Az LG és a HERE együtt fejleszti a legmodernebb telematikai megoldásokat
Partnerségre lép az LG Electronics (LG) és a vezető globális autógyártók által felvásárolt, digitális térkép- és helymeghatározási szolgáltatásokat nyújtó HERE Technologies.
Az együttműködés célja, hogy a két vállalat az önvezető járművek számára közösen fejlessze ki a telematikai megoldások következő generációját, mégpedig az LG fejlett telematikai technológiája, valamint a HERE Open Location Platformján működő, nagy pontosságú térképadatok és helymeghatározási szolgáltatások kombinálásával. A felek a tervezett együttműködés révén a magas fokon automatizált és a teljesen önvezető autók működéséhez szükséges erőteljes és biztonságos adatkommunikációs központokkal kívánják segíteni az autógyártókat.
A telematika a telekommunikációt és az informatikát integráló iparág, amely a járműveket olyan biztonsági és infotainment szolgáltatásokkal látja el, mint amilyen például a navigáció, a helymeghatározás vagy baleset esetén az automatikus segélyhívás. Ehhez számos kommunikációs technológiát vesz igénybe, a GPS- és DMB- (Digital Multimedia Broadcasting, azaz digitális multimédiás műsorszórás) hálózatoktól kezdve a Bluetooth- és wifi-kapcsolaton át a mobilkommunikációs csatornákig. A 2013 óta a globális telematikai piacvezető szereplőjének számító LG elkötelezte magát amellett, hogy az önvezető járművek rendkívül gyorsan fejlődő iparága számára a legmodernebb, rendkívül precíz térképinformációkat tartalmazó megoldásokat fejlessze ki.
A HERE a globális autóipar egyik vezető térképadat- és helymeghatározási szolgáltatójának számító vállalat, amelynek megoldásait napjainkban a világ útjain több mint 100 millió autó használja. A társaság az autógyártókkal együttműködve dolgozik a HD Live Map nagy pontosságú, felhő alapú térképszolgáltatásán, amely támogatja az összekapcsolt ADAS- (Advanced Driver Assistance Systems, azaz fejlett járművezető-asszisztensi rendszerek) és az automata járművezetői megoldásokat. A HD Live Map – amelyet az LG a HERE-rel közösen kifejlesztendő eszközökben is felhasználna – képes azonosítani az utak és környezetük jellemzőit, köztük a sáv-felfestéseket, a stoptáblákat, a zebrákat, a sebességkorlátozó táblákat és a jelzőlámpákat. A HERE szellemi tőkéje és a benne rejlő lehetőségek fontosságára 2015-ben az irányította rá a figyelmet, hogy három globális autógyártó, az Audi, a BMW és a Daimler konzorciuma felvásárolta a vállalatot. Ezt követően további befektetők érkeztek a szélesebb értelemben vett technológiai iparból.
A telematikai megoldások – amint elérik a megfelelő fejlettséget – az önvezető autók kommunikációs központjaként játszhatnak majd kulcsszerepet. Ezek a rendszerek első lépésként az autók szenzorai – kamerák, radarok és lézerradarok (lidar) – által érzékelt környezeti adatokat a felhőbe továbbítják csakúgy, mint a közelben tartózkodó egyéb járművekről a V2X-megoldások révén beérkező adatokat. (A V2X – Vehicle-to-Everything – a környezetével, pl. más járművekkel, eszközökkel, a közlekedési infrastruktúra elemeivel kommunikáló járműveket jelenti.) Ezt a begyűjtött információtömeget a rendszer kielemzi és továbbítja a járművek telematikai rendszerei számára, így személyre szabott vezetési és közlekedési információkat szolgáltat.
Az LG telematikai megoldásai számos távközlési technológiát támogatnak, a GPS-től kezdve a Bluetooth-on és a wifin át egészen a mobilkommunikációig. A vállalat mérnökei nagy erőkkel dolgoznak az LTE szabványnál négy-ötször gyorsabb adatátvitelt és 90 százalékkal kevesebb késleltetési időt biztosító 5G eszközök fejlesztésén, amelyek ideális megoldást jelentenek az új generációs önvezető járművek működtetéséhez.
„Örömmel mutatjuk be az autonóm mobilkommunikációs megoldások új szabványát a legmodernebb járműirányítási technológiával rendelkező HERE vállalattal együttműködésben” – mondta Kim Jin-yong, az LG járműalkatrész-üzletágának alelnöke. „A HERE-hez hasonló partnerekkel dolgozva az LG folytatja az összekapcsolt autók technológiájának továbbfejlesztését, így segítve az autógyártókat abban, hogy felkészülhessenek az önvezető járművek korára.”
„Az önvezető autók biztonságos és hatékony működéséhez számos, erőteljes adatforrásra és hasonlóan erőteljes kommunikációs technológiákra van szükség” – mondta Moon Lee, a HERE Technologies alelnöke. „Hiszünk benne, hogy a vállalatunk Open Location Platformjára épülő szolgáltatások fontos szerepet kapnak az önvezető járművek új generációs telematikai megoldásaiban, és örömmel kezdünk az LG-vel a közös munkába azért, hogy mindezt megvalósíthassuk.”
Kapcsolódó cikkek
- Az LG új IPS monitorokat mutat be a CES-en
- Az okos közlekedés legnagyobb innovációs fórumát rendezik meg Budapesten
- Partnerségre lép az LG és a Meridian Audio
- A ThinQ márkával nyit a mesterséges intelligencia felé az LG
- Mostantól Dolby TrueHD minőséget élvezhetnek az LG OLED tévé tulajdonosok
- Az LG egyetlen rendszerbe integrálja otthoni IoT platformját és okos háztartási gépeit
- Vezetőségi és üzleti változásokkal erősíti pozícióját az LG
- Új monitorokat mutatott be az LG a Medica 2017 szakkiállításon
- Autók hálózatba kötve: közös kutatás-fejlesztési projektet indít az LG és a Qualcomm
- A szoftveripar lesz a nyertese a hálózatba kapcsolt autók időszakának
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.