A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
A Vodafone bejelentette, hogy a Sanku – Egészséges gyermekek projekttel együttműködésben Afrika-szerte IoT (dolgok internete) szolgáltatásokat nyújt kisméretű malmok számára, hogy azok magas tápértékkel rendelkező liszttel láthassák el emberek millióit.
A földön mintegy kétmilliárd ember szenved mikrotápanyag hiányban. A tápanyagokkal kiegészített liszt a rejtett alultápláltsággal veszi fel a harcot a fejlődő országokban, amely olyan széles körben tapasztalt mikrotápanyag hiányállapotokat is magába foglal, mint a születési rendellenességek, a gyermekek fejlődését akadályozó problémák és a vakság.
A következő négy év során a Sanku valós idejű, adatokkal alátámasztott helyzetfelmérést végez 3000 kisméretű malom számára, amelynek részeként a Vodafone globális IoT SIM és USB Connect technológiája jelentős mértékben segíti a program kiterjesztését és hatékonyságának javítását. A Sanku a saját kategóriájában úttörő technológiát fejlesztett ki; az ’adagolót’, amely lehetővé teszi, hogy a vidéki környezetben működő apró afrikai malmok az őrlés során létfontosságú tápanyagokat adjanak a liszthez, méghozzá fenntartható és költséghatékony módon.
A közelmúltig egy Sanku munkatárs csupán 25 malmot tudott felügyelni, amelyek összesen 125 ezer embert tudtak ellátni tápanyagokkal kiegészített liszttel. A Vodafone IoT SIM segítségével ugyanez a kolléga már 100 malommal tud kapcsolatot tartani, amelyek félmillió embert képesek ellátni tápanyagokkal dúsított liszttel. A Sanku dolgozója valós idejű távfigyelmeztetést kap, amikor a malomban kifogy a tápanyagokkal kiegészített liszt, vagy éppen karbantartásra van szükség.
"Az adagolónk hihetetlenül sikeresnek bizonyult ezidáig, hiszen számos rászoruló közösséget tudott ellátni tápanyagokkal dúsított liszttel." - nyilatkozta Felix Brooks-Church, a Sanku társalapítója és vezérigazgatója. "A Vodafone IoT technológiája mindannyiunk számára lehetőséget nyújt működésünk jelentős optimalizálására és kibővítésére. A Sanku segítségével pillanatnyilag közel egymillió emberhez jut el a tápanyagokkal dúsított liszt, az új IoT kapcsolat segítségével pedig jó úton haladunk ahhoz, hogy 2025-re százmillió embert érjünk el."
A Vodafone-nal történő együttműködés eredményeként a Sanku adagolói már megbízható, biztonságos kapcsolaton át köthetők össze a Vodafone IoT SIM-kártyájával. A Vodafone országon belüli roaming-szolgáltatása a legeldugottabb helyeket is eléri, lehetővé téve percre pontos információk elérését a karbantartás állapotáról, az áramellátásáról vagy éppen a műholdas gépkövetésről. A Sanku továbbá pontosan képes mérni a hozzáadott tápanyag-szintet, ezzel biztosítva, hogy a közösségek hozzájussanak a tápanyagokkal dúsított liszt nyújtotta előnyökhöz; a Vodafone M-Pesa mobil fizetési szolgáltatásának használatával pedig a molnárok biztonságosan küldhetnek és fogadhatnak pénzt az okostelefonjukon, tovább segítve a Sanku bővülését.
A Vodafone és a Sanku jelenleg tanzániai és ruandai vidéki malmokban vezeti be a Vodafone globális IoT SIM és USB Connect technológiáját, majd tovább folytatja a technológia implementálását Kelet- és Dél-Afrikában.
Brian Humphries, a Vodafone Csoport vállalati szolgáltatásokért felelős vezetője így fogalmazott: "A Sankuval közös projektünk kiválóan példázza, hogyan képes az IoT javítani az emberek életminőségét, pozitív változást elérve még a legszegényebb közösségekben is. A hálózatba kapcsolt technológia segítségével a Sanku jelentősen növelni tudja a hatékonyságot, még több közösséghez eljuttatva a tápanyagokkal dúsított lisztet, amelynek fontos szerep jut az alultápláltság kiküszöbölésében."
Kapcsolódó cikkek
- Több ezer köbméter vizet spórolhat meg a Vodafone által díjazott találmány
- A Da Vinci Kids App már a Vodafone Pass-ban is elérhető
- Az okos készülékeink az új Trójai falovak?
- A Vodafone bevezette a Tuti Net tarifát
- Az internethez csatlakoztatott eszközök a szakértelmet is közelebb hozzák
- Lezárult a Nagy Digitális Kaland!
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
- Hajszál híján meglett az 1 gigabites letöltési sebesség a Vodafone 4G+ hálózatán
- Váltakozó áram: az energiamenedzsment új kihívásai
- A Hannoveri vásáron a Fujitsu bemutatja legújabb innovációit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.