Díjat nyert a Continental innovatív "AllCharge" töltési rendszere
Az elektromos járművek vezetői számára nem újdonság, hogy a töltőállomások sokféle töltőárammal rendelkeznek, az egyfázisú és a háromfázisú váltakozó áramtól a nagy teljesítményű egyenáramig. Ezt tükrözik a töltési idők közötti nagy különbségek is. Ez nem jelenti azonban azt, hogy a gyors töltés érdekében az egyenáram a legjobb megoldás, mivel sok mai elektromos jármű csak a lassabb váltóáramos töltési technológiára van felkészítve. Az új AllCharge töltési rendszerrel a Continental univerzális megoldást fejlesztett ki a mai heterogén töltési infrastruktúra problémájára.
A rendszer a német Auto Test autós magazin szerkesztőire is nagy hatást tett, így Kölnben július 18-án az "Auto Test Winner 2017”-es díjátadó ünnepségen a Continental "AllCharge" rendszere nyerte el a "Connectivity" kategória díját. Az új töltési rendszert első alkalommal szeptemberben, az IAA Frankfurt Motor Show-n mutatják be a nagyközönségnek.
"Nagy örömünkre szolgál átvenni ezt a díjat, amely szerintünk elismeri a praktikus és gyors töltési megoldásokat akkor, amikor már egyre szélesebb körben válnak elfogadottá az elektromos járművek” - mondta Oliver Maiwald, a Continental Hajtáslánc Technológia és Innováció divíziójának technológiai vezetője, miután átvette a díjat a kölni ünnepségen. A Continental vezető szerepet tölt be az elektromobilitási technológiák fejlesztésében, így az elmúlt két évtizedben számos innovációt vezetett be ezen a területen.
„Az ismereteinket szerettük volna teljes mértékben kiszélesíteni és elmélyíteni az AllCharge fejlesztése során, ugyanis célunk az elektromos járművek töltését olyan egyszerűvé tenni, mint a hagyományos járművek tankolása” - tette hozzá Maiwald.
A Continental mérnökeinek ötlete hihetetlenül egyszerű, miközben nagyszerű is. Ahelyett, hogy a személyautót különféle extra technológiákkal szerelnék fel, hogy az összes különböző töltőállomásnak megfeleljen, ehelyett magát a hajtásláncot alakították teljesen nyitott töltőrendszerré. Ennek során felhasználták a hajtáslánc már meglévő elemeit, figyelembe véve a tényt, hogy váltakozó- (AC), valamint az egyenáramról (DC) történő töltés már az elektromos hajtáslánc meghatározó jellemzője.
Akár tizenkétszer gyorsabb töltés
Az AllCharge rendszer lehetővé teszi az elektromos járművek számára, hogy különböző AC/DC töltőállomásokat igénybe vegyenek, egészen 800 voltos feszültségig, illetve 350 kilowattos teljesítményig. "Az autóvezetőknek többé nem kell aggódniuk a megfelelő töltőállomás megtalálása miatt. Járművük minden típusú töltő technológiára felkészíthető az egyfázisú AC-töltéstől a nagy teljesítményú DC töltőrendszerekig” – hívta fel a figyelmet Maiwald.
Az AllCharge előnyei legoptimálisabban a váltakozóáramú (AC) töltőállomás estén használhatók ki, amely esetében a rendszer lehetővé teszi a járműtulajdonosok számára, hogy a jelenleginél akár tizenkétszer gyorsabban töltsék fel elektromos járműveiket. A kimeneti kapacitásnak lényegében nincs felső határa. „A jövő alkalmazásainak köszönhetően egy öt percig tartó, 350 kilowattos egyenáramú töltéssel (DC) akár 150 kilométeres hatótáv is biztosítható lesz. Ez tökéletesen jelzi a töltési rendszerünk valódi potenciálját. Továbbá bármilyen gyorsan fejlődjön is az infrastruktúra, az AllCharge technológiával felszerelt járművek mindig képesek lesznek kihasználni az adott töltőállomáson rendelkezésre álló lehetőségeket." –hangsúlyozta Maiwald. Hozzátette: az új töltési technológia további előnye, hogy kétirányú. Ez azt jelenti, hogy szükség esetén a jármű 230 kW-os tápegységen keresztül képes áramot biztosítani a külső elektromos készülékekhez, a laptopoktól egészen a hűtőszekrényig.
"Auto Test Winner" díj
Annak érdekében, hogy a vásárlók minél egyszerűebben kiválaszthassák a számukra legmegfelelőbb autókat, az amerikai piackutató cég, a J.D. Power rendszeresen éves vásárlói elégedettségi felmérést végez, melynek eredményeit Európa első számú autóvásárlói kézikönyve, az Auto Test publikálja. A magazin számos jármű- és márkakategóriában oszt ki díjakat, emellett az Auto Test különdíjakat is kínál a „Connectivity” és a „Technical Innovation” kategóriában.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB elektromos gyorstöltő állomást szállít a Lidl számára
- Gyorstöltő a Huawei-től
- A Continental útviszony felismerő rendszerrel növeli a közlekedés biztonságát
- Lányok Napja a Continental-nál április 27-én
- A BYD megnyitotta elektromosbusz-gyárát Magyarországon
- Ingyenes és kibocsátásmentes taxizás egy hétig Budapesten!
- 5 tipp a hatékony otthoni elektromosautó-töltéshez
- Continental: itt az idő az automatizált vezetés jogi keretének kidolgozására
- Gigaberuházást nyert a Schneider Electric a Samsung SDI új gyáregységével
- Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.