A UPC vesztesége majdnem megnégyszereződött

MTI Sajtóadatbank, 2000. november 16. 09:45
A holland nemzetközi kábeltévé-szolgáltató, a United Pan-Europe Communications (UPC) részvénytársaság szerdán 96,6 millió eurós működési pénzforgalmi (EBITDA) veszteséget jelentett a harmadik negyedévről, nettó veszteségként pedig 639,5 millió eurót számolt el.
A tavalyi harmadik negyedévben az EBITDA-rovatban 78 millió, az idei második negyedévben 25 millió euró veszteség szerepelt. A nettó veszteség 170,4 millió euró volt a tavalyi harmadik negyedévben.

A bevétel 257,9 millió euróra nőtt a tavalyi harmadik negyedévi 125,5 millió euróról.

Az EBITDA-veszteség kisebb volt, mint az elemzők jósolta 100,5 millió euró, de az összkép sötétsége miatt a UPC részvénye szerda délelőtt mégis közel 3 százalékkal, 16,75 euróra esett az amszterdami értéktőzsdén. Eddigi csúcsa márciusban volt, 83,32 eurón.

A cég közleménye a fejlesztéssel, a beruházásokkal magyarázta veszteségét. Az idén 1,7 milliárd eurót költ fejlesztésre, a hálózat feljavítására és a digitális szolgáltatás bevezetésére 7,5 millió ügyfelének. A második negyedév végén 7,2 millió ügyfele volt. Rontotta az eredményt 168 millió eurónyi veszteség is a tízéves kötvényein, a valutaárfolyam-mozgások miatt.

A közlemény szerint a látszat ellenére az EBITDA "jó úton" van afelé, hogy ez a rovat 2001 végén 60 millió eurós többletet mutasson. Az idei egész évre 375 millió euró veszteséget jósolt szerdán a vállalat ebben a rovatban.

A cég szerdai közleménye adós maradt a részletekkel, hogyan valósul meg hármas stratégiája: a telefon-, az internet- és a tévészolgáltatás fejlesztése kábelhálózatán. Az elemzők azt várták, hogy a UPC legalább 35 ezer dekódert oszt ki az év végéig előfizetőinek, miután korábban késedelmet okozott, hogy a UPC-ben 8 százalékkal tulajdonos amerikai Microsoft nem szállította időben a dekóderek programját. "A társaság továbbra is vállalja, hogy 2001 végén 300 ezer digitális előfizetője lesz, de mértéktartó növekedésre összpontosít az idei negyedik negyedévben" - olvasható a szűkszavú tájékoztatásban.

A UPC internetszolgáltatója, a chello a harmadik negyedév végére 264 ezerre növelte előfizetői számát, ez 21 százalékkal több, mint a második negyedév végén. A közlemény szerint a chello megközelíti a nullszaldót, amint tovább növekszik és sávszélesség költségei csökkennek. A Hollandiában nagy nyilvánosságot kapott ügyfélpanaszok a jelek szerint nem hátráltatták a bővítést. A szélessávú, nagysebességű chello bevétele a második negyedévről a harmadik negyedévre 22 százalékkal, 8,8 millió euróra nőtt, és az EBITDA-vesztesége 33,4 millió euróra csökkent a második negyedévi 34 millióról.

Kulcsszavak: +mérleg UPC +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01