Online is beindult a strandszezon
A változékony időjárás ellenére a magyarok töretlen lelkesedéssel készültek az idei strandszezonra: csupán az elmúlt három hónap alatt több mint 37 millió forint értékben vásároltak különböző termékeket az idei nyárra a Vatera felhasználói. Több mint 2700 fürdőruha, illetve strandruházat, közel 1500 napszemüveg, csaknem 700 strandbútor és mintegy 400 medence talált gazdára idén április és június között az online piactéren.
A hőmérséklettel együtt nőtt a forgalom
A hőség beköszöntével bizonyos strandcikkek forgalma csupán egy hónap alatt ugrásszerűen megnőtt az online piactéren: a strandjátékok, vízi játékok esetében több mint kétszeresére, az úszógumik és medencék esetében közel másfélszeresére, míg a fürdőruha, illetve strandruházat kategóriában 35 százalékkal nőtt a tranzakciók száma idén júniusban az előző hónap eladásaihoz viszonyítva.
A legtöbb pénzt medencékre és strandbútorokra szánták a vásárlók: átlagosan valamivel több mint 20.000 forintot tranzakciónként. A napszemüvegek és a hűtőtáskák, autóban működtethető hűtőszekrények nagyjából 5000 forintért keltek el, míg a strandjátékok, vízi játékok átlagosan több mint 3500 forintért találtak gazdára ebben az időszakban.
A családi medence és a laybag matrac a menő
A hűsítő habokban életkortól függetlenül mindannyian szívesen elidőzünk, akár a saját kertünkben is – legalábbis erre utal, hogy az eladások közel kétharmadát a felnőtt, illetve családi medencék tették ki, szemben a gyermek pancsolókkal.
Míg a felfújható matracok között a legnépszerűbbnek a laybag (levegővel tölthető matrac, levegőágy) bizonyult. De az online piactér kínálatában megtalálható flamingó, unikornis, páva, pálcikás jégkrém, fánk, ananász, sültkrumpli, pizzaszelet, perec és még „poop” emoji formájú felfújható matrac is.
A strandoláshoz kapcsolódó termékek forgalmának közel 58 százalékát az új termékek tették ki, az egyes termékkategóriákon belül azonban már komoly eltérések mutatkoztak. Szinte csak újonnan vásároltak például a strandoláshoz napszemüveget, matracot, polifoamot, (88%), nyugágyat, napernyőt, úszógumit, karúszót (87%) vagy épp hűtőtáskát (80%). Ezzel szemben elsősorban használtan szerezték be a gyermek (81%), női és férfi (74%) fürdőruhákat az online piactéren.
A nők bikinire, a férfiak napszemüvegre költenek
Az online piactér eladási adataiból az is kiderült, hogy a hölgyek elsősorban fürdőruha vásárlással készülnek a strandszezonra: a fürdőruha eladások 64 százalékáért felelnek. Jó hír az urak számára, hogy többségük ezen belül is a keveset takaró bikiniket részesíti előnyben, az egyberészes modellek aránya átlagosan alig 36%. A méretek tekintetében pedig meglehetősen nagy a szórás: az online piactér fürdőruha kínálatában egyaránt elérhető XXS-es és 8XL-es modell is.
Az urak ezzel szemben sokkal kevésbé tartják fontosnak, hogy minden szezonban új „fecskét” szerezzenek be: a fürdőruha eladásokon belül mindössze 6 százalék a férfi strandruházat aránya. Ők inkább a napszemüveget tekintik elsődleges prioritásnak, a nemek szerinti bontásban náluk toronymagasan ez a termékkategória győzött. Emellett szívesen magukra vállalják a családi pancsoláshoz elengedhetetlen medence beszerzését is.
Strandolós rekordok
A „legstrandolósabb település” címet a tranzakciószám alapján nem meglepő módon Budapest nyerte el az online piactéren, ahonnan az elmúlt egy év során 3825 adásvétel történt. A vidéki városok között az első helyet Debrecen érdemelte ki 350 tranzakcióval, az ezüstérmet Szeged vitte el (289 tranzakció), és Nyíregyháza is dobogós helyen végzett (265 tranzakció).
„Az elmúlt évek legeredményesebb strandtermékes napja 2015. július 6-án volt a Vaterán, amikor 391 adásvétel történt, összesen 1.247.096 Ft értékben. Ez azt jelenti, hogy 3 perc 40 másodpercenként kötöttek ekkor sikeres tranzakciót ezekben a kategóriákban. Az idei év csúcstartója pedig az eladási ár tekintetében egy merev, acélfalú medence volt, ami még a főszezont megelőzően, április 30-án talált gazdára, nem kevesebb mint 469.000 forintért” – mondta el Szanitter Áron, a Vatera vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Hatósági együttműködéssel szűrtek ki interneten kapható, csodát ígérő termékeket
- A Vatera és az eNET felmérése a magyar otthonokban fellelhető értékekről
- A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban
- Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
- Ezért rendel a magyar Kínából
- A PayPal már magyarul is elérhető
- Már bankkártyával is fizethetünk a Vatera online piacterén
- Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét
- Vatera-felmérés a hazai könyvvásárlási és olvasási szokásokról
- A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.