Több mint 150 diák 16 ezer sor programkódot írt a Telekom Kihívására
A programozói játék már nyilvánosan is elérhető a Legyél Te is Informatikus honlapján
A Kihívás nevű online kalandjátékon keresztül kódolási versenyre hívta a Telekom Csoport Legyél Te is Informatikus programja az IT iránt érdeklődő középiskolásokat és tanáraikat.
A nagy érdeklődésre való tekintettel nemcsak a résztvevői keretet, hanem a díjazottak számát is megemelték a szervezők, így június 16-án a Csodák Palotája Playbar-ban megrendezett eredményhirdetésen az első három helyezettnek járó jutalmakat és egy különdíjat is átadott a zsűri. Ezzel egy időben a játék publikussá vált, így már bárki kipróbálhatja rendelkezik-e programozói affinitással.
A kreatív készség, kíváncsiság mindenkiben megvan, erre építve jött létre a Legyél Te is Informatikus! program gyerekek csoportos bevonását előtérbe helyező eleme. A Kihívásban résztvevő 9-12. osztályos középiskolások maximum ötfős csapatokban, tanári mentorálással, játékos formában, kódolási ismereteik felhasználásával mérhették össze tudásukat más iskolák diákjaival. Olyan feladatokat kellett megoldaniuk, amelyek megkövetelik az algoritmikus gondolkodást, de könnyen elsajátítható programozói ismeretekre is szükség volt, miközben a feladatok valódi együttműködésre ösztönözték a résztvevőket. A játék négy pályából állt, az ötödik utolsó pályára a csapatoknak egy saját fejlesztést is kellett készíteniük, és ennek megoldására ki kellett hívniuk a versenyben szereplő többi iskola egyikét. Az így írt programokat zsűri értékelte. A verseny ideje alatt 4255 konzolparancsot írtak be a diákok, és 16 400 sornyi programkód született meg.
A zsűri tagjaként Christopher Mattheisen, a Telekom vezérigazgatója az eredményhirdetésen elmondta: „A Legyél Te is Informatikus! program indulása óta már több mint 21 ezer gyerekhez jutottak el a vállalat önkéntesei, de ezzel a játékkal igazi bevonódást nyújtó, élményalapú elemmel bővült a kezdeményezés. A játék bebizonyította, hogy van nyitottság a digitális készségek fejlesztésére a diákok körében, ami azért is fontos, mert a közeljövő 5G hálózati technológiájára épülő világában a digitálisan írástudó emberek lehetnek sikeresek.”
A verseny első helyezettje a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium csapata lett. Az ő jutalmuk a tárnyereményeken kívül az, hogy az általuk írt utolsó feladatot a fejlesztők beépítik a ma nyilvánossá tett játék befejező pályájaként. Második helyezést ért el a békéscsabai Szakképzési Centrum Széchenyi István Két tanítási nyelvű Középiskola csapata, harmadik helyen a budapesti Neumann János Számítástechnikai Szakgimnázium diákjai végeztek.
A T-Systems Magyarország különdíját Kaszás Zoltán, a cég vezérigazgatója adta át a nagykanizsai Batthyányi Lajos Gimnázium csapatának . Az ő nyereményük, hogy részt vehetnek az idén nyáron először megrendezésre kerülő kreatív szellemi alkotótáborban, a T-Systems Ötletcampuson.
Kapcsolódó cikkek
- Adathalmazból applikáció 24 óra alatt
- Legyél Te is Informatikus: Megduplázták a Kihívásban résztvevő iskolai csapatok számát!
- A legmodernebb robotokon mutatták meg tudásukat a mérnökhallgatók
- Egy hét alatt több mint 3400 diákhoz jut el és új elemmel bővül a Legyél Te is Informatikus! program
- Magyar diák Európa legjobb programozói között
- Több mint 12 ezer gyerekhez jutott el 2016-ban a Legyél Te is Informatikus! program
- Újfajta látásmód az informatikai alapismeretek oktatásában
- Véget ért az ország egyik legnagyobb programozó versenye, a C++ Grand Prix
- Plüssmedvék nyerték az Ericsson C++ programozó bajnokságát
- A Telekom karbonsemlegesen működik 2016-ban is
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.