Plüssmedvék nyerték az Ericsson C++ programozó bajnokságát

forrás: Prím Online, 2016. december 6. 12:13

2016-ban már hatodik alkalommal rendezték meg az Ericsson C++ Programozó Bajnokságát. A vállalat kutatás-fejlesztési központja által kiírt verseny első helyezettjei idén is Stockholmba szóló hétvégét nyertek az Ericsson Studioba szóló látogatással együtt, ahol a vállalat technológiai bemutatóit nézhetik meg.

A versenyt a “plüssmedvék” (Balogh Adrienn, Szabó Dániel, Varga László) 1800 ponttal nyerte meg és a női csapattag, Balogh Adrienn ezzel a Női Különdíjat is megszerezte. Második helyezett lett a NotEnoughBeerException 1730 ponttal (Böröcz Péter, Gyuk Péter, Koller Gergely), akik egy-egy JBL Charge 3 Bluetooth hangszórót nyertek, míg a harmadik helyet a The Four Aces csapata szerezte meg 1480 ponttal, akik mindhárman egy Samsung 850 EVO series 250GB SATA3 2,5 SSD-vel lettek gazdagabbak. 

 

Az Ericsson C++ Programozó Bajnokság 2016-os feladatában a történet szerint a készülő focibajnokságra a csapatoknak egyenként kell felfejleszteniük a csappattagjaikat. Ehhez szituációs gyakorlatokat végeztet velük az edzői csapat. Azaz a feladat a következő volt, egy olyan C++ program írása, amely mint egy virtuális játékos, a megadott futball helyzeteket oldja meg, minél többet, a legrövidebb idő alatt.

 

 

A döntősök, hogyha az Ericsson Magyarországnál szeretnének dolgozni, mentesülnek a szakmai felvételi teszt megírása alól. 

 

Az előző években is számos játékos feladatuk volt a versenyzőknek, 2015-ben időutazásban vettek részt, de megmérkőztek már gigantikus CATAN pályán egymás ellen a csapatok, volt űrcsata, kellett a Hamletből szöveget tömöríteni, illetve rádiótornyos lefedettséget elérni minél kevesebb adótoronnyal.

 

2011-ben indult el az első Ericsson C++ Programozó Bajnokság, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C++ programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Az ezévi megnyitón Beskid Vilmos kutatás-fejlesztési igazgató azt hangsúlyozta: „Versenyhelyzetben mindig sokkal nehezebb teljesíteni és sokszor a bátrabb, a merészebb megoldások vezethetnek sikerre. Pezsgő versenyélet zajlik ma a hazai programozók világában, így lehetőséget kapnak a diákok, hogy felmérjék tudásukat és találkozzanak a vállalati szféra gyakorlott képviselőivel is. Örülünk annak is, hogy 30 főből 4 lány került be a döntőbe, ami jobb, mint az iparági átlag. Kellenek a hölgyek erre a területre, várjuk őket, jót tesz egy cégnek az, hogy különböző szempontok ütköznek egy-egy feladatmegoldás során.” 

 

 

2016 nyertese a „plüssmedvék” csapata lett, akik mindhárman az ELTE-re járnak és azt mondták a verseny végén: “Az első helyezésben valószínűleg közrejátszott az, hogy mi ketten fiúk matematikusok vagyunk. Kellett a jó elemző képesség, a stratégiai gondolkodás, a kombinatorika, de az összehangolt csapatjáték is”. 

 

Az elmúlt évek versenyein összesen 2240 játékos, összesen 745 csapat vett részt az Ericsson C++ Programozó Bajnokságon. 2016-ban 194 fő jelentkezett 15 iskolából.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói

Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM*  vagy IKT**  szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.

2024. április 27. 17:03

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

2024. április 27. 13:59

A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek

Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.

2024. április 27. 12:10

Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra

A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.

2024. április 27. 10:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50