15 éve Magyarországon debütált a világon először az első mobil képtovábbító szolgáltatás
Több mint másfél évtizeddel ezelőtt a Telekom (előző nevén Matáv) akkori mobil leányvállalata, a Westel szakemberei az Ericsson mérnökeivel közösen tették lehetővé a világon először, hogy a mobilelőfizetők kereskedelmi szolgáltatásként küldjenek egymásnak fotókat. A képmegosztásból azóta globális járvány lett.
A képek és videók már most is domináns részt hasítanak ki a földkerekség mobilinternetforgalmából: az Ericsson Mobility Report tavaly novemberi statisztikái szerint a havi 14 ExaByte több mint fele vizuális tartalom, és ez a szám 2023-ra a 75 százalékot is elérheti az akkorra már 110 ExaByte-osra duzzadó volumenben.
Bár az ezredfordulón a kamerás mobil még különlegességnek számított, a vállalat 2002 tavaszán a világ szolgáltatói közül elsőként elindította teljes körű kereskedelmi MMS szolgáltatását, így az ügyfelek mobiltelefonnal színes fényképeket és hangokat küldhettek egymásnak - a világon először.
Az MMS első verziójában a felhasználók egy másik mobilkészülékre, valamint elektronikus levélcímre juttathattak el képeket. Az első telefon, amely képet és videót egyaránt tudott küldeni, az Ericsson T68i volt, amelyhez különálló, felcsatlakoztatható kamera tartozott. Ennek képességeit ma már ugyanúgy megmosolyognánk, mint a T68i képernyőjének a felbontását. Akkor azonban csúcstechnológiának számított, ahogyan a 100-200 kbps sebességű mobiladatátvitel is, amellyel a képek két telefon között „közlekedtek”.
Míg az SMS-t a hagyományos mobilhálózaton küldte a készülék, addig az MMS már a mobilneten közlekedett a felhasználók között.
Az MMS ma is létező szolgáltatás, a szélessávú mobilnet térnyerésével azonban a kép- és videómegosztás – benne az önkifejezés egyik legfontosabb eszközévé avanzsált szelfikkel – egyszerűbb és sokoldalúbb lett.
Kapcsolódó cikkek
- Hazánkban is elindul a FOX+ a Magyar Telekommal együttműködésben
- Vodafone ünnepi adatok
- Egyre növekszik a mobilinternet népszerűsége
- 4G+ mobil bázisállomás Zalaegerszeg belvárosában
- A világ első SMS-e
- European Excellence Awardot nyert a Magyar Telekom
- A Telenor ügyfelek időt és korlátlanságot kapnak ajándékba
- A Magyar Telekom 2017. harmadik negyedéves eredményei
- Az Utazómajom gazdagítja kínálatát
- Valentin napon egy kedves ajándék vagy egy vacsora többet ér, mint bármennyi SMS
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.