Egyre több hűségprogram bukik el, de létezik megoldás
Manapság szinte hetente új hűségprogramok látnak napvilágot: matricafüzetes, pontgyűjtős, kedvezménykártyás, kuponos, és még sorolhatnánk. Ezek többsége azonban – tisztelet a kivételnek - sajnos kidobott pénz a kereskedők számára. Hogyan kerülhető el a bukás? Mi a hűségprogramok jövője?
A Bond felmérése alapján a vásárlók által regisztrált hűségprogramok számának átlaga 2014-ről 2015-re 10,9-ről 13,3-ra nőtt, ennek ellenére a hűségprogramokban való aktív részvétel átlagszáma 7,8-ról 6,7-re csökkent. Sőt, a Cap Gemini szerint a vásárlás alapú hűségprogramok 77%-a elbukik az első két évében.
Az Egyesült Államokban egyre nagyobb teret hódítanak a látogatás alapú hűségrendszerek, melyek lényege, hogy nem a levásárolt összeget, hanem az üzletekben tett látogatásokat jutalmazzák. Az egyik legelterjedtebb ilyen program, mint 270 ezer üzletben kínál jutalmakat a vásárlóknak az USA-ban.
Már Magyarországon is elérhető ilyen, látogatás alapú rendszer, ami ráadásul a régi vásárlók megtartása mellett az új vásárlók elérésére is új megoldást kínál. Ez egy mobil applikáción alapuló, független marketing platform, vagyis bármilyen brand, üzletlánc vagy akár együzletes vállalkozás csatlakozhat a programba, kizárólagosság nélkül. Az app lényege, hogy a felhasználók számára érdekes kedvezményes ajánlatokat gyűjti össze, melyeket a felhasználók az üzletekben egyszerűen és gyorsan érvényesíthetnek – kupon, füzet és kártya nélkül, az okostelefonjukkal.
A rendszer ezen kívül a felhasználóknak automatikusan push értesítést küld a közelükben elérhető ajánlatokról, így egy-egy jó ajánlattal a lehetséges vásárlók letéríthetők a tervezett vásárlási útvonalukról és becsábíthatók az üzletekbe. Amint a vásárló belép egy partner üzletbe, a Shoployal automatikusan jutalmazza egy hűségponttal, amit nem a vásárlásáért, hanem a látogatásáért kap. Vagyis már az előtt jutalmazzuk a vásárlót, hogy ő a kasszához lépne.
Ami még egy nagy különbség az eddigiekhez képest, hogy ezek a hűségpontok nem költhetők el, nem válthatók be, nem nullázhatók, így nem egyenleget alkotnak, hanem hűségszintet határoznak meg. Ez által a vásárlók hosszú távú differenciálhatóságát biztosítják, mivel minden egyes vásárló besorolható a hűségszintje alapján, és annak megfelelően jutalmazható – hiszen a hűségszint visszacsatolható az ajánlati rendszerre, és más kedvezmény, promó küldhető ki annak megfelelően, hogy valaki 3-szor vagy 30-szor járt az adott üzletben.
Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa, hiszen a platform ezzel párhuzamosan az üzletek számára innovatív, precedens nélküli adatszolgáltatást kínál: méri a körzetben elhaladó vásárlókat, a látogatók/elhaladók arányát, kor, nem, érdeklődési kör szerinti eloszlását, és mindez akár valós időben nyomon követhető a webes admin felületén.
„A Shoployal számára az igazi értéket a nem-ek képviselik: mi ugyanis meg tudjuk mondani, hogy mi az érdeklődési köre azoknak, akik elutasítják az üzletet, így egy ügyes kampánnyal közülük is új érdeklődők, látogatók, vásárlók konvertálhatók” – mondta el Nagy István, a Shoployal magyarországi képviselője. „Ha egy üzlet körzetében egy nap 100 felhasználónk halad el, akik közül 10-en térnek be az üzletbe, a Shoployal meg tudja mondani azt, hogy mi érdekli azt a 90 embert, aki csak elhaladt az üzlet mellett. Mindehhez nem kell tíz- vagy százmilliós marketing keret, drága hardver telepítés vagy külön rendszergazda foglalkoztatása. Akár egyetlen kis üzlet is egyszerűen, gyorsan és megtérülő ráfordítással csatlakozhat a Shoployal rendszerébe, és valósíthat meg lokáció alapú marketinget ezzel a valóban 21. századi technológiával.”
A háttér:
A kiskereskedelmi üzletek részéről egyre nagyobb igény van arra, hogy megismerjék vásárlóikat: mikor és mit vásárolnak, mennyit költenek, mik a kedvenc termékeik...mindent tudni akarnak, amit csak meg lehet tudni, és napjaink kereskedelmi rendszereiből rengeteg adat összegyűjthető – de csak azokról, akik az üzletbe látogatnak és vásárolnak.
Mit tesz, mit tehet a kereskedő az üzleten kívül? Hogyan csábíthatja be az üzletbe a vásárlókat? Erre a válasz általában egy megnyerő kirakat, szórólapok, plakátok, esetleg tévés, rádiós, internetes reklámkampány – a marketing kerettől függően.
Ezek a megoldások azonban szinte mind rendkívül költségesek, és nagyon kevés visszajelzést adnak a sikerességről. Hiszen a vásárlók általában nem úgy térnek be az üzletekbe, hogy „én a tévéreklám miatt jöttem”, illetve a nagy reklámzajban egyre nehezebb olyan üzenettel megjelenni, ami kitűnik a többi közül, és a vásárlók ingerküszöbe is egyre magasabb.
A másik, újra és újra felmerülő kérdéskör a vásárlók megtartásának problémája. A rengeteg kupon, pontgyűjtő füzet, matricás rendszer között nehéz egyedit alkotni, illetve az sem feltétlenül jelent megoldást, ha bevezetünk egy kártyás rendszert. Hiszen minden jutalomprogram alapja a vásárló által elköltött pénz, és az ezért kapott pontokat beváltva újra kezdődik a történet a nulláról: mintha a vásárló először járna az üzletben.
További információk: http://shoployal.hu/home/partners
Kapcsolódó cikkek
- Saját fejlesztésű elektronikus jegyrendszer az SRS Informatika Kft-től
- Zsebben hordozható EKG a szívritmuszavarok észlelésére
- Ingenico mobilfizetési terminálokkal látja el tanácsadóit a Generali Biztosító
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Tizenéves programozó zseniket díjazott a UPC
- Megszokás vagy praktikusság?
- 6 + 1 aktuális marketing trend, ahogy a Marketing Döntéshozók Klubja látja
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
- Elindult a myMeki alkalmazás!
- Már most érdemes előre megvenni az éves autópálya-matricákat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.