Megérzések és hiteles arcok alapján dönt jövőjéről a magyar Snapchat generáció

Henger Attila, 2017. április 21. 08:45

A reputáció és hallgatói élet befolyásolja leginkább a felvételi előtt álló diákok iskolaválasztását, akik nehezen fogadják be a sulykolt üzeneteket. 

A Snapchat, a kortárs véleményvezérek és az emocionális töltettel rendelkező hívószavak hatnak elsősorban a döntés előtt álló fiatalokra. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját kutatásaira támaszkodva, egyedülállóan komplex oktatási kampányt indított a 2Republic reklámügynökséggel, amelynek kialakításába bevonták magát a célcsoportot is. Az integrált megközelítés 80 százalékkal növelte az elérést a felvételizők körében, a METU pedig a zsugorodó felsőoktatási piacon is tovább tudta növelni részesedését.

 

Idén közel 5400 fővel csökkent a felsőoktatási intézményekbe jelentkezők száma. A szűkülő piacon kiélesedő versenyben a felvételizők folyamatosan változó célcsoportot jelentenek az egyetemek számára, hiszen minden évben 75 százalékban kicserélődnek a diákok. A tinédzserek hagyományos reklámfelületek iránti érdektelenségére válaszolva a METU integrált kommunikációs kampány keretében szólította meg a fiatal generációt. A számos, többek között memetikai kutatáson is alapuló kommunikációs koncepció stratégiájának kialakításába a célcsoporttal egyidős Squad tagjait is bevonták. 

 

 

A mind ATL, mind pedig BTL elemeket felvonultató aktivitásokban a legújabb platformok is központi szerepet játszottak. A METU az első hazai egyetemként egyszerre kommunikált aktívan a Facebook, az Instagram, a Snapchat és a Youtube felületein. Az integrált imázskampány a hagyományos reklámelemeket adaptálta az oktatási szegmensre, melynek eredményeként a piac 5 százalékos csökkenése ellenére is nőtt a METU-ra jelentkezők aránya az előző évhez képest.

 

„A felvételi kampány során az átfogó marketing tevékenységünk elemei egymásnak tartalmat generálva erősítették az üzeneteinket. A most felvételiző diákok felsőoktatással kapcsolatos attitűdjének megismeréséhez saját kutatásokat is végeztünk. Elemzéseinkből egy olyan generáció rajzolódik ki, amely már akár évekkel a felvételi előtt elkezd érdeklődni a továbbtanulás iránt, azonban körülbelül 80%-uk az intézmény kiválasztását az utolsó pillanatig halogatja és sokszor impulzusszerű, megérzésen alapuló döntéseket hoz” – mondta Jákó Eszter, a Metropolitan Egyetem marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.    

 

A most 20 éves Republic Grouphoz tartozó 2Republic reklámügynökség által megvalósított országos szintű reklámkampányban olyan hírességek és véleményvezérek tűntek fel, mint Stahl Barbara énekes, valamint Fenyvesi Zoltán színész, aki maga is a METU hallgatója.  

 

 

"A METU-n önmagad lehetsz! szlogenre épülő kampány kreatívjaival a pályaválasztás szabadságát és sokszínűségét emeltük ki. A letisztult, színekre épülő látványvilág, a stockfotó-mentesség és a divatfotózás olykor extrém vizualitása adta az alapot a szakmai területeket megtestesítő karakterek kidolgozásához. A kedvenceink voltak azok a kizárólag szöveges poszterek, amiket jellemzően metró és egyéb tömegközlekedési eszközökön vetettünk be. Itt egy szókitaláló játékhoz hasonlóan, hangsúlyos méretű töredékszavakkal operáltunk a szintén színes háttereken, az utazókra bízva a kommunikációs üzenet megfejtését” – mondta Kollmann Áron, a 2Republic kreatív igazgatója.

 

Az integrált kampánynak köszönhetően a Metropolitan Egyetem elérése a célcsoportban nyolcvan százalékkal nőtt, emellett több, mint 30 százalékkal emelkedett az organikus videomegtekintések száma. Az intézmény nyílt napjaira a regisztráltak száma több mint 42 százalékkal emelkedett, míg a résztvevők aránya 20 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Annak ellenére, hogy 2017-ben tovább csökkent a felsőoktatásba felvételizők száma a tavalyi évhez képest, a METU 2 százalékkal növelte piaci részesedését.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Future Unicorn finalistái között egy magyar startup

Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetségének magyarországi jelöltje, a Turbine nevű, biológiai szimulációkra specializálódott magyar startup vállalkozás bejutott a hét döntős közé a Future Unicorn-díjért folyó versenyen. A versenyt a DIGITALEUROPE, a digitális ipar európai érdekképviseleti szervezete rendezi, melynek az IVSZ is tagja.

2025. február 7. 20:39

NMHH: Új ajánlás a gyermekek védelme érdekében

Ajánlást fogalmazott meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa a kiskorút szerepeltető, bűncselekményt, megalázó, illetve kiszolgáltatott helyzetben lévőket bemutató műsorszámok esetében alkalmazandó követelményekről. A szempontrendszer kidolgozásának aktualitását a médiatörvény módosítása adta.

2025. február 7. 18:55

AI Tour Budapest: így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia

A Microsoft ingyenesen elérhetővé tette a Copilot Chat-et, hogy ezzel is hozzájáruljon a mesterséges intelligenciára épülő megoldások elterjedéséhez. Azok az üzletemberek és informatikai szakértők, akik február 5-én részt vettek a Microsoft AI Tour budapesti eseményén, első kézből tájékozódhattak róla, hogyan formálja át az AI a munkahelyeket, a mindennapokat és a kiberbiztonság területét. Mint elhangzott, Magyarország ez utóbbi tekintetben kimondottan veszélyeztettnek minősül, mivel nálunk a kibertámadások okozta kárérték kétszer olyan ütemben növekszik, mint a világátlag.

2025. február 7. 17:37

Pályaválasztás a modern technológiák tükrében

A Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetségének (GTTSZ) Drón tagozata immár második alkalommal rendezte meg a Jövőnk a jövőben pályaorientációs konferenciáját, amelynek idén a Gábor Dénes Egyetem adott otthont. A kétnapos eseményen szakképző intézmények tanulói találkozhattak a legújabb innovatív technológiai megoldásokkal – mesterséges intelligencia, dróntechnológia, kibervédelem és robotika – különböző szakmai előadásokon és a gyakorlati bemutatókon keresztül. 

2025. február 7. 15:03

Galaxy S25: AI támogatás és prémium élmények

A Samsung Galaxy S25 széria február 7-től Magyarországon is megvásárolható. Az új készülékekkel a Samsung egy multimodális korszakba lép, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy a Galaxy S25 okostelefonokkal és környezetükkel sokféleképpen lépjenek kapcsolatba, és AI partnerként támogassák őket a mindennapi életben. A Galaxy S25, S25+ és S25 Ultra modellek tulajdonosai olyan partnercégekkel való együttműködésnek köszönhetően, mint a Google, az Adobe vagy a YouTube, még teljesebb élményt élvezhetnek a kommunikáció, az információszerzés, a kreativitás és a szórakozás területén. Ráadásul, február végéig különleges kedvezmények várják a vásárlókat.

2025. február 7. 13:15

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34