Az üzemszünet nélküli kártyás fizetés titka
Az alaphelyzet egyszerű: sokkal egyszerűbb, kényelmesebb és biztonságosabb a bankkártyával történő fizetés, mint a készpénz. Egyre többet is használjuk, hazánkban évi nagyjából 20 millió darabbal emelkedik a kártyás tranzakciók száma. A kényelem és a rugalmasság azonban csak addig tart, amíg a technológiai háttér megbízhatóan működik. Ha a terminálok nem elérhetőek, akkor jobb híján csak állunk a kasszánál és vakarjuk a fejünket, hogy most mit is csináljuk.
Vannak azonban üzletek, ahol ez a technikai hiba szinte soha nem fordul elő. Köszönhetően egy egyszerű technológiai megoldásnak, a másodlagos, vagy backup-internetnek. „Ennek a biztonsági szolgáltatásnak a lényege, hogy a boltok egyszerre két csatornán csatlakoznak a világhálóra, így ha bármilyen jellegű hálózati probléma merül fel az elsődleges vonalon, akkor a tartalék a helyébe tud lépni” – foglalta össze Lengvárszky Szabolcs telekommunikációs szakértő, a Vannet ügyvezetője.
A backup-szolgáltatás működéséhez azonban fontos, hogy a tartalék internet lehetőleg más csatornát használjon, mint az elsődleges. Különben egy műszaki hiba akár mindkét szolgáltatást el tudná lehetetleníteni egyszerre. Ezért a másodlagos szolgáltatás tekintetében a kevésbé sérülékeny műszaki megoldások jelentik a legjobb választást. Kézenfekvő például a műholdas internet használata, ami csak minimális földi infrastruktúrát igényel, ezért képes az elvárható stabilitást biztosítani.
Felmerül a kérdés, hogy mennyire népszerű és elterjedt a technológia Magyarországon. „Egyelőre csak korlátozottan, még a nagyobb üzletláncok és hipermarketek mindegyike sem rendelkezik vele” – mondja a szakértő. Hozzátéve, hogy a kártyás- és mobilfizetések terjedése hamarosan ki fogja kényszeríteni, hogy minden kereskedelmi egységben működjön ez a biztonsági megoldás.
Kapcsolódó cikkek
- Az Invitel állásfoglalása az NMHH közlemény kapcsán
- Fejlesztette 4G-s hálózatát a Telekom
- Az utasok kétharmada szeretne internetezni a repülési idő alatt is
- Internetáfa-csökkentés: a szolgáltatók zöme betartotta a szabályokat
- Magyar megoldás szorítja vissza az internetes fizetési csalásokat
- Utazás a lefedettségi térkép mélyére
- Internet a felhők felett
- NMHH: Bírságot kapott az internetes áfa-csökkentéssel egyidejűleg jogsértő módon díjat emelő szolgáltató
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- Két év alatt egymillió további háztartásba jutott el a Telekom szélessávú hálózata
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.
Újra a Magyar Telekom szektorának legvonzóbb munkahelye
Nyolcadik alkalommal mérte fel a PwC Magyarország hazánk munkaerőpiaci preferenciáit és adta át Az év legvonzóbb munkahelye díjakat. Telekommunikáció és média kategóriában immár hetedik alkalommal nyerte el a Magyar Telekom a legjobbnak járó elismerést.
A PwC Magyarország nyolcadik alkalommal adta át az Év Legvonzóbb Munkahelye díjakat
Az alapbér mellett a magánélet tiszteletben tartása és a jó hangulatú, támogató közeg számít munkahelyválasztáskor – derül ki a PwC nyolcadik alkalommal elkészített Munkaerőpiaci preferencia felméréséből, amiben idén több mint 90 000 tapasztalt munkavállaló, egyetemi hallgató és közoktatásban vagy szakképzésben tanuló diák vett részt. Az Év Legvonzóbb Munkahelye Díjat a Mercedes-Benz kapta.