A 77 Elektronika világújdonsága nyerte el a Magyar Innovációs Nagydíjat
A magyar high-tech vállalat másodjára nyerte el a legrangosabb innovációs díjat
A 77 Elektronika Kft. világviszonylatban is egyedülálló félautomata vizelet üledék analizátor termékcsaládja nyerte el a 2016. évi Magyar Innovációs Nagydíjat. A fejlesztés, mely egy teljesen új termékkategóriát teremtett, a humán és az állatgyógyászat területén egyaránt alkalmazható.
Átadták a 2016. évi Magyar Innovációs Nagydíjat, illetve további hat innovációs díjat az Országházban, március 29-én. A bírálók elsősorban a gazdasági mutatók - 2016-ban, a hasznosítás során elért többleteredmény vagy többlet-árbevétel - alapján választották ki a legnagyobb jelentőségű sikeres innovációkat.
A Magyar Innovációs Szövetség és Magyar Innovációs Alapítvány által alapított Innovációs Nagydíjat a 77 Elektronika Kft. félautomata vizelet üledék analizátor készüléke nyerte el. A teljesen új kategóriát teremtő termékcsalád világszerte több tízezer olyan kis- és közepes humán és állatorvosi laboratórium számára teszi lehetővé a korszerű, gyors, pontos, egyszerű, mikroszkópos vizelet üledék analízis elvégzését, melyek nem engedhetik meg maguknak a költséges, nagyautomata készülékek használatát.
A fejlesztés az állatgyógyászat területen forradalmi változást eredményezett, hiszen felváltotta az eddig egyeduralkodó, ámde bonyolult, időigényes, szubjektív és drága manuális mikroszkópiát. Az új mérési módszer néhány hónap után a kötelező vizsgálati protokoll részévé vált.
A készülék forgalmazása 2016 első negyedévében indult Európában, az USA-ban és egyes ázsiai országokban. Tavaly 2484 félautomata vizelet üledék analizátor eszköz értékesítésével közel 4,9 milliárd forint többlet árbevételt ért el a cég.
Családi vállalkozásból 620 főt foglalkoztató nagyvállalat
Az orvosi műszereket és orvostechnikai eszközöket gyártó, százszázalékosan magyar tulajdonú 77 Elektronika Kft. tavaly ünnepelte megalapításának 30. évfordulóját. A cég 1986-ban négyfős családi vállalkozásként indult, mára pedig az egyik leginnovatívabb hazai nagyvállalatként 620 főt foglalkoztat és számos nemzetközi szabadalommal rendelkezik. A 77 Elektronika Kft. mintegy 92 országba exportálja magas hozzáadott értékű termékeit, hazánkban elsősorban Dcont® vércukormérő termékcsaládjáról ismert, amely 2000-ben szintén Innovációs Nagydíjat nyert.
„A cégünk működését meghatározó alapérték az innováció, amit jól jelez, hogy évről-évre árbevételünk mintegy 8-9 %-át fordítjuk új termékek és technológiák kifejlesztésére, melyet a mintegy 90 fős magyar kutató- és fejlesztő gárdánk vált kézzelfogható eredményekre. A gyógyászat tipikusan olyan terület, ahol kizárólag az állandó újítással lehet eredményeket elérni, azonban ma a gazdaság szinte minden szegmensében felértékelődött az innováció szerepe, a magyar vállalkozások számára ez jelenti az elsődleges kitörési pontot" - fogalmazott Zettwitz Sándor, a 77 Elektronika Kft. ügyvezető-tulajdonosa.
Kapcsolódó cikkek
- Jelentősen nőtt a pályázatok száma, kiemelkedő innovációs teljesítmények születtek
- 2016-ben kiemelkedő számú innovációs teljesítmények születtek
- Közeleg a 25. Magyar Innovációs Nagydíj Pályázat beadási határideje
- 25. Magyar Innovációs Nagydíj
- Új mobilalkalmazás segíti a cukorbetegeket
- Az NNG nyerte el a XXI. Magyar Innovációs Nagydíjat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.