Megkezdte működését az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
Áprilisi bejegyzését követve megkezdte működését a készpénzkímélő elektronikus fizetési (helyfüggetlen mobilfizetési) szolgáltatást nyújtó társaságok civil úton szervezett, autonóm érdekképviseleti feladatokat ellátó társadalmi, szakmai szervezete az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ).
Kilenc alapító taggal – a Budapest Bank Zrt., a GIRO Zrt., a Magyar Posta Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., az MKB Bank Zrt., az OTP Bank Nyrt., a Pénzjegynyomda Zrt., a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. – a 100%-ban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. kezdeményezésére 2017. áprilisában megalakult az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ). Az EFISZ alapításának fő célja, hogy létrejöjjön egy olyan magyar társaságokat tömörítő szervezet, amely a hazai készpénzkímélő elektronikus fizetési megoldások fejlesztésének, az innovatív szolgáltatási és üzleti modellek kidolgozásának támogatója.
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetségének céljai között szerepel, hogy a magyar készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatók hazai és nemzetközi érdekképviselete, a hazai készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatók döntéshozók előtti közös képviselete és érdekképviselete megvalósuljon. A készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatások használatával kapcsolatos lakossági edukáció megvalósítása, koordinálása és ezen feladat tekintetében együttműködés kialakítása a kormányzati és pénzügyi szereplőkkel, illetve a készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatások közigazgatási és közszolgáltatási bevezetésével kapcsolatos folyamatos koordinációs szerep kialakítása.
Az EFISZ a fogyasztóvédelmi szempontból is kiemelt fontosságú Elektronikus Fizetési Szolgáltatások Etikai Kódexének és Etikai Bizottságának létrehozásától, illetve az abban foglalt alapelvek betartásának felügyeletétől azt várja, hogy a feltörekvő innovatív készpénzmentes elektronikus fizetési megoldást kínáló pénzügyi szolgáltatók felhasználóbaráttá és ügyfélcentrikussá teszik tevékenységüket.
Kapcsolódó cikkek
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- 2016-ban is lendületesen terjeszkedik a Samsung Pay
- Mostantól fizethet mindent mobillal
- Magyarok segítenek felzárkóztatni Ázsia egyik feltörekvő országát
- Roland Berger tanulmánya a mobilszolgáltatók kihívásairól, és azok lehetséges megoldásairól
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
- Az indonéz Finnet a Cellumot választotta mobilfizetési partneréül
- 10 éves a Vodafone M-Pesa, a világ vezető mobilfizetési rendszere
- PayPal.Me: itthon is elindult a személyközi pénzküldő szolgáltatás
- Megszokás vagy praktikusság?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.