Több mint negyedmillió Minecraft-kockából épült fel a virtuális Magyarország
Több mint 100 km2 területet 259000 Minecraft-kocka felhasználásával építettek be virtuálisan azok a hazai diákok, akik a népszerű Minecraft oktatási verziójának segítségével úgy fejlesztették digitális kompetenciáikat, hogy felépítették a digitális Magyarország legnépszerűbb épületeit.
A legjobb alkotásokat 3D nyomtatással életre is hívták a Mincecraftország szervezői, amelyet tavaly novemberben indított el a Microsoft Magyarország. Ennek lényege, hogy a diákok a népszerű videójátékban, illetve annak oktatási verziójában építhették meg Magyarország kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit.
A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésén több tucat iskola diákjai vettek részt, hogy játszva fejlesszék tovább digitális kompetenciáikat és híres magyar nevezetességeket építsenek a Minecraft nyílt játékterében. A mozgalomra Budapestről és vidéki településekről is jelentkeztek diákok, egyéni és csoportos kategóriákban egyaránt. A résztvevők összesen több mint 100 km2 területet építettek be és körülbelül 259 000 Minecraft kockát helyeztek el. Többek között olyan épületeket kreáltak meg, mint a Lánchíd, az egri vár, a soproni tűztorony vagy a váci kőkapu, amelyek online is megtekinthetők.
A mozgalom célja az volt, hogy népszerűsítse a fiatalok körében a természettudományos pályát, a játék tere ugyanis egy olyan nyílt világ, ahol szabadon, kockázatok és korlátok nélkül alkothatnak a gyermekek, kitágítva kreativitásuk határait. A Minecraft oktatási verziójában az együttes alkotás és a közös problémamegoldás mellett játékosan sajátíthatják el az algoritmikus gondolkodás, a szabálykövetés és alkotás alapjait, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőfokú tanulmányok során és a munka világában is. „Elkötelezettek vagyunk abban, hogy a magyar gyerekek és pedagógusok mind szélesebb köréhez vigyük el a fejlődésükhöz leginkább hozzájáruló technológiai megoldásokat, például olyan kezdeményezések által, mint a Minecraftország” – mondta Merényi Ádám, a Microsoft oktatási üzletágának vezetője, aki a záróeseményen átadta a diákoknak szóló elismeréseket.
A résztvevők meghívást kaptak a Starnetwork MineBudapest eseményére és MineCinema mozivetítésére is, a legjobb alkotások pedig a helyszínen 3D nyomtatásban is láthatóvá, megfoghatóvá váltak. A „Neten a gyerekem” kísérőrendezvény kiemelt témája volt az internetbiztonság. Muhi Kristóf, az Imagine Cup innovációs verseny idei magyar fordulójának győztese, illetve Izsák Dávid Pál, a Microsoft Innovatív Pedagógus közösségének tagja felhívták a figyelmet a lehetséges kockázatokra és biztonsági megoldásokra.
Kapcsolódó cikkek
- Tanul a gyerek, ha játszik
- Összefogás a gyerekek digitális oktatásáért
- Ingyenes hozzáférés a Minecraft oktatási verziójához
- Londonban mutatkozik be az oktatás jövője
- Csaknem félmillióan vettek részt a Microsoft 48 órás Skype-maratonján
- Kódolást hozott a Mikulás a Mozgásjavító Iskolába
- Elindult a Minecraftország mozgalom
- Megint 48 órás Skype-maratont hirdet a Microsoft
- Bekúszott a mindennapokba a mesterséges intelligencia
- Elindult a digitális tanév a Microsoftnál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.