Elindulhat a jövő gyárának megvalósítása
Bár az Ipar 4.0 fogalma egyre ismertebbé válik hazánkban is, a gyártóvállalatok számára sokszor kihívást jelent, hogy ezt a koncepciót miként valósítsák meg a gyakorlatban. Nem könnyű ugyanis újragondolni a komplex gyártási folyamatokat a robbanásszerű technológiai fejlődés korában. Ezeknek a vállalatoknak kínál újabb megoldásokat az SAP.
Felgyorsulhat a modernizáció
A szoftvercég olyan szolgáltatáscsomagot dolgozott ki, mely könnyebbé teszi a digitális átállást az egyes iparágak és üzleti területek számára. Az „SAP Model Company service” többek közt a gyártócégek számára kínál előre beállított megoldásokat, végponttól végpontig terjedő folyamatmodelleket, bevezetési eszközöket, és minden olyan szolgáltatást, melyekkel azok modernizálhatják működésüket.
Külön szolgáltatás áll rendelkezésre az IoT (dolgok internete) technológia alkalmazását fontolgató vállalatok számára. A tanácsadási szolgáltatás lényege, hogy a kezdetektől fogva segítsék a gyárakat, hogy azok kézzelfogható előnyökre tegyenek szert a szenzorok rendszerszintű alkalmazásával. Azon cégek munkatársai számára, amelyek egyelőre csak ismerkednek az IoT adta lehetőségekkel, ingyenes, technikai fókuszú képzés indul az online térben. Az SAP IoT kurzusára itt lehet jelentkezni: https://open.sap.com/courses/iot3
Új együttműködések, új területek
Az egyes iparágak meghatározó cégeivel való együttműködésnek köszönhetően született meg az a megoldás, mely a mindennapok részéve teszi a 3D nyomtatást. Az SAP Distributed Manufacturing szoftver összeköti a 3D nyomtatási folyamat összes szereplőjét, így hatékony és gyors válasz adható a változó ügyféligényekre, egyben sztenderdet kínál ezen a területen.
Megállapodás született az ipari robotizáció egyik legnagyobb szereplőjével is. A KUKA vállalattal kötött egyezség értelmében azt tervezik, hogy a szoftvercég felhőmegoldását kinyitják az ipari robotok számára, illetve az SAP technológia néhány komponensével egészítik ki a robotikai cég szoftveres képességeit.
A Mitsubishi Electric-kel kezdődött közös munka eredményeként pedig a japán óriás alkalmazásai a szoftvercég felhőplatformján is üzemeltethetővé válnak.
Nemzetközi tapasztalatok a hazai Ipar 4.0-ban
A hazai ipar modernizálását az SAP nem csupán megoldásaival, hanem a nemzetközi gyakorlatok, és tapasztalatok megosztásával is segíti, így Magyarországon megalakulása óta tagja az Ipar 4.0 Nemzeti Technológiai Platformnak. A tavaly mintegy 40 szervezettel elindult, és kormányzati támogatást élvező Platform megalapítása mögött az a felismerés állt, hogy az ipar Magyarországon egy új technológiai korszakváltásba lépett, melynek támogatásához széleskörű kooperáció szükséges.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- A digitális biztosítók kora jön
- A Microsoft új szolgáltatásaival könnyen építhető mesterséges intelligencia a most készülő és a régi alkalmazásokba egyaránt
- Dell EMC World 2017: Főszerepben a digitális transzformáció
- Meghekkelt robotok a gyárakban - ez nem sci-fi
- Lassul az IoT szekere?
- Ipar 4.0: minden harmadik német vállalatnak van már „okos” terméke
- A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést
- A Fujitsu szerint a digitális átalakulás főszereplői az emberek
- Az Ericsson és partnerei már a gyárakat is felokosítják
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.