Tizedik médiaműhelyét nyitotta meg az NMHH
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME) adta át Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke a hatóság tizedik médiaműhelyét október 19-én, így a diákok a legmodernebb szoftvereken és csúcsminőségű számítógépeken szerezhetik meg a kreatív iparban hasznosítható gyakorlati tudásukat.
A médiaműhelyekkel a hatóság 2012 óta járul hozzá a felsőoktatási intézményi oktatáshoz. Karas Monika, a hatóság elnöke már a hatodik fővárosi, országosan pedig a tizedik csúcstechnológiás médialabort adta át október 19-én. Az egyenként 13 millió forintból kialakított NMHH-s médiaműhelyek célja, hogy támogassák a jövő médiaszakembereinek gyakorlati képzését.
Megnyitóbeszédében Karas Monika hangsúlyozta, hogy ma egy felelősen gondolkodó hatóságnak nem csupán a jelen helyzetekre való reflektálás a feladata, hanem az is, hogy invesztáljon a jövőbe. Hozzátette, hogy a hatóság célja, hogy érdemben hozzá tudjon járulni a következő generáció szakembereinek, így a BME-s diákoknak a képzéséhez is – akik meghatározzák majd a jövőben a média és a hírközlés irányait –, hiszen a főként technikafüggő szakokon létkérdés, hogy a diákok – naprakész tudást szerezve – lépést tudjanak tartani a fejlődéssel.
Józsa János, az intézmény rektora köszönetét fejezte ki a kapott támogatásért, amelyet nagy segítségnek tart, és elmondta, a műhely hozzáadott értékként tovább fogja emelni képzési színvonalukat mind az oktatás, mind a kutatás területén. Ígéretet tett arra, hogy az NMHH-s médiaműhelyben folyó munka első eredményeit mihamarabb közzé fogják tenni.
A hatóság három MacPro és három iMac 27-inch számítógépet, három Dell Ultra Sharp kijelzőt, hat Adobe Creative Cloud szoftver-csomagot üzemelt be, emellett gondoskodott a műhely teljes kialakításáról és bútorzatáról is. Az eszközök alkalmasak a grafikus tervezéstől a kiadvány- és videoszerkesztésen át a webfejlesztésig a legösszetettebb feladatok elvégzésére.
Az NMHH 2012 óta hoz létre különböző felsőoktatási intézményekben médiaműhelyeket. A program lényege, hogy lehetőséget biztosítson a hallgatóknak, hogy a tanórákon túl a legújabb – a világ vezető médiastúdióiban is használt – informatikai eszközökön készíthessék el dolgozataikat, verseny- és diplomamunkáikat.
Az NMHH támogatásával eddig megnyitott médiaműhelyek:
- 2012. december – Pécsi Tudományegyetem
- 2013. február – Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Budapest
- 2013. december – Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest
- 2014. október – Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest
- 2014. december – Szegedi Tudományegyetem
- 2015. május – Debreceni Egyetem
- 2015. szeptember – Corvinus Egyetem, Budapest
- 2016. október – Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest
- 2017. június – Eszterházy Károly Egyetem, Eger
- 2017. október – Budapesti Műszaki Egyetem
Kapcsolódó cikkek
- NMHH Médiatanács: közel 27 millió forintból fejleszthet 15 tévé, illetve rádió
- Ál-vírusirtók emelt díjas áron, nyereményről szóló üzenetek
- Rádiós döntések a Médiatanács ülésén
- Három azonosítógazdálkodási változást vezet be az NMHH
- Két azonnali forgatási támogatásról döntött az NMHH Médiatanács
- NMHH Médiatanács: október 2-án lehet beadni a Budapest 98,6 MHz rádiós frekvenciára vonatkozó pályázati ajánlatokat
- Kétéves az NMHH Szélessáv.net oldala
- Elkészült az első, hálózatsemlegességről szóló éves jelentés
- Internetáfa-csökkentés: a szolgáltatók zöme betartotta a szabályokat
- Sok előfizető lecsúszott az adategyeztetésről
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.