Hozzáférés-kezelés: sima ÜGY–FÉL siker!

forrás: Prím Online, 2017. október 13. 13:57

Ma már rengeteg dolgot tudunk interneten keresztül bonyolítani. Ki sem kell tennünk a lábunkat a munkahelyünkről vagy az otthonunkból, és néhány kattintással elintézhetjük a heti vagy éppen a karácsonyi bevásárlást, befizethetjük a csekkeket, esetleg felvehetjük a tantárgyakat vagy a vizsgákat az iskolánk online rendszerében. De mi kell ahhoz, hogy mindezt kényelmesen és biztonságosan tehessük? És hogyan segítheti a szolgáltatókat a megfelelő feltételek biztosításában egy fejlett hozzáférés-kezelési rendszer? A NetIQ szakértői összegyűjtötték az elvárásokat és lehetőségeket.

A vállalatok a hagyományos hozzáférés-kezelési megoldásokat általában csak az alkalmazottak hozzáféréseinek házon belüli menedzselésére és felügyeletére használják. A szervezetek többsége azonban egyre több online szolgáltatást kínál, és ezzel együtt a külsős partnerek és ügyfelek száma is egyre nő. A cégeknek ezeket a külső felhasználókat is hatékonyan kell felügyelniük, ráadásul az ő részükről más igények merülnek fel, mint a saját alkalmazottaknál. Egy fejlett hozzáférés-kezelési megoldás ugyanúgy képes segíteni az új elvárások teljesítését, mint ahogyan a jogosultságok megfelelő felügyeletét is lehetővé teszi, tekintet nélkül arra, hogy a felhasználók a vállalaton kívül vagy belül vannak. 

 

Egyszerű regisztráció és bejelentkezés

Amikor az ügyfelek először találkoznak egy online szolgáltatói felülettel, fontos, hogy azonnal könnyen használatba vehessék a szolgáltatásokat, és ne kelljen bonyolult regisztrációs folyamattal vesztegetni az idejüket. Az olyan fejlett hozzáférés-kezelési megoldások, mint például az Access Manager automatikusan lehetővé teszik a vállalatok számára az önkiszolgáló regisztrációs folyamatok kialakítását, így az informatikai szakembereknek nem kell erre saját erőforrásból külön rendszert kiépíteni.

 

A NetIQ megoldása a közösségi oldalakon használt személyazonosságok alkalmazását is támogatja, tehát arra is lehetőséget kínál, hogy a felhasználók a Facebook-, Twitter-, Google- vagy éppen LinkedIn-profiljukat használják a regisztrációhoz és később a belépéshez is. Mivel ez az azonosítási módszer rendkívül kényelmes, egyre szélesebb körben veszik igénybe. Az Access Managernek köszönhetően a szervezetek egyszerűen lépést tarthatnak ezzel az elvárással, ráadásul a profilokon keresztül elérhető információk révén még inkább személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak ügyfeleiknek.

 

Jól átlátható portál és funkciók

Amikor az ügyfél belépett a rendszerbe, azonnal át kell látnia a rendelkezésére álló lehetőségeket és funkciókat. Az Access Manager ebben is segíthet, hiszen használatával a rendszergazdák testre szabhatják a felhasználói felületeket, például a bejelentkezési oldalt és magát a portált is. Néhány kattintással a cég saját logójával és színeivel egészen egyedivé tehetik a bejelentkezési oldalt. 

 

A hozzáférések kezeléséről szóló videó:

 

Amennyiben a szolgáltató több különféle alkalmazást kínál ügyfeleinek, az Access Manager segítségével könnyen hozzáférhetővé teheti őket egyetlen központi felületen, amelyen keresztül a felhasználók okostelefonról, tabletről vagy asztali gépről is elérhetik és elindíthatják azokat. A federációs (címtáregyesítési) szolgáltatásoknak köszönhetően pedig a különböző partnerektől származó alkalmazások, információk és szolgáltatások is egységes nézetben jeleníthetők meg az ügyfelek számára.

 

Fontos, hogy az online felületen az esetlegesen felmerülő problémák megoldása is zökkenőmentesen menjen. A NetIQ megoldása ezt önkiszolgáló jelszókezelési funkcióval támogatja, amely mára szinte mindenhol alapvető elvárás. Ezen keresztül a felhasználók önállóan, az ügyfélszolgálat közreműködése nélkül, azonnal visszaállíthatják jelszavukat, vagy feloldhatják az esetlegesen zárolt fiókjaikat.

 

Biztonság mindenekelőtt

Az ügyfelek akkor veszik szívesen igénybe a szolgáltatásokat, ha tudják, hogy biztonságosan használhatják azokat, és nincsenek veszélyben a személyes információik. Az Access Manager legújabb kiadása lehetőséget nyújt számukra arra, hogy maguk kezeljék adataikat és profiljukat, illetve akár alkalmazásaikat és készülékeiket is. 

 

Szükség esetén a hozzáférés is biztonságosabbá tehető olyan képességekkel, mint a többfaktoros azonosítás, az e-mailes megerősítés kérése vagy éppen a kockázatalapú autentikáció, amely gyanúsnak vagy kockázatosnak ítélt tevékenység esetén plusz azonosítási lépcsőt is beiktat a folyamatba. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01