Nyári csapatépítővel zárult a Vodafone Digitális Iskola Programjának második éve
2018. június 11-én 7 iskola összesen 120 diákja vett részt a Vodafone Digitális Iskola Program második tanévét lezáró nyári csapatépítő eseményén. A közös reggeli, majd ezt követő dunai hajótúra valamint a Cyberjump trambulinpark látogatás, méltó megünneplése volt az iskolák kiváló egészéves teljesítményének. Az egész napos programon a szórakozás mellett a digitális tudás fejlesztése és a Vodafone Önkéntes Közösség tagjainak munkája is szerepet kapott.
A Vodafone Alapítvány által 2015-ben életre hívott Digitális Iskola Program újabb sikeres évét zárja. A program célja a kezdetek óta, hogy felszámolja a digitális analfabetizmust, növelje a tanárok és a diákok digitális kompetenciáit, ezáltal lehetővé téve, hogy mindenki részesülhessen a digitális világ nyújtotta örömökben és lehetőségekben. A két éve sikeresen működő kezdeményezésben országszerte 24 iskola vesz részt, amely így összesen 6500 gyermeket és 700 pedagógust érint.
A Digitális Iskola Program első fázisában 1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet adtak át, az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi kerettel. Ezt követően, a digitális kompetenciafejlesztés most lezáruló, második fázisa a korábban kiosztott eszközök minél szélesebb körű felhasználását kívánta támogatni. Ennek érdekében jött létre a Vodafone AppTár, amelyben a digitális oktatást támogató alkalmazások váltak elérhetővé, segítve ezzel a tanárok munkáját, valamint a személyes tapasztalatokat középpontba helyező Rebot program, amelynek keretében a gyerekek újrahasznosított anyagokból építhettek robotokat, amelyeket később olyan, társadalmilag hasznos célokra használhattak, mint például a hulladékgyűjtés. Fontos kiemelni továbbá a szintén a program második fázisában indult VloggerSulit is, amelynek révén a kamera másik oldalára, így a videó vágás rejtelmeibe is betekintést nyerhettek a diákok.
A Digitális Iskola Program egyik legfontosabb része a külön erre a célra kialakított motivációs rendszer, amely a Vodafone által biztosított digitális eszközök minél szélesebb körű használatára, és kreatív felhasználására ösztönzi a tanárokat és diákokat egyaránt. A motivációs program alapját a különböző tantárgyakhoz, témákhoz kapcsolódó kvízek és pályamunkák (például videók készítése, Google űrlap fejlesztése, iskolainduló alkotása Music Maker alkalmazásával)) képezik, amelyek révén az iskolák pontokat gyűjthetnek és a pontok felhasználásával további digitális eszközökhöz, például interaktív táblához vagy tablet töltő szekrényhez juthatnak hozzá. Emellett a diákok és tanulók fejlődését a Vodafone Magyarország Önkéntes Közössége is segítette az egész tanév ideje alatt: a lelkes munkatársak számos iskola felújítási munkában részt vettek és képzéseket tartottak a tanároknak a kiosztott eszközök sokoldalú felhasználási lehetőségeiről – például az AppTár megismertetése is ezt a célt szolgálta.
A motivációs rendszer alapján a programban résztvevő legszorgalmasabb, legügyesebb iskolák amellett, hogy különböző digitális eszközökkel gazdagodtak, egy nyári csapatépítőn is részt vehettek, melyre június 11-én került sor. Az egész napos rendezvényen a Digitális Iskola Programban résztvevő 7 település – Hejőkeresztúr, Rezi, Mórahalom, Csongrád, Szolnok, Kecskemét és Nagykáta – iskoláinak összesen 120 diákja vett részt. A nyári csapatépítő egy közös reggelivel indult a Kiosk Budapestben, ahol a Vodafone Önkéntes Közösség tagjai látták vendégül a gyerekeket. Ezt követően a diákok megcsodálták Budapesten egy dunai hajózás keretében, melyet a Cyberjump trambulinparkban egy hatalmas játék követett. A programok során a gyerekek digitális tudásukat is növelhették kvízek kitöltése révén, illetve turisztikai applikációk segítségével.
„Ha azt látjuk, hogy a tanárok és gyerekek örömmel vesznek részt a programban, akkor tudjuk, hogy jó úton járunk. A jövőt formáló elképzelések megvalósításához a gyermekek kreatív gondolkodása és elkötelezettsége is szükséges, mert amit mi ma elkezdünk, azt ők fogják továbbvinni és sok új, izgalmas elemmel alakítani a jövőt” – mondta el Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató helyettese.
A nyári csapatépítő méltó lezárása volt a Digitális Iskola Program második fázisának. A kezdeményezés rendkívül sikeres volt a második tanévben is, hiszen a digitális fejlődés jegyében nemcsak eszközök, hanem a digitális tudás, az oktatóanyagok minősége, valamint a kreatív tartalmak számának növelése tekintetében is szintet lépett a program. A motivációs rendszer eredményeképpen idén 12 iskola nyert tablettöltő szekrényt, 6 iskola smart táblával gazdagodott és 7 iskola a legnagyobb ajándékon, a csapatépítőn vehet részt.
Kapcsolódó cikkek
- Szolnokra is megérkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija
- Vodafone táblagépek iskoláknak
- A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
- Több ezer köbméter vizet spórolhat meg a Vodafone által díjazott találmány
- A Da Vinci Kids App már a Vodafone Pass-ban is elérhető
- A Vodafone bevezette a Tuti Net tarifát
- Lezárult a Nagy Digitális Kaland!
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
- Hajszál híján meglett az 1 gigabites letöltési sebesség a Vodafone 4G+ hálózatán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jövő megoldásai ma születnek – kreatív fiatalok a mentális jóllétért
Áprilisban a stressztudatosság hónapjába léptünk – ez remek alkalmat kínál arra, hogy jobban odafigyeljünk mentális egészségünkre. A stressz hatásai és annak kezelési lehetőségei idén központi szerepet kaptak a Samsung és az EdisonKids által szervezett Megoldások a holnapért kihívás keretében.
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
Digitális böjt: Hogyan találhatunk csendet a képernyők világában?
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.