Vodafone ünnepi adatok
A 2017/18-as ünnepi időszak tapasztalatai szerint egyre többen használtak mobilinternetet a szeretteik köszöntésére. Ezzel együtt csökkent a mobilhívások száma és ideje, viszont több SMS-t és MMS-t küldtek tavalyhoz képest a Vodafone ügyfelek – derült ki a szolgáltató ünnepi statisztikáiból.
Az utóbbi években egyre többen használnak mobilnetet a köszöntésre, miközben a mobilhívások száma csökkenő tendenciát mutat – tavalyhoz képest 4%-kal kevesebb, összesen több mint 16,7 millió hívást indítottak a Vodafone hálózatán az ünnepi időszak alatt. A hívásoknak nem csak a száma, de az időtartama is csökkent, majdnem 3%-kal. Ami viszont az SMS-eket illeti, a mostani időszakban több mint 2 millióval többet küldtek a Vodafone ügyfelei tavalyhoz képest – összesen több mint 12,4 milliót. Nőtt továbbá a kiküldött MMS-ek száma is, idén már meghaladta a 200.000-et, ami közel 3,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A legnagyobb mértékű növekedés azonban a mobilinternet forgalomban volt megfigyelhető: egyre többen használják a különböző internetes felületeket szeretteik köszöntésére. Az adatforgalom az elmúlt évhez képest 69%-kal nőtt, míg a 2015/16-os időszakhoz képest 140%-kal emelkedett.
A roaming korlátok lebontásának köszönhetően külföldön is egyre többen és egyre többet használták a mobilinternetes szolgáltatásokat, így az ünnepek alatt Vodafone ügyfelei több mint háromszor annyi adatot használtak fel, mint egy évvel korábban, és közel hétszer annyit, mint 2015/16 fordulóján.
A mobilinternet elképesztő mértékű népszerűségének ilyen mértékű növekedése több okra is visszavezethető. Egyrészt a Vodafone-nál nagy hangsúlyt fektetnek a folyamatos hálózatfejlesztésekre, egyre több helyen érhető már el országszerte a legmodernebb 4G+ szolgáltatás: a fővárosban és Tatabányán, valamint tavaly nyártól már a Balaton keleti medencéjében is, de Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Pécs, Szeged és Veszprém legforgalmasabb területein is elindították a Vodafone leggyorsabb hálózati szolgáltatásának tesztműködését, így általánosan nő a szolgáltatás minősége. Emellett, a Vodafone 2017-ben megújította a havidíjas portfólióját: június 6-án megjelentek az első Vodafone Pass csomagok, amelyeknek köszönhetően korlátlanul használhatók a legnépszerűbb közösségi applikációk. Augusztus 15-én pedig megjelent a háromszoros korlátlanságot kínáló Red Infinity tarifacsomag is. Mindezek elősegítik a mobilinternet népszerűségének növekedését.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- Egyre növekszik a mobilinternet népszerűsége
- A világ első SMS-e
- Tovább bővíti 4G+ hálózatát a Vodafone
- A Telenor ügyfelek időt és korlátlanságot kapnak ajándékba
- Vodafone 4G+ a Balatonnál is
- Valentin napon egy kedves ajándék vagy egy vacsora többet ér, mint bármennyi SMS
- A Vodafone elindította a 4G+ szolgáltatást, és megduplázta 4G kapacitását a fővárosban
- Minden korábbinál magasabb ünnepi adatforgalom a Vodafone ügyfeleknél
- A Telekomosok 6,9 milliós SMS-forgalmat bonyolítottak karácsonykor
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.