A Fujitsu AI-megoldása forradalmasítja a gyártási folyamatokat
A Fujitsu innovatív AI-technológiája a roncsolásmentes vizsgálatok ultrahangos adatainak alig néhány perces, automatikus elemzésével és diagnosztizálásával javítja a gyártási minőségellenőrzést és hibaészlelést.
Az új technikával a korábbinál gyorsabban és hatékonyabban azonosíthatók a potenciális hibák. A Fujitsu Laboratories of Europe megoldása új AI-keretrendszert használ, amely a kép- és jelfeldolgozási eljárásokat mélytanulási technológiával ötvözve segíti a bonyolult gyártásminőségi problémák megszüntetését.
A Fujitsu Laboratories of Europe egyedülálló technológiáival dolgozó AI-keretrendszer mélytanulási komponense a mély neurális hálózatok emberi észlelés feletti képadat-feldolgozási képességeivel ismeri fel a releváns mintákat. Eközben képelemzési formátumúra konvertálja az adatelemzési feladatokat, gyorsítva ezzel a potenciális gyártási hibákra utaló minták azonosítását a roncsolásmentes vizsgálatok beolvasott ultrahang-adataiban. Ezután gyors, célzott manuális ellenőrzés végezhető a potenciálisan hibás részeken, 80%-kal csökkentve annak a területnek a nagyságát, amit a szakértő ellenőrnek szabad szemmel kell átvizsgálnia. Ennek eredményeképpen jelentősen javul a minőségellenőrzés gyakorlata, megszüntethetők a gyártási eljárás potenciális szűk keresztmetszetei, nőhet a gyártási volumen, és számottevően javulhat a hatékonyság. Ráadásul a Fujitsu megoldása a bevezetés után is tovább tanul, ami folyamatos teljesítményjavulást biztosít, és gyorsítja a beruházás megtérülését.
„Generikus gépi tanulási motort fejlesztettünk ki a minták észleléséhez egy olyan folyamatra támaszkodva, amely képes bármely nyersadat-elemzési problémát képminta-felismerési feladattá alakítani. Gyártócégekkel együttműködve gyorsan konkrét alkalmazássá tudjuk hangolni a megoldást, amely már néhány gyakorlópélda alapján is el tudja kezdeni a tanulást. Ez jelentősen lerövidíti a gyártó szakértőitől beszerzendő, jegyzetekkel ellátott adatok mennyiségét, és gyorsítja az üzembe állítás folyamatát. A Fujitsu kiterjedt gyártási szakértelmét a fejlett AI-innovációkkal ötvözve és a közös alkotás, a ’co-creation’ gyakorlatát alkalmazva rekordidőn belül meg tudjuk oldani a valós gyártási problémákat” – ismertette az innovatív technológiai megközelítés jelentőségét dr. Adel Rouz, a Fujitsu Laboratories of Europe alelnöke.
A Fujitsu Laboratories of Europe technológiáját már több területen is sikeresen alkalmazzák például idősoros érzékelőadatok, energiafogyasztás vizsgálatára, részvényár-elemzésre és az intelligens gyártás támogatásra. Az egyik projektnél nagyméretű adatbázisok 3D CAD-modelljeinek kinyerését is támogatták vele, ami felgyorsította a terméktervezést és továbbfejlesztette a minőségbiztosítás folyamatát. Egy másik esetben egy közösségi innovációs alkalmazás részeként csuklóra rögzített gyorsulásmérő segítségével a sofőrök viselkedésének észlelésére használták. A megoldással sikerült pontosan azonosítani a vezetés biztonsága szempontjából potenciális veszélyes viselkedésmintákat (evés, ivás vagy adatbevitel a GPS-navigátorba vezetés közben). Az alkalmazott újszerű módszernél képformátumúra alakították a gyorsulásmérő idősoros adatait, amelyeket aztán betápláltak egy mély neurális hálózatba.
A Fujitsu Laboratories of Europe a gépi tanulás és mélytanulás területén folytatott kutatások központja a Fujitsu emberközpontú innovációt ösztönző Zinrai mesterségesintelligencia-projektjében. Tevékenysége során a közös alkotás, azaz a „co-creation” szemléletét követve, szorosan együttműködik a Fujitsu ügyfeleivel és európai kutatóintézetekkel – köztük a madridi San Carlos klinikai kórházzal (HIKARI AI-alapú intelligens egészségügyi megoldás), a Sevillai Egyetemmel (adatanalitika turisztikai alkalmazásokhoz) és az egyesült királyságbeli 5G Innovációs Központtal.
Kapcsolódó cikkek
- Példátlan növekedést és lehetőségeket hozhat a piacnak a mesterséges intelligencia
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- A Fujitsu az SAP Ariba platformot választotta
- Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia
- Milyen szerepet játszik a mesterséges intelligencia a kiberbiztonság területén?
- Eltűnnek a jövőben az IT-biztonsági szakemberek?
- A Kirin 970, a Huawei első mobil AI platformja
- A Bosch munkatársakká változtatja a robotokat
- A mesterséges intelligencia feltartóztathatatlanul terjed
- A Fujitsu PRIMEQUEST szerver új világrekordot állított fel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.