A Siemens Gamesa a Fujitsu AI-megoldásával gyorsítja a minőségellenőrzést

forrás: Prím Online, 2017. november 9. 12:43

A Fujitsu jelentősen felgyorsította a Siemens Gamesa gyártás utáni minőségellenőrzési folyamatát azzal a közös fejlesztésű AI-megoldással*, amely mélytanulási képességekkel mérsékli az újonnan gyártott turbinalapátok ellenőrzési idejét.

A Siemens a Fujitsu új AI-megoldásával gyorsítja a 75 méter hosszú üvegszálas lapátok minőségellenőrzési folyamatát. Az AI a roncsolásmentes vizsgálatok beolvasott adataiból létrehozott képek elemzésével azonosítja a potenciális gyártási hibákra utaló mintákat, például a turbinalapátok üzemi közbeni meghibásodásához vezető gyűrődéseket. Ennek eredményeképpen alig 1,5 órára csökkent az új lapátok minden egyes négyzetcentiméterének alapos átvizsgálását igénylő ellenőrzés ideje. A magasan képzett ellenőrök így mentesülnek a korábban hat órán át tartó, rendkívül monoton, ugyanakkor feltétlenül szükséges feladat elvégzése alól. 

 

„A Fujitsu nagyszerű partnerként segíti adataink eredményesebb és hatékonyabb felhasználását”– jelentette ki Ken Kaser, a Siemens Gamesa Renewable Energy vezetője.

 

„A turbinalapát egész egyszerűen nem hibásodhat meg. Ezért olyan megoldásra volt szükségünk, amely anélkül képes felgyorsítani az időigényes minőségellenőrzést, hogy emiatt akár a biztonság, akár a pontosság bármilyen szempontból hátrányt szenvedne. A Fujitsu áttörő jelentőségű AI-technológiájával a korábbi idő 25%-a alatt el tudjuk végezni a vizsgálatot. A Fujitsuval közösen olyan megoldást dolgoztunk ki, amely jelentősen mérsékli a turbinalapátok alapos vizsgálatának időigényét, ugyanakkor azt is lehetővé teszi, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk a lapátok kritikus részeire” – mutatott rá Heine Bach, a Siemens Gamesa Renewable Energy minőségbiztosítási vezetője. 

 

„A mesterséges intelligencia fontos lépéssel vitte közelebb a Siemens Gamesát egy korábban idő- és munkaigényes feladat hatékonyabb végrehajtásához. Az ő esetük csupán egy példa arra, hogyan dolgozik a Fujitsu ügyfeleivel közösen a megoldások továbbfejlesztésén. Meghallgattuk a problémát, majd együtt kidolgoztunk egy olyan megoldást, amely az AI mélytanulási, kép- és jelfeldolgozási technikáit hasznosítja a minőségellenőrzési folyamat során. Ez a lehető legjobb minőséget biztosítja, miközben kiiktatja azt a monoton feladatot, amit a 75 méter hosszú üvegszálas lapátok minden egyes négyzetcentiméterének átvizsgálása jelent. Korábban ez a folyamat akár egy egész napig is eltartott, és rendkívüli összpontosítást igényelt a szakemberek részéről” – nyilatkozta Duncan Tait, a Fujitsu vezérigazgatója, alelnöke, valamint Amerikáért és EMEIA-régióért felelős vezetője.

 

Rugalmas licencmodell csökkenti az áttörő jelentőségű AI-technológia beszerzéséhez szükséges induló beruházást

A Fujitsu rugalmas licencmodellt dolgozott ki a komplex és testre szabott AI-szoftverhez, így a Siemens Gamesa jelentős induló beruházás nélkül vehette igénybe a megoldást. A vállalat telephelyén, Fujitsu PRIMERGY szervereken futó rendszer jól skálázható a szélerőművek jövőbeni új turbinalapát-modelljeihez. A Fujitsu 2018-ban tervezi bevezetni az AI-technológia felhőalapú verzióját.

 

______________

* A Fujitsu fejlett AI-megoldása forradalmasítja a roncsolásmentes vizsgálatok elvégzését a gyártási folyamatban (Fujitsu Develops State-of-the-Art AI Solution to Revolutionize Non-Destructive Testing Manufacturing Inspection), 2017. október 2.: http://www.fujitsu.com/fts/about/resources/news/press-releases/2017/emeai-20171002-fujitsu-develops-state-of-the-art-ai.html

A Fujitsu AI-technológiáját már eddig is sokféle területen bevetették: A Kawasaki Geological Engineering AI-motorunkat használja a föld alatti víznyelők kialakulásának megelőzésére; Mesterséges intelligenciával támogatott képfelismerő rendszer forradalmasítja a gyártósorok működését; A Fujitsu AI-technológiát fejlesztett ki a kézírásos kínai karaktersorok rendkívül pontos felismerésére

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél

Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.

2024. november 16. 17:48

Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén

A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.

2024. november 16. 16:30

A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált

A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.

2024. november 16. 15:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06