Az iLex és az IBM Cloud magyarul beszélő, jogi területen bevethető chatbotot mutatott be
A projekt részeként bemutatták a cég Lexi névre hallgató, mesterséges intelligencia alapú oktatási eszközét. Lexi egy olyan chatbot, amely magyarul válaszol polgárjogi kérdésekre, a feladata pedig jelenleg az, hogy demonstrálja, minként lehet használni a kognitív technológiákat a jog területén. A tanfolyam előrehaladtával nemcsak a diákok, de Lexi tudása is bővül, hiszen a chatbot a használat során folyamatosan tanul, így egyre bonyolultabb kérdésekre tud válaszolni.
Az iLex a chatbotot az IBM Cloud segítségével építette, amely nemcsak tárhelyet, de fejlesztői környezetet is biztosított a kognitív rendszer számára. Lexit egyelőre az egyetemi előadókban használják, de az iLex tervei szerint hamarosan a cég oldalán is válaszolni fog a látogatók kérdéseire. Szakmai fejlődésén egy egész csapat dolgozik, közöttük az iLex jogi szakemberei valamint a Pécsi Tudományegyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem tanárai és diákjai. A cég arra számít, hogy Lexi egy éven belül 1,8 millió jogi kérdést tud majd megválaszolni chatüzenet vagy online beszélgetés formájában.
„Az IBM nemcsak infrastruktúrát adott nekünk, de kognitív szolgáltatásaihoz is elérést biztosított, így tudtuk felépíteni ezt a hihetetlenül okos és intuitívan „gondolkodó” chatbotot” – mondta Ritter Marianna, az iLex vezérigazgatója. „A gépi tanulás megváltoztat mindent, amit eddig az ügyfelekkel való kapcsolattartásról gondoltunk. Lexi csak az első lépés a hosszú úton, mi pedig már olyan rendszereken gondolkodunk, amelyek a mesterséges intelligenciát használva ennél is összetettebb jogi tanácsadásra képesek.”
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle OpenWorld 2017 konferencián újabb megoldásokat mutattak be
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- Még izgalmasabb meccsnapok elé nézhetnek a szurkolók az FC Barcelona Viber chatbotján keresztül
- Chatbotom van, és nem félek használni!
- Mesterséges intelligenciával toboroz tehetséges fiatalokat a MOL
- Oracle: az ügyintézés is egyre inkább a virtuális valóságban történik
- Leáldozott a mobilappok kora?
- A magyar DO-Q-MENT az IBM Cloud segítségével fejleszti archiválási szolgáltatásait
- Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia
- Játékokkal és új funkciókkal bővült a Telenor chatbotja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.