Újabb rekord: a harmadik negyedévben több mint 35.000 állást hirdettek meg
Újabb rekordok dőltek meg a munkaerőpiacon: több mint 35 ezer állást hirdettek meg az elmúlt 3 hónapban a legnagyobb hazai álláskereső portálon. A Profession.hu legújabb, 2017 harmadik negyedéves adatokat feldolgozó riportja szerint alig van olyan szakterület, ami ne küzdene munkaerőhiánnyal.
17 százalékkal emelkedett a legnagyobb álláskereső oldalra feltöltött hirdetések száma a tavalyi harmadik negyedévhez képest, de álláskeresői részről is komoly bővülést figyelhettünk meg: 3 hónap alatt közel 45 ezer munkavállaló regisztrált újonnan a Profession.hu-n. A kínálati oldalon továbbra is a szakmunka, azon belül is a bolti eladói pozíció vezet, ugyanakkor még mindig a területi képviselői állásokra jelentkeznek a legtöbben.
Nagy szükség van a bolti eladókra
Az elmúlt hetekben az áruházlánci sztrájkoktól volt hangos a média, ez a kutatási eredményekben is visszatükröződik: júliustól szeptemberig 1700 alkalommal adtak fel bolti eladói hirdetést, ami már az elmúlt negyedévhez képest is 8 százalékos emelkedés, de az előző évhez képest 29 százalékos ugrást jelent. Ha ehhez hozzávesszük a betöltetlen árufeltöltő pozíciók és más anyagmozgatási és rakodási munkakörök hirdetéseit is – amelyek számában a tavalyi évhez képest 71 százalékos emelkedés tapasztalható – a szakmunkás területen kialakult extrém helyzet jól látható.
Profession.hu 2017 Q3-as adatai alapján
Most kevésbé számít a szakképesítés és a tapasztalat
A legtöbb álláshirdetés továbbra is a szakmunka kategóriában érkezett, számuk az elmúlt év azonos negyedévéhez képest 38 százalékkal növekedett. Ezt követi a második helyen a fizikai, segéd- és betanított munka, ami 92 százalékos hirdetésszám növekedéssel megduplázódott idén. Az építőipar érzékelhetően nehézségekkel küzd szakmunkás, és lassan bármilyen munkaerő terén: a tavalyi év hasonló időszakához képest 79 százalékkal több hirdetést adtak fel építőipar, illetve ingatlan kategóriában.
A munkáltatók még mindig az egy és három év közötti szakmai tapasztalattal rendelkező pályázókat keresik leginkább (40%), ugyanakkor egyre több az olyan hirdetés, amelyben nem igényelnek szakmai tapasztalatot.
Profession.hu 2017 Q3-as adatai alapján
Ami a jelentkezéseket illeti, a friss adatok szerint az álláskeresők 46 százaléka szakmai tapasztalatot nem igénylő munkákra pályázik.
A statisztika szerint a végzettség iránti elvárásaikból is egyre lejjebb adják a munkáltatók, hiszen míg a tavalyi évben a hirdetések több mint harminchat százalékánál kértek főiskolai végzettséget, addig idén ez a szám már csak 29 százalék, 32 százaléknál pedig már a középiskolai végzettség is megteszi. A jelentkezések esetében még magasabb a különbség: a legtöbb pályázat középiskolai végzettséget igénylő állásokra érkezik (51%), ezt követi a főiskolai végzettséget igénylő állásokra történő jelentkezések száma (21%).
Szigeti Nikoletta, a Profession.hu toborzási üzletágának vezetője azonban felhívja a figyelmet arra, hogy bár bizonyos szektorokban valóban megfigyelhető, hogy a végzettség nem szűrő kritérium, de számos szakterületen és pozícióban továbbra is kiemelten fontos a szakmai tapasztalat és a nyelvtudás. Többek között mérnöki vagy pénzügyi területen változatlanul elengedhetetlen a releváns felsőoktatási diploma.
Egyre több az üres pozíció Budapesten is
Míg a legtöbb megyében a tavalyi évhez képest stagnált a meghirdetett állások száma, addig Budapesten 18 százalékkal emelkedtek a betöltetlen pozíciók.
A legtöbben továbbra is online keresnek állást
A Profession.hu kiemelten kezeli a nehezen betölthető pozíciókat, dedikált kampányokkal és nagyobb erőforrás ráfordítással hoz jelentkezőket ezeken a területeken. A vezető hazai állásportál továbbra is a leghatékonyabb toborzási megoldást nyújtja a munkaerőpiacon azáltal, hogy háromszor annyi szakmai önéletrajzot és minőségi CV-t (adott pozíció betöltése szempontjából potenciális jelentkezőt) biztosít a hirdetőknek, mint a második piaci szereplő.
Kapcsolódó cikkek
- Humán vs. Robot – ideje felébredni!
- Akik helyett a pénz dolgozik
- A túlbuzgóságot fogadják el legnehezebben az Y generációtól a tapasztaltabb kollégák
- Rekord mennyiségű állásra lehet jelentkezni, de még mindig kell az önéletrajz
- Két hét alatt 10 ezren töltötték le a „Kékgalléros állások tinderét”
- Minden korábbinál több álláshirdetést tettek közzé a cégek szeptemberben
- Az álláspiacot készül felforgatni egy új magyar alkalmazás
- A legjobb munkaerőt vesztik el azok a cégek, akik nem figyelnek az ügyfélélményre
- A munkavállalók harmada sehova sem utazott nyáron
- Minden harmadik álláskereső már mobilról nézi a hirdetéseket
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.