A Telekom ismét meghirdeti a Fenntarthatósági sajtódíj-pályázatot
A Telekom és a Fenntarthatósági Média Klub idén már a hatodik alkalommal hirdeti meg sajtódíj-pályázatát, amelynek keretében azokat az újságírókat, szerkesztőket, bloggereket, vloggereket díjazza, akik az elmúlt időszakban kiemelkedő teljesítményt nyújtottak akár személyes sorsfordító történetek, akár a Föld egészét érintő témák feldolgozásával. Pályázni három kategóriában lehet, a díjazás kategóriánként nettó 300 ezer forint.
„A fenntartható fejlődés a fejlődés olyan formája, amely a jelen szükségleteinek kielégítése mellett nem fosztja meg a jövő generációit saját szükségleteik kielégítésének lehetőségétől.“ – áll az Egyesült Nemzetek Szövetségének 1987-ben kiadott Közös Jövőnk jelentésében. A jelen szükségletei, legyen szó akár energiafelhasználásról, akár tiszta levegőről, akár édesvízről, vagy egyéb táplálékról óriásiak, ám a Föld erőforrásai, beleértve az embereket is, végesek. Ezért fontos, hogy a környezet, a társadalom és a gazdaság érdekei egymással harmóniában legyenek. Ha ez a három érdek nincs összhangban, akkor egyik sérti a másikat. A harmonizáció célja egyszerű: gyermekeink és unokáink számára olyan feltételeket és lehetőségeket biztosítani, amelyek számunkra is adottak.
Ezért a Telekom és a Fenntarthatósági Média Klub (amelynek tagjai a Magyar Telekom, TV2, az RTL Klub, a CEMP, a Central Médiacsoport, a Forbes, az Origo, a Mediaworks és a WMN.hu) hat évvel ezelőtt azzal a céllal alapította meg a Fenntarthatósági sajtódíjat, hogy elismerje azokat a munkákat, amelyek ráirányítják a közvélemény figyelmét a helyi, a regionális, valamint a globális, életünket és környezetünket érintő kérdésekre, illetve támogatják a fenntarthatósági szemlélet erősödését a magyar médiában és közéletben egyaránt. A Fenntarthatósági sajtódíj révén lehetőség nyílik azon témák kiemelésére, amelyek segítségével aktív figyelem fordulhat a társadalmi gondolkodás erősítésének fontosságára, valamint a média szerepvállalására.
A kiírók az idei évben három kategóriákban a „TV/rádió/ videós tartalom”; az „írásos újságcikk (print, online)”, valamint „blog, vlog, ” kategóriákban várják a pályaműveket. A pályázati anyagokat a fenntarthatóság és a felelősségvállalás témakörében kell benyújtani az alábbiak szerint: a XXI. század eszközei és/vagy innovatív gazdasági/ társadalmi, környezetvédelmi hogyan segítik, hogyan járulnak hozzá a jelenkor társadalmi, gazdasági, és környezeti problémáinak, kihívásainak fenntartható módon történő kezeléséhez, megoldásához. Tekintettel arra, hogy napjainkban a mindent átjáró digitalizáció és technológia óriási szerepet játszik életünk minden területén, egyre inkább átalakítva azt, így ma már az a kérdés, hogy a jelen lévő technológiai vívmányokat hogyan tudjuk az élet legkülönbözőbb területén okosan használni.
A pályázatra 2016. július 1 – 2017. július 1. között megjelent anyagokkal lehet indulni, amit a szakmai zsűri bírál majd el. A pályázat határideje 2017. július 1. 12:00 óra a díjak átadására a 10. Fenntarthatósági Napon kerül sor, 2017. szeptember 30-án.
További részletek a kiírás hivatalos honlapján érhetőek el: http://www.telekom.hu/rolunk/fenntarthatosag/palyazatok/fenntarthatosagi_sajtodij_2017
Kapcsolódó cikkek
- A Telekom pályázatot hirdet fenntartható szervezetek számára
- Átadták az idei díjakat az informatikai oktatásban élen járó egyetemi oktatóknak és középiskolai tanárcsapatoknak
- Átadták az idei DELFIN Díjakat
- Nemzetközi versenyen nyert díjat az Okostelefon Akadémia
- Újra DELFIN Díj a felelősen működő magyar vállalatokért!
- Az Autistic Art – Mosoly Otthon Alapítvány kapta az Adni jó! Sütiakcióból származó bevételt
- Harmadik alkalommal indul a Telekom nemzetközi innovációs pályázata
- Mennyit ér egy lojális vásárló szavazata, avagy hol szeretünk online vásárolni?
- Telekom pályázat Civil és CivilNET díjcsomagra
- Áder János: a technológiai fejlődés motorja az innováció
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.