A Cellum “Dolgok internete” (IoT) támogatással bővíti a SIM-kezelő platformját
A Cellum, Európa egyik vezető mobiltranzakciós cége, csütörtökön bejelentette, hogy új fejlesztésekkel bővíti a mobilszolgáltatók számára készített SIM-kezelő platformját, amely gyártófüggetlen támogatást biztosít a különböző “Dolgok internete” (Internet of Things, IoT) eszközökhöz.
A Cellum “over-the-air” (OTA) megoldását 2002 óta több mobilszolgáltató is használja ügyfeleik SIM-kártyáinak kezeléséhez. A platform jelenlegi verziója is számos olyan kulcsfontosságú technológiát támogat, mint például a távoli alkalmazáskezelés, a virtuális SIM-kártyák, vagy a biztonságos mobilfizetéshez szükséges titkosítási algoritmusok. A továbbfejlesztett verzió először teszi lehetővé a “Dolgok internetéhez” csatlakozó ún. okoseszközökkel való kommunikációt.
Az OTA technológia segítségével a mobilszolgáltatók távolról kezelhetik ügyfeleik eszközeit és SIM-kártyáit, akiknek így nem kell személyesen befáradniuk az ügyfélszolgálatra, ha pl. aktiváltatni szeretnének bizonyos szolgáltatásokat. A hagyományos esetben a platform állandó kapcsolatot tart fenn és kiküldi a mobileszközre az adatokat. Az IoT-eszközök azonban másfajta kommunikációt igényelnek: csak bizonyos körülmények előfordulása esetén lépnek kapcsolatba a szerverrel és hívják le onnan az adatokat. A Cellum kibővített platformja teljesíti ezeket a különleges követelményeket és megfelel a GlobalPlatform által készített „Remote Application Management over HTTP” specifikációnak. A fejlesztésnek köszönhetően a cég távközlési partnerei ki tudják majd szolgálni a mobilhálózatukra csatlakozó különböző okoseszközöket.
„A Dolgok internete egy rohamosan fejlődő technológia. Örömünkre szolgál, hogy ügyfeleink a távközlési szektorból érdeklődnek e terület iránt, és minden erőnkkel azon vagyunk, hogy kielégítsük a változó igényeiket.” – mondta Kóka János, a Cellum vezérigazgatója. „Az OTA platformunkat olyan ismert márkák használják, mint a Magyar Telekom és a Telenor, és büszkék vagyunk rá, hogy közel két évtizede az ügyfeleink között tudhatjuk őket.” – tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- A jövő hitelesítési megoldásai
- Az Ericsson Mobilitási Jelentésének fő megállapításai
- A Telekom a hazai piacon elsőként teszi lehetővé az eszközbe épített SIM-kártya használatát hálózatán
- Lopott magyar kamiont fogtak a legújabb mobiltechnológiával
- Új alkalmazásplatform fejlesztése a globális IoT piac szereplőinek
- A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
- Az okos készülékeink az új Trójai falovak?
- Az internethez csatlakoztatott eszközök a szakértelmet is közelebb hozzák
- Váltakozó áram: az energiamenedzsment új kihívásai
- A Hannoveri vásáron a Fujitsu bemutatja legújabb innovációit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.