Újabb energetikai szoftver exportsiker regionális együttműködésben
A magyar IP Systems Zrt. – alvállalkozóként az osztrák Siemens – és a Smart Tech cég bevonásával szállítja az ukrán villamosenergia-hálózat kiegyensúlyozói, piacüzemeltető és elszámoló rendszerét az Ukrenergo számára.
A több mint 2 milliárd forint értékű, a Világbank által finanszírozott alkalmazásfejlesztési projekt várhatóan 2019 őszére valósul meg. Az IP Systems ezt követően 5 évre kapott megbízást az ukrán villamosenergia-piacot Európa vérkeringésébe is bekötő rendszer üzemeltetésére.
Ukrajna az Energiaközösség társult tagjaként vállalta, hogy energiapiacát az Európai Unióban érvényes szabályok szerint mielőbb megnyitja. A piaci résztvevők számára azonos feltételeket biztosító transzparens működést a „Kiegyensúlyozó Piac és Kapcsolt Szolgáltatások” nevű szoftvercsomag hivatott megteremteni, mely a teljes ukrán villamosenergia-piac napi működését és elszámolását is kezeli. Az ukrán villamosenergia-átviteli rendszert üzemeltető Ukrenergónál bevezetendő megoldás kifejlesztésével végül a jelentős nemzetközi energetikai szoftverfejlesztő tapasztalattal rendelkező magyar IP Systems Zrt.-t és az osztrák Smart Tech-et bízták meg. A magyar vállalat TSO-IP nevű rendszerére, valamint az osztrák Smart Tech és Siemens kapcsolódó szoftverére épülő új megoldást az IP Systems várhatóan 1 év alatt készíti el és helyezi üzembe.
Európai lesz az ukrán áram
„A megoldás a villamosenergia-piaci átvitelirendszer-üzemeltetők európai hálózata (ENTSO-E) által támasztott követelményeknek megfelelően fogja biztosítani a napi üzleti folyamatok kezelését, elszámolását. Lényegében az ukrán árampiac európai uniós elveken kezd el működni, ami összességében azt is jelenti, hogy a szoftver az átláthatóság, a piaci alapokon megvalósuló függetlenség irányába való elmozdulásban segíti az ukrán árampiacot, és egyúttal hozzájárul a hálózat üzemeltetési biztonságának növeléséhez is. A rendszer alapját képző szoftverkomponenseket egyébként már Ausztriában, Bulgáriában, Kazahsztánban, Koszovóban, Macedóniában, Magyarországon és Svájcban is használják” – emelte ki Füzi Ákos, az IP Systems Zrt. vezérigazgatója.
A megbízással az IP Systems a régió legnagyobb villamosenergia-piacának számító Ukrajna meghatározó informatikai szállítójává válva tovább növeli kijevi irodája létszámát. A fejlesztőcég a szerződésben vállalt 5 éves üzemeltetésbe és támogatásba helyi mérnököket is bevon majd, de a rendszerfejlesztés teljes egészében a magyarországi fejlesztőbázisra alapozva zajlik.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes számítógépes programokkal segítik a látássérült embereket
- Gyorsabbá válhat a hibaelhárítás az E.ON-nál
- SUSE Linux Enterprise 15: felkészülés a szoftveresen vezérelt jövőre
- Még egy hónapig lehet jelentkezni a Siemens regionális újságírói pályázatára
- A Fujitsu új szoftvere egyszerűsíti az adatvesztés utáni visszaállást
- Új SUSE Manager: összetett környezet, egyszerű felügyelet
- Hiánypótló magyar megoldás forradalmasítja a kriptovaluták tőzsdei kereskedését
- Az IT-vezetők szerint a licenc nélküli szoftverek használata növeli az adatlopás kockázatát
- Folyamatos a káosz, mert kész káosz a folyamat?
- Eaton Galileo 10.2 – HTML-ismeretek nélkül is használható webes vizualizációs alkalmazás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.