Egy nemzetközi konzorcium részeként a magyar Drukka élenjáró technológiát fejleszt

forrás: Prím Online, 2017. november 8. 15:03

A legfejlettebb okostelefonoknak köszönhetően ma már bárki készíthet és feltölthet a közösségi oldalára 360 fokos (panoráma) videókat. A technológia karöltve a 3D-vel azonban hamarosan az esti tévéhíradóban és kedvenc televíziós show-műsorainkban is megjelenhet. A közel másfél milliárd forint összértékű Hyper360 projekt keretében ugyanis egy nyolctagú nemzetközi konzorcium részeként a magyar Drukka által fejlesztett videós technológia forradalmasíthatja az európai televíziózást.

A hagyományos televíziózás kereteit már évek óta feszegeti a digitális forradalom. Egyre inkább terjednek például az úgynevezett OTT és on-demand modellek, amelyek lényege, hogy a néző gyakorlatilag akkor és ott nézi meg kedvenc műsorát az interneten keresztül, ahol és amikor csak akarja. Ezt a modellt követi a világszinten piacvezető Netflix, vagy a globális mozi csatorna az HBO GO-val, de erre példa a magyar RTL MOST is. 

 

A televízió társaságoknak és egyéb hagyományos médiacégeknek fel kell kötniük azt a bizonyos nadrágot, hiszen az újabb és újabb hi-tech vívmányok alapjaiban rajzolják át a videós tartalomgyártást és tartalomfogyasztást. Az egyik legfrissebb trendet például a 360 fokos panoráma videók képviselik, melyek a fejlettebb okostelefonoknak köszönhetően a közelmúltban ellepték a közösségi média oldalakat és óriási népszerűségnek örvendenek.

 

 

Magyar szakértelemmel újulhat meg az európai televíziózás

Az idén októberben induló Hyper360-ra keresztelt projekt pontosan azt célozza, hogy a legújabb technológiák a videózás területéről megjelenjenek a hagyományos televíziózásban is. A 4,5 millió euró (közel másfél milliárd forint) összértékű, az Európai Unió H2020-as programja által is támogatott fejlesztési beruházást egy nemzetközi konzorcium vezényli le, melynek öt országból összesen nyolc tagja van. 

 

A projektben görög, német, olasz és osztrák cégek, illetve médiumok mellett a magyar Drukka is részt vesz. A hazai csapat ráadásul oroszlánrészt vállal, hiszen az összeget tekintve a magyar szakemberek végzik a legnagyobb értékű munkát. A fejlesztésben részt vesz az olasz MEDIASET és a német RUNDFUNK BERLIN-BRANDENBURG is, mely médiacégek segítségével a megvalósítás során folyamatosan élesben tesztelhető a technológia, melynek az említett vállalatok már konkrét megrendelői is.

 

„A Hyper360 célja, hogy a legújabb technológiákat a televíziózásba átültetve a néző számára teljesen személyre szabható tartalom készülhessen. A 360 fokos és 3D technológia televízióra adaptálását úgy kell elképzelni, mint egy videójátékot, amelyben a néző gyakorlatilag részévé válik a műsornak. Ez egy nagyon izgalmas kihívás és nagyon örülünk, hogy a Drukka fejlesztőcsapata által a 360 fokos videózás és virtuális valóság terén megszerzett tapasztalatok egy ilyen előremutató, nemzetközi projektben hasznosulnak” – fogalmazott Bohner Tamás, a Drukka ügyvezetője.

 

Világszinten többek között a Sky, a BBC vagy a NY Times is kísérletezik már 360 fokos videó technológia felhasználásával, mely jól jelzi, hogy a technológia valóban nagy hangsúlyt kaphat a jövőben. A magyar Drukka amellett, hogy startup studióként kezdő innovatív vállalkozások számára fejlesztői, üzletfejlesztési és marketing hátteret biztosít, saját, magas hozzáadott értékű fejlesztési projekteket is megvalósít.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában

Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat. 

2024. június 17. 13:20

Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra

Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.

2024. június 17. 11:28

K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz

Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor. 

2024. június 17. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30