Komplexebb feladatok várhatók a projektmenedzsmentben
Végzett, vagy alkalomszülte projektmenedzserként, de az elmúlt évtizedben több ezer vezető merült el ebben a szakmában, akár országokat és kontinenseket is átívelő projektek során. A napokban rendezett 21. Projektmenedzsment Fórumon a szakma jelenlegi állása, aktualitásai és kihívásai, projektek megoldási képletei kerültek terítékre, de szó esett a legújabb trendekről és humánerőforrásbeli kérdésekről is, kiemelten a soft skillek (puha faktorok) elhanyagolhatatlan jelentőségéről.
Az PMI (Project Management Institute) közelmúltban végzett felméréséből kiderül, hogy a projekteknek mindössze 63%-a sikeres, a FranklinCovey kiegészítő kutatása pedig arra világít rá, hogy a kudarc oka közel 50%-ban a megfelelő emberi készségek hiánya. Ennek megfelelően, ha egy projektmenedzsernek a kívánatos soft skillek – ide értve a csapatorientációt, kommunikációs és szervező készséget, a rugalmasságot, a problémamegoldást és konfliktuskezelést, az intellektuális és érzelmi intelligenciát, a motiváltságot és motiváló képességet, valamint a kreativitást – a birtokában vannak, a sikerhez vezető út felét már meg is járta.
Az eredményességet természetes módon sok körülmény befolyásolhatja, ugyanakkor az alapok, a feladat és a cél körültekintő tisztázása után a projekt vezetőjén, illetve csapatának minőségén nyugszanak – állapították meg a szakemberek. Dr. Görgényi István, egykori válogatott vízilabdázónk, aki az ausztrál női sportcsapatot nemrégiben az olimpiai győzelemig vitte, Hunting Territory elméletével szemléltette, hogy a csapatmunka legnagyobb ellensége a tagok közötti rivalizálás, amely leszűkíti a perifériális látóteret. A projekten dolgozó személyek ezzel sokszor tudat alatt, de ignorálják a másik képességeit, ami óhatatlan módon sikertelenséghez vezet. Javaslata szerint a vezető dolga az, hogy felismerjen és kezeljen egy-egy ilyen helyzetet, amelyet egyébként a legtöbb esetben már egy szervezett beszélgetés is enyhíthet.
A technológiai fejlődés e szakmát is folyamatosan befolyásolja, és bár a megrendelők naprakész munkát várnak, sokszor nem tudják elvárásukat pontosan megfogalmazni – vázolták a szakemberek.
– Egy jó projektmenedzser minden részletet letisztáz, mielőtt segítene meghatározni a pontos célt, majd elkezdi a megfelelő szakembergárda összeállítását. Fontos lenne, hogy az aktuális projekten dolgozó embereket erre az időszakra felmentsük az eredeti pozíciójukból, mert a szétdaraboltság is könnyű út a kudarc irányába – elemezte dr. Prónay Gábor szervezőbizottsági elnök a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület (HTE) rendezvényén.
Az eseményen nyilvánosságra került az év elején végzett kutatás eredménye, amely a projektmenedzsment szakma képviselőinek véleményét térképezte fel. Eszerint a válaszadók bő 50%-a optimista a szakma jövőjét illetően (2009-ben ez a szám mindössze 20% volt), 56%-a növekedést vár a projektek, 43%-a pedig még a projektben dolgozók számát illetően is. Véleményük szerint a technológia gyors változása számukra főképp a feladatok komplexitását fogja eredményezni.
Kapcsolódó cikkek
- A projektmenedzserek bevezethetik Görgényi István vízilabda edző csapatelméletét
- Optimista jövőkép várja a projektmenedzsereket
- Attitűdváltást követelnek a legújabb megatrendek
- Számos Windows 10 eszköz érkezik a Microsofttól
- Az „űrbizniszben” rejlő új lehetőségek
- Részlegesek a hazai vállalatok ismeretei az agilis projektmenedzsmentről
- A Toshiba a Gartner Symposium ITXPO-n
- November 6-a a projektmenedzsment világnapja
- Jövőbe tekint az Országos Marketing Konferencia
- KKV-AKADÉMIA: a reklámadótól a tartalommarketingig
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.