Fogyasztható a (tele)kiwwi!
Vagyis alig négy hónap alatt összeállt a cég üzleti terve, piaci stratégiája, vezetőségi köre, valamint megalakultak a helyi leányvállalatok. A főleg magánszemélyek által alapított nemzetközi társaság elnöke, Arnaud C. Enée elmondta, hogy Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Lengyelországban és Magyarországon a jövő év végéig 30 millió eurót fektetnek be (ebből mintegy 5 milliót hazánkban), és összesen mintegy 26 millió eurós forgalomra számítanak.
Impozánsnak tűnik a társaság vezetőinek azon állítása is, hogy 86 nap alatt építették ki a legmodernebb technológiára épülő hálózatot, amely lehetővé teszi fő profiljukat, az IP alapú hangszolgáltatást. Ezzel a kijelentéssel azonban csínján kell bánni addig, amíg nem tudjuk, mit is takar a hálózat fogalma. Magyarországi rendszerükről például azt tudhatjuk, hogy ma a Kiwwi budapesti, budaörsi, győri és székesfehérvári központjait összekötő gerinchálózat a bécsi központon keresztül kapcsolódik a nemzetközi távközlési hálózatokhoz, s ez a topológia rövid időn belül további négy magyar központtal bővül.
Csakhogy a Kiwwi nem épít saját hálózatot, hanem béreli a vonalakat, a központ fogalma pedig olyan számítógépet takar, amely a nyilvános telefonhálózat felől érkező hívásokat átveszi a Matáv vagy akár valamelyik helyi telefonszolgáltató központjából, átalakítja IP-formátumra, majd az immár adatforgalomnak minősülő biteket a bérelt IP-vonalra irányítja. E vonal másik végén, az eredeti hívás végpontjához legközelebb eső Kiwwi-központban ugyanez fordítva zajlik le.
Mindez azonban mégsem átverés, Végvári Orsolya, a cég magyarországi vezetője szerint a Kiwwi megkapta a Hírközlési Főfelügyelet engedélyét IP alapú telefonszolgáltatásra, a szokásos minőségi (késleltetési, csomagvesztési) paraméterek betartásával. Ez a "hatóságilag garantált minőségrontás" ugyan ellentmond a cég azon ígéretének, hogy előfizetőinek nem kell kompromisszumot kötniük a hangminőséget illetően, ám ettől még népszerű lehet a szolgáltatás, legfőképpen a jelentős költségmegtakarítás révén. Ráadásul a Kiwwi teljes körű csomagja nemcsak a más alternatív szolgáltatók kínálatából már ismert, olcsóbb nemzetközi hívásokat tartalmazza, hanem a kedvezmény kiterjed a belföldi távolsági és mobilhálózatokba irányuló hívásokra is. A megtakarítás - Péterfi Tamás kereskedelmi és marketingigazgató szerint - fix-mobil irányban elérheti a 10, belföldi távhívásnál a 30, külföldre pedig akár a 40 százalékot is.
A Kiwwi Voice nevű, elsősorban üzleti felhasználóknak szánt szolgáltatásnak nincs havidíja, és nincs meghatározott minimális beszélgetési idő sem, csak a híváshoz kapcsolódó forgalmi, másodpercalapon számlázott díjat kell fizetni. A hívásokat a megszokott módon kell indítani, vagyis tárcsázni, s azok csak az út egy, bár hagyományosan éppen a legdrágább szakaszán kerülnek át a Kiwwi rendszerébe. Ebből következik, hogy a felhasználók voltaképpen változatlanul a Matáv (vagy valamelyik LTO) előfizetői maradnak, s emellett megállapodnak a Kiwwivel is. A havidíjat és a helyi beszélgetések díját tehát továbbra is meg kell fizetni a Matávnak, s ezenfelül a Kiwwi rendszerén átfutó hívásokról az új szolgáltató állít ki számlát.
A mobil- és a nemzetközi kapcsolatok máris, szinte korlátlanul felépíthetők, a belföldi távolsági hívások egyelőre a Kiwwi központjainak városai között lehetnek olcsóbbak. A mai névsor (Budapest, Budaörs, Székesfehérvár, Győr) alapján látható, hogy a Dunától keletre eső területen egyáltalán nincs jelen a Kiwwi, így az olcsóbb távhívás előnyeit ott egyelőre nem élvezhetik.
A városok listája mögött egyébként könnyű felfedezni, hogy a GTS az a hazai alternatív szolgáltató, amelytől a most induló vállalkozás béreli a távolsági összeköttetést.
A nálunk október 16-ától elérhető Kiwwinek már vannak hazai fogyasztói, de igazi fellendülésre akkor számíthatnak, amikor a hazai központok számának növekedésével nagyobb lefedést érnek el. Ennek kiépüléséig az intenzív bevezető kampány is várat magára - jegyezte meg Péterfi Tamás -, de a kereskedelmi részleg már megkezdte a piac "megdolgozását".
Kapcsolódó cikkek
- Új partner az AAM csoportban
- Új szervizmenedzsment-rendszert vezet be a Ricoh Hungary
- Synergon I. félév: 171 millió forint veszteség
- Avaya: újra 1 millió fölötti IP vonal
- Az Intel válasza az EU-vádakra
- 758 millió dollár veszteség az STMicroelectronics-nál
- EU-kartellvizsgálat: Kenőpénzekkel is vesztegett az Intel?
- A Corel módosítja nemzetközi stratégiáját
- Jó második negyedévet zárt a Check Point
- Symantec: szilárd bevétel és nyereség