tanácsadóink a következő hetekben együtt dolgoznak majd a Zinemath vezetőivel a lehetséges fejlődési irányokon” – mondta el Bányai András, az EY tranzakciós tanácsadási üzletágának igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar startup-ok egyre jobban szerepelnek a CES-en
- Magyar startupokra vadásznak a legnagyobb nemzetközi befektetők
- Állami források nélkül a startupok 90 százaléka elbukna
- Előrejelzések 2017-re: kreatív munkaállomások, IoT-igazgatók és önjavító jövő
- A Samsung NEXT 150 millió dolláros alapot hoz létre új startup vállalkozások támogatására
- Virágzó startup fővárossá válhat Budapest
- Még nem késő! Csatlakozz a magyar delegációhoz!
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
- CES 2017: Négy magyar cég a techvilág legnagyobb seregszemléjén
- Globális pályázat női startupok számára
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.