Felhőbe mennek tanulni a soproni egyetemisták
Piacképes informatikai tudást szerezhetnek idén ősztől online távoktatás keretében a soproni egyetemisták. A NetAcademia Oktatóközpont és a Soproni Egyetem Informatikai és Gazdasági Intézete által kötött megállapodás révén a diákok közel 20, a piaci igények alapján indított élő, online tanfolyamon vehetnek részt és szerezhetnek krediteket.
A Soproni Egyetem idén tavasszal döntött úgy, hogy olyan külsős partnert keres, aki online távoktatás keretében képes aktuális ismeretekkel gazdagítani – első körben a gazdasági informatikus – hallgatók tudását. „Szerettük volna elérni, hogy a nálunk tanulók az alaptantervben meghatározott törzsanyagon túl bővebb, frissebb informatikai ismeretekhez is hozzájuthassanak. Választásunk végül a NetAcademia Oktatóközpontra esett, a cég jó hírneve és széles online tanfolyami kínálata kellően meggyőző volt ahhoz, hogy együttműködésre lépjünk” – mondta Dr. Bacsárdi László egyetemi docens, a Soproni Egyetem Informatikai és Gazdasági Intézetének igazgatója.
A megállapodás keretében mintegy 120 gazdasági informatika szakos hallgató számára idén ősztől válik elérhetővé a NetAcademia meghatározott kurzuskínálata. Az oktatócég támogatásával létrejövő szabadon választható, de a kreditrendszerbe beépített tárgy keretében a diákoknak két tanfolyamot kell elvégezni a tárgy teljesítéséhez. A közel 20 online tanfolyamtípus a programozás, a titkosítás, az etikus hekkelés, valamint az önmagában új szakma elsajátítására lehetőséget adó front-end webfejlesztés kapcsán biztosít naprakész és gyakorlatias tudást. „Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a felsőoktatásban is elismerik oktatási módszertanunkat és tematikánkat. A Soproni Egyetem hallgatói lényegében ugyanazokon a tanfolyamokon vesznek majd részt, melyen több ezer, a friss piaci tudást nálunk megszerző »hagyományos« hallgatónk” – mondta Litkei Péter, a NetAcademia Oktatóközpont ügyvezetője.
Dr. Bacsárdi László és Litkei Péter
Ingyen tanítanak és vizsgáztatnak
A NetAcademia a Soproni Egyetem számára az online oktatást díjmentesen teszi elérhetővé, és azt is vállalta, hogy minden tanfolyam végén értékelő kérdésekkel méri fel a hallgatók tudását. Ezek eredményeként kerül majd meghatározásra a tantárgy érdemjegye. A hallgatóknak 2 képzést kell teljesíteniük, de akár az összesen részt vehetnek és mindegyikből vizsgázhatnak is. Ekkor az egyetemi jegy a két legjobb eredmény alapján kerül meghatározásra. „Az együttműködés a 2017/2018-as őszi tanévre szól, de nagyon bizakodóak vagyunk, hogy a hallgatók megszeretik és kihasználják ezt az egyedülálló lehetőséget. Ha a tapasztalatok kedvezőek, akkor jövőre az együttműködést a tematika bővítésével párhuzamosan a teljes hallgatótáborra kiterjesztjük” – tette hozzá Dr. Bacsárdi László.
Kapcsolódó cikkek
- 120 fő végzett a Codecool programozóiskolában
- Programozni tanít a jövő iskolája: világelső a magyar Logiscool
- Logikus gondolkodást és csapatmunkát várnak el a cégek a kezdő programozóktól
- Betör a programozóképzések piacára a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- Elindult a HelloWorld Online
- Black Cell Akadémia a Z generáció számára
- Budapestre érkezik a Scratch konferencia
- „Tanulj tőlünk, hogy tanulhassunk Tőled”: Indul a T-Systems Akadémia
- Programozás és kódolás gyermekeknek a Vodafone és a KódGarázs szervezésében
- Átfogó programot indít a kormány az informatikus utánpótlás biztosítására
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.