A Fujitsu IoT megoldása javítja a betegellátás színvonalát
A Fujitsu nemrég a dolgok internetjére (IoT) épülő fejlett megoldást vezetett be a hollandiai Slingeland kórházban: az ápolószemélyzet érzékelők segítségével folyamatosan figyeli a betegek életjelenségeit. Az így gyűjtött adatok birtokában megalapozott kezelőorvosi döntések hozhatók, és javul a betegellátás színvonala.
A Fujitsu és a hollandiai Doetinchem városban működő Slingeland kórház által közösen kidolgozott megoldás az intézmény monitorozási protokolljára és a Fujitsu dolgok internetje terén felhalmozott szakértelmére épül. A kórházban minden újonnan felvett beteg két apró érzékelőt kap – egy diszkrét, mellkasra helyezhető tapaszt és egy vezeték nélküli vérnyomásfigyelőt. A két érzékelő együtt 7x24 órában figyeli a főbb életjelenségeket, akár a kórházban, akár azon kívül tartózkodik a beteg.
Az érzékelők folyamatosan monitorozzák a pulzust, a vérnyomást és a légzést, míg az ágyak alá épített érzékelők éjszaka az alvásmintát is közvetítik. Ez az egyszerű információgyűjtés szükségtelenné teszi a gyakori manuális ellenőrzést, és időt szabadít fel a betegellátás más feladataira. Az életjelenségekben kirajzolódó trendek követése és az esetleges állapotromlás azonnali észlelése révén az egészségügyi csapat szükség esetén gyors beavatkozást hajthat végre.
„Mivel folyamatosan figyelni tudjuk az összes beteg élettani mutatóit, az ápolószemélyzet több időt fordíthat a tényleges betegellátásra. Ha nagyon elfoglaltak, az adatvezérelt döntéshozásnak köszönhetően meg tudják állapítani, melyik beteg állapota rosszabbodott, és igényel sürgős figyelmet. Arra számítunk, hogy hamarosan már előre is tudjuk jelezni a várható állapotromlást, így még korábban beavatkozhatunk. A betegek is szeretik a rendszert, mert nem zavarjuk őket minduntalan rutinmérésekkel. Intelligens megoldás ez a kórház számára, mert javítja a kezelés eredményességét, rövidíti annak idejét, és a munkaerő-gazdálkodást is hatékonyabbá teszi” – nyilatkozta Chrit van Ewijk, a Slingeland kórház vezérigazgatója.
„A Slingeland kórház betegérzékelő rendszere nagyszerű példa arra, hogyan lehet javítani az emberi munkavégzés hatékonyságát az IoT-technológia intelligens alkalmazásával. Szemléletünk nem technológiaközpontú. Az ügyfelek igényeiből indulunk ki, és velük közösen alkotjuk meg a megfelelő megoldást. Ily módon egyedülálló lehetőséget nyújtunk a vállalatoknak agilitásuk, alkalmazkodóképességük és hatékonyságuk javítására. A Slingeland kórházban még épp csak elkezdték megtapasztalni a dolgok internetjében rejlő lehetőségeket, és izgatottan várjuk, hogy a jövőben újabb projektekben is kiaknázhassuk az IoT-előnyeit” – mutatott rá Ron Klaas, a Fujitsu hollandiai egészségügyi üzletágának vezetője.
A sikeres projekten felbátorodva a Slingeland kórház más osztályokon is tervezi a technológia bevezetését. Érzékelőtapaszok segítségével fogják monitorozni például a betegek műtét utáni állapotát és lábadozását – a kórházból való elbocsátás után is. A projekt első szakaszában az adatokat egy személyi életmódtanácsadó alkalmazással osztják meg, de a később a kórházi információs rendszerben is elérhetővé teszik őket.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens Gamesa a Fujitsu AI-megoldásával gyorsítja a minőségellenőrzést
- Tiszta nyíltság, fél egészség
- A Fujitsu új PRIMEQUEST szerverekkel segíti az adatközpontok gazdaságos működését
- A müncheni Fujitsu Fórum bemutatja miként ösztönzi a „Digital Co-creation” az átalakulást
- A Fujitsu és a NetApp bevezetik az NFLEX konvergens infrastruktúramegoldást
- A Fujitsu nagy teljesítményű adatanalitikai referenciamodellel bővíti PRIMEFLEX kínálatát
- A Fujitsu bemutatta FUTRO vékonykliens-eszközeinek következő generációját
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- Halloweeni kísértet járja át otthonunkat?
- A Fujitsu szerint a mesterséges intelligencia határozza meg a jövő munkahelyét
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.