Az LG ThinQ televíziók tulajdonosai egyre több országban élvezhetik a Google Assistant szolgáltatást
Az LG Electronics (LG) 2018-as, mesterséges intelligenciával felvértezett (ThinQ) televízióiban még szélesebb kör számára teszi elérhetővé a Google hangalapú asszisztensét az év utolsó negyedévében.
A vállalat újabb hét országban — Ausztráliában, Dél-Koreában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Kanadában, Németországban és Spanyolországban —, összesen öt nyelven vezeti be a Google Assistant szolgáltatást. A bővítés az LG globális stratégiájának része, melynek célja, hogy az LG ThinQ platform és a beépített hangasszisztens együtt új szintre emelje a hangfelismerési megoldásokat. Az LG először a 2018-as CES kiállításon jelentette be, hogy a Google hangalapú asszisztensét beépíti televízióiba. A szolgáltatás elsőként az Egyesült Államokban mutatkozott be a második negyedévben.
A Google Assistant az LG minden 2018-as webOS alapú, mesterséges intelligenciával felvértezett televízióján elérhető lesz az új piacokon, és új funkciók széles köre mellett több nyelven kínál majd hozzáférést a szolgáltatáshoz. A Google beépített hangalapú asszisztensével az LG ThinQ televíziók képesek különféle feladatok ellátására, a hangparancs-alapú böngészésre és az okosotthon-eszközök irányítására is. A mikrofon gomb nyomva tartásával a felhasználói élmény megzavarása nélkül bármikor könnyedén kérhetünk tájékoztatást az időjárás-előrejelzésről, a közeli étterem nyitvatartási idejéről vagy a legfrissebb sporteredményekről, de az otthoni lámpafények mérséklését is kérhetjük. A felhasználók emellett a Google Fotók használatával a televízión keresztül ismét átélhetik kedvenc pillanataikat.
A Google hangalapú asszisztense révén az LG ThinQ televíziók okosotthon-központként is szolgálnak: számos eszközhöz, köztük robotporszívókhoz, termosztátokhoz, légtisztítókhoz és az intelligens világításhoz is engedélyezik a hozzáférést. A Google Assistant sok száz közkedvelt márka mintegy ötezer intelligens eszközével képes összekapcsolódni, így jelentősen megkönnyíti a hangszórók, illetve a wifi- vagy Bluetooth-kapcsolattal rendelkező intelligens otthoni eszközök kezelését. Az angol nyelvű piacokon — az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában és Kanadában — a felhasználók már csatlakoztathatják Google Home eszközeiket az LG ThinQ televíziókhoz, melyek okoshangszóróin keresztül közvetlen hangparancsokat alkalmazhatnak. Ez a funkció 2018 végére Franciaországban, Németországban, Japánban és Dél-Koreában lesz elérhető, az Amazon Alexa hangalapú asszisztenst használó eszközeivel való összekapcsolhatóságot pedig az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok után Ausztráliára és Kanadára is kiterjesztik.
A Google Assistant integrációján túl az LG ThinQ televíziók a vállalat saját mélytanulási technológiáját is alkalmazzák. A nézők így ezeket a tévéket a természetes nyelv használatával könnyen és gyorsan összekapcsolhatják külső eszközökkel, egyszerű szóbeli parancsok révén pedig konkrét információkra és tartalmakra kereshetnek rá. Csatornaváltás, hangerőszabályzás, kikapcsolás egy műsor végén, figyelmeztetés, mielőtt kedvenc sorozatunk elkezdődne, vagy a legmegfelelőbb tartalom megtalálása — csak néhány lehetőség, hogyan segíti a ThinQ a nézőket a napi televíziózás élményében, akár kábelen, akár műholdról vagy online streamen érkezzen a jel.
„Az LG víziója, hogy a nyílt platform, a nyílt partnerség és a nyílt kapcsolódás filozófiájának hármasán keresztül vezető szerepet vállaljon a mesterséges intelligencia minden területén” — mondta Brian Kwon, az LG szórakoztatóelektronikai üzletágának elnöke. „Az LG felsőkategóriás televízióinak páratlan képminőségén túl a Google hangalapú asszisztensével még több fogyasztó emelheti új szintre az okosotthon-lehetőségeket otthonában. Ez összhangban áll az LG missziójával, hogy jövőbe mutató technológiákkal tegyük jobbá fogyasztóink mindennapjait.”
Az IFA kiállításra látogatók az LG standján, a Messe Berlin 18-as csarnokában személyesen is megtekinthetik az LG mesterséges intelligenciával ellátott ThinQ televízióit és megismerhetik a Google hangalapú asszisztensének funkcióit, de a vállalat technológiában páratlan, OLED televíziókból telepített kanyonját is megcsodálhatják.
Kapcsolódó cikkek
- Tévénézési Guinness-világrekord az LG OLED TV-maratonon
- Az LG OLED tévéivel válik még teljesebbé az űr-élmény
- Az új TONE Platinum SE-n egyetlen gombnyomással indítható el a Google Fordító
- A 2018-as IFA-n mutatkoznak be az LG új vezeték nélküli és intelligens XBOOM hangszórói
- Új Styler készülékeket mutat be az LG a 2018-as IFA-n
- A vállalatok csodafegyverként tekintenek a mesterséges intelligenciára és a gépi tanulásra
- Új, interaktív, érintőkijelzős LG televízió
- Ismét az LG készüléke lett az év OLED tévéje
- 150 millió ember munkáját könnyíthetik meg a jövőben a Cisco és a Google Cloud közös megoldásai
- Új mesterségesintelligencia-laboratóriumot hozott létre Észak-Amerikában az LG
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Vicces vagy hasznos? Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat
Bennetek van, ami kell a holnaphoz: így szól a Z generációnak* kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia szlogenje. Sokat kritizálják a fiatalok online életét, digitalizált mindennapjaikat, akár közösségimédia-függőnek titulálják őket, azonban a kezdeményezés életre hívója, a Samsung átfogó kutatásából** is kiderült, hogy az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni.
82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele
82 százalékos növekedéssel, 742,4 millió forintra növelte nettó árbevételét a 2024-es év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég az előző év azonos időszakában elért 408,6 millió forintról. A ViVeTech Nyrt. adózott eredménye ezzel párhuzamosan 67 százalékkal, 91,1 millió forintra emelkedett a tavalyi év első felében elért 54,7 millió forintos szintről – derül ki a társaság által publikált 2024. első féléves jelentéséből.
Innovatív technológiával és szakértelemmel inspirálja a Sony a jövő generációját
Nagy sikerrel rendezték meg a Sony és a Down Alapítvány közös nyári táborát, melynek keretében a részt vevő értelmi fogyatékossággal élő gyerekek és fiatalok megtanulhatták a Sony által rendelkezésre bocsátott fényképezőgépek és kamerák alapszintű használatát. Az együttműködés még tovább folytatódik idén egy vidéki fotós túrával és egy kiállítással.
Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.