Egy utazási startup nyerte a Women Startup Competition első elődöntőjét Prágában
A Women Startup Competition egy verseny sorozat, ami a női vállalkozókat, startuppereket és nemi egyensúlyban lévő vállalkozásokat segít és támogat. Az első elődöntő nyertesei a február 7-8 között, Prágában megrendezett eseményen kerültek kiválasztásra.
A fődíjat a Daytrip vitte el, ami egy olyan platform, mely összeköti az Európa nagyvárosai és főbb látnivalói között utazó turistákat helyi sofőrökkel, akik ismerik a környék eldugott értékeit is, ezáltal érdekessé és izgalmassá téve útjukat. Azáltal, hogy összeköti az utazókat helyiekkel, lehetővé válik a turisták számára, hogy olyan helyeket fedezzenek fel, amikre tömegközlekedéssel nem lett volna lehetőségük.
Az utazási startup továbbjutott a 2018. szeptember 15-én megrendezendő londoni döntőre, ahol egy 5 napos tréning és mentorálás után nemzetközi befektetők, nagyvállalati innovációs képviselők és legnagyobb startup szakmai támogatók előtt mutathatják be ötleteiket.
A prágai elődöntő az első volt a 12 különböző európai nagyvárosban megtartott esemény sorozatból a Women Startup Competition keretein belül. A most kiválasztásra került nyolc legtehetségesebb elődöntős nemileg diverzifikált csapatokkal vettek részt a mini bootcamp mentor programon. Női vállalkozók különféle szakterületekről lenyűgöző előadásokat tartottak startupjaikról befektetők, üzleti mentorok és szakértők előtt.
A második helyen a Minty végzett - egy networking platform, mely összeköti az illusztrátorokat kiadókkal, designerekkel és művészeti vezetőkkel. Őket a JAPŮ követte a harmadik helyen, mely egy egészséges, gluténmentes ételeket környezettudatos, újrahasználható csomagolásban szállító startup, aki a termékeit az étkezési kultúra váltási videótréning rendszerrel is megtámogatja.
Amellett, hogy izgalmas pitcheket hallgathattunk meg, az esemény másik fénypontja az volt, hogy az eseményt Miluše Horská elnök helyettes asszony a cseh kormány legmagasabb szinten lévő női politikusa nyitotta meg és mellette vállalkozói szféra kiemelkedő női szereplői is részt vettek rajta. Többek között Adriana Dergam, Vodafone Csehország vállalati kommunikációs igazgatója és Lenka Kucerova, a Starlift társalapítója és ügyvezető igazgatója is jelen voltak az eseményen.
Európában a nők által alapított startupok aránya 27% alatti, a női befektetők aránya pedig 7% alatti. A Women Startup Competition célja, hogy összehozza az ambiciózus és tehetséges nőket, és közösségeket alakítson ki. Cél, hogy inspirálják, tanítsák egymást, megosszák egymással ötleteiket, valamint lehetőséget kapjanak arra, hogy találkozzanak befektetőkkel és elismerést kaphassanak egy olyan területen, ahol hagyományosan férfiak vannak többségben.
Idén a WSC biztosította, hogy minden startup mentorálásban részesülhessen a pitch verseny előtt, ami nem csupán a prezentációk minőségét javította, de azt is lehetővé tette, hogy a startupok szakértői tanácsokat kapjanak.
“Jól látható, hogy a prágai esemény sikeres volt. A mini bootcamp nagyon hasznos és fontos volt a startupok számára, és a pitch előtti rövid mentorálásnak köszönhetően remek előadásokat láthattunk a színpadon” - mondta Müller Tamás, a Women Startup Competition alapítója. “Gratulálunk a Daytripnek, és sok sikert kívánunk a döntőben!”
A következő elődöntő Kolozsváron, Romániában kerül megrendezésre február 16-17-e között. Budapesti eseményre pedig április 27-28-án kerül sor. Olyan startupok jelentkezését várják itt, melyek alapító csapata legalább 50%-a nőkből áll, a csapatuk legalább felét nők teszik ki, vagy női vezetővel rendelkeznek. Az elődöntők helyszíneit és a jelentkezési információkat megtalálják a www.womenstartupcompetition.com weboldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Idén száz magyar középiskolás viheti sikerre saját startup-ötletét
- 115 ezer euró támogatás vár magyar zöld startupokra
- 10 országban kapnak lehetőséget a V4-es startup vállalkozások
- Magyar ötleteket is vár a Microsoft
- Megvannak Magyarország legjobb IT szakemberei
- Magyar startup forradalmasíthatja a sebészet oktatását
- Győztes start-up kerestetik a düsseldorfi :agile acceleratorba
- Különdíjjal tért haza a magyar csapat a Women Startup Competition Europe Londoni döntőjéből
- A befektetés a fő motiváció a Blastoff mezőnyében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.