IoT megoldásokkal mutat zöld utat a Vodafone

forrás: Prím Online, 2018. április 2. 10:03

A magyarországi CIB Bank kiemelt figyelmet fordít az energiatakarékos és környezettudatos működésre, a közelmúltban számos fejlesztést hajtottak végre az energiahatékonyság növelése érdekében. A Vodafone és partnerének közös IoT energia monitoring megoldása a bank fiókjaiban méri a villamos-, gépészeti-, hőmennyiségi- és gázfogyasztást, valamint a szerverszoba és az ügyféltér hőmérsékletét.

A CIB Bank tudatos energiapolitikája és társadalmi szerepvállalása nyomán elkötelezett az energiahatékonyság növelése és a fenntartható fejlődés mellett. Ez a szemlélet hívta életre a mostani együttműködést a bank és a Vodafone Magyarország között, melynek eredményeként 11 bankfiókban már telepítették az új, IoT megoldásokon alapuló, környezettudatos működést támogató megoldást. A rendszer méri a villamos-, gépészeti-, hőmennyiségi- és gázfogyasztást, valamint a szerverszoba és az ügyféltér hőmérsékletét. A mérőeszközök vezetékkel csatlakoznak a fiókokban elhelyezett adatgyűjtő és tároló központhoz (HUB), amely a Vodafone mobilhálózatán keresztül továbbítja az adatokat egy központi szerverre. Az adatfeldolgozást követően a mérések egy online felületen érhetők el. Az értékek valós időben is megtekinthetők, de van lehetőség visszamenőleges elemzések készítésére is, mivel tárolhatók és exportálhatók az adatok. Az üzemeltetőnek ez által lehetősége nyílik az egyes bankfiókok energiafelhasználását mélyebben is elemezni, összehasonlítani és azonosítani az energiapazarló működést. A távolról is programozható szabályok alapján azonnali riasztást kap a rendszer kezelője, ha a szenzorok meghibásodást, vagy jelentős eltérést észlelnek. 

 

„Magyarországon is – mérettől függetlenül – egyre több vállalat ismeri fel a különböző digitális megoldások előnyeit és hajt végre fejlesztéseket segítségükkel. A CIB Banknak nyújtott szolgáltatás esetében tudatos költségcsökkentésről, az átláthatóság növeléséről, és üzemeltetési támogatásról beszélhetünk. Az IoT megoldásoknak az egyik legnagyobb értékük abban rejlik, hogy testre szabhatóan képesek megoldást nyújtani az ügyfelek problémáira.” – mondta Pete Gábor, a Vodafone Magyarország IoT területért felelős vezetője. „A világ és Magyarország vezető IoT szolgáltatójaként rengeteg tapasztalattal és tudással tudjuk támogatni az ügyfeleinket és megoldást találni egyes problémáikra. Szakmailag elismert, nemzetközi és hazai referenciákkal rendelkező alvállalkozóink bevonásával biztosítjuk ügyfeleink számára a gyors és rugalmas szolgáltatást.” – tette hozzá.

 

„Az ISO50001 Energia irányítási rendszerünk üzemeltetése keretében került sor a bankfiókok energia monitoring rendszerének kiépítésére és fejlesztésére. Egy többfordulós tendereztetés eredményeképpen kötöttünk szerződést a Vodafone Magyarországgal. A cég szakemberei és alvállalkozói magas szintű szakértelmükről tettek tanúbizonyságot, a felmerülő problémákat profi módon oldották meg. Cégen belül „okosmérős rendszernek” hívott energia monitoring megkönnyíti a munkáját az energetikusnak és a létesítményüzemeltetéssel foglalkozó kollégáknak is. Számos új ötlet merült fel azóta a rendszer további kihasználására, mely jelenleg is fejlesztés és bővítés alatt áll.” – mondta el Dobisz Gábor a CIB Bank ingatlan szolgáltatások vezetője.

 

“Az Enefex Hungary Kft-nél nagy hangsúlyt fektetünk az innovációra, hiszünk benne, hogy ez a fenntartható fejlődés záloga. Azt valljuk, hogy a technológia a kulcsa az üzleti folyamatok optimalizálásának és a versenyképesség biztosításának. Örömmel látjuk, hogy egyre több magyarországi vállalkozás és nagyvállalat gondolkozik hasonlóképpen. A fenntartható jövőhöz energiatudatos fogyasztókra és az energia-hatékonyságot prioritásként kezelő vállalatokra van szükség” – nyilatkozta Haddad Richárd, az Enefex Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.  

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01