Technológia és geológia kéz a kézben
A MOL Csoport a Cisco Unified Computing System (Cisco UCS) technológiáját választotta innovatív, távoli 3D vizualizációs infrastruktúrájához.
A MOL Landmark DecisionSpace Geosciences 10ep (DSG) alkalmazás alapvetően az olaj- és gázlelőhelyek kutatását, feltérképezését szolgálja, valamint a földfelszín alatt található olaj- és gázkészletek modellezését teszi lehetővé. A Cisco UCS ehhez az alkalmazáshoz biztosítja az adatközponti hátteret.
A Landmark DSG alkalmazás új verziója integrált munkafolyamatokat, a munkacsoportok közötti együttműködést, jobb adatkezelést és felhasználói élményt kínál, ugyanakkor a szoftver működéséhez nagy teljesítményű hardverpark és hálózati alapok szükségesek. A távoli 3D virtualizáció hasonló a központi szerver és vékonykliens technológiákhoz, azonban itt a szerver oldalon erős grafikai processzorokra (GPU - Graphics Processing Units) van szükség a 3 dimenziós adatok feldolgozásához. Ennek következtében nincs szükség nagy értékű dedikált grafikus munkaállomásokra, a felhasználók bármilyen - grafikus képességekkel nem rendelkező - klienssel, akár laptoppal, tablettel is meg tudják jeleníteni a nagy felbontású 3D-s képinformációkat.
A rendelkezésre álló idő- és költségkeret alapján a MOL egy új, távoli 3D vizualizációs infrastruktúra kiépítése mellett döntött a hagyományos, helyi grafikus munkaállomás alapú megoldás helyett. Bár több élvonalbeli 3D Virtual Desktop Infrastruktúra (VDI) megoldás létezik a piacon, a MOL végül a Linux Terminal Serverre építve, 3D grafikával, nagy teljesítményű Cisco szerverekkel, és speciális 3D-s távoli asztali virtualizációs szoftverekkel (NICE DCV) alakította ki az új infrastruktúrát.
"Nem előre csomagolt IT megoldást kerestünk. Olyan technológiai partnerrel akartunk dolgozni, akivel folyamatosan együttműködve haladhatunk előre a geotechnológiai rendszereink fejlesztésében." – mondta Jagtar Singh, a MOL Nyrt. E&P IT infrastruktúra mérnöke.
A fejlesztés adatközponti hátterét a Cisco UCS technológiája adta, amely az első, teljes mértékben szoftver alapú szerver megoldás (Software Defined Computing) a piacon. A Cisco UCS egyedülálló módon közös platformon egyesíti a szerverparkot, és a LAN (Local Area Network) illetve SAN (Storage Area Network) hálózati funkciókat. Előnyei közé tartozik az egyszerűsített architektúra, az adatközponti komponensek integrált kezelése, az egyszerűbb kábelezés, valamint az ezekből adódó alacsony energiafogyasztás. Az UCS platformot választó szervezetek többsége a MOL-hoz hasonló problémákkal küzd: az adatmennyiség és a szerverek mérete növekszik, miközben igyekeznek csökkenteni az üzemeltetési költségeket és fenntartani a skálázhatóságot. A Cisco megoldása képes kiszolgálni ezeket az igényeket. Az infrastruktúra szilárd alapot ad a fejlesztéssel kapcsolatos jövőbeni tervekhez, amelyek között a különféle platformok közötti egyszerű átjárhatóság (asztali számítógépek, vékony kliensek, mobil és táblagépek), illetve a munka helyszínétől független WAN elérhetőség is szerepel.
A Landmark geológiai alkalmazás infrastruktúráját a MOL a Cisco UCS megoldásaival, az Nvidia grafikus processzoraival, illetve a Dimension Data közreműködésével alakította ki.
Kapcsolódó cikkek
- Megjelent a Cisco előrejelzése a mobil adatforgalom alakulásáról
- A Cisco új email biztonsági és végpontvédelmi megoldásokat mutatott be
- A Cisco közzétette éves kiberbiztonsági jelentését
- A Cisco új innovációkat jelentett be a szándék alapú hálózatokhoz
- Cisco: 6 technológiai trend 2018-ra és a rákövetkező évekre
- 1 milliárd dolláros finanszírozási programot indít a Cisco okosvárosoknak
- 20 éves a Cisco Hálózati Akadémia
- A Cisco UCS szerverek már több mint 60.000 ügyfelet szolgálnak ki
- Cisco évközi kiberbiztonsági jelentés: zsarolás helyett rombolás
- Gyorsan telepíthető informatikai rendszerek az APC és a Cisco együttműködésével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.