A jó minőség és a kevesebb gond vonzza az újépítésű otthont keresőket
Kevesebb gond van velük, jobb minőségűek, nem kell a felújítással bajlódni – többek között ezeket a tényezőket emelték ki a Jófogás és a GKI Digital közös felmérésében megkérdezett internetezők az új ingatlanok előnyeivel kapcsán. A már most is új házban vagy lakásban élők egyértelműen pozitív tapasztalatokat gyűjtöttek, az új ingatlanokat kívülről szemlélők közül azonban sokaknak nem tetszik az üres telkek beépítése.
Robbanásszerű fejlődést láthatunk a hazai ingatlanpiacon, ugrásszerűen nőtt az elmúlt években a forgalom és a lakások ára is. A látványos felfutás eredményeként új lendületet kapott az új építésű házak, lakások piaca is, amit jól mutat, hogy 2017-ben az újonnan átadott lakások száma 44 százalékkal, míg a kiadott építési engedélyeké 20,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A fejlődés hátterében a kedvező makrogazdasági folyamatok és a kormányzati ösztönző intézkedések – mint például a kedvezményes áfa, vagy az otthonteremtést támogató CSOK – állnak.
A lakást keresők negyede költözne szívesen új ingatlanba
A Jófogás és a GKI Digital közös felmérése szerint a piacvezető hazai online apróhirdetési oldal felhasználóinak többsége úgy véli, hogy az ingatlanpiac fellendülésének a befektetők az igazi nyertesei. Habár az ország területén nem egyenletesen, mindenhol jellemzőek az új építésű ingatlanok, összességében minden negyedik válaszadó érzékeli, hogy sok új lakóingatlan épül a környékén. A kutatás során megkérdezettek 5 százaléka él ilyen típusú lakásban vagy házban, és elsöprő többségük pozitív, vagy semleges tapasztalatokat szerzett.
Ugyanakkor jóval többen szeretnének újépítésű otthonban élni, a válaszadók negyede költözne egyszer ilyen lakásba, és ennek megfelelően ilyen arányban vannak azok is, akik ingatlan keresés során ezt a kategóriát is figyelik. A vizsgált időszakban lakást keresők 23 százaléka nézett ilyen ingatlanokat is, és összességében az elmúlt években keresők 5, a jelenleg is nézelődők 7 százaléka számára a három legfontosabb szempont egyike az új építés a lakáskeresés során.
Az újépítésű ingatlanok iránt érdeklődők közel fele jelezte az ilyen lakások előnyei kapcsán, hogy jóval kevesebb velük a gond. A válaszadók 44 százaléka szerint jó ideig biztosan nem kell felújítással bajlódni, egyharmaduk pedig úgy véli, hogy ezek az ingatlanok jobb minőségű anyagokból készültek, mint a használtak.
A magyarok ötöde érzékel lakhatási gondokat a környezetében
Míg az új ingatlanban élők körében egyértelműen pozitívan nyilatkoztak az ilyen otthonokról, kívülről már jóval vegyesebb az új építésű házak, lakóparkok megítélése. A lakóhelyükön sok fejlesztést érzékelők, de jelenleg nem ilyen épületben lakók mintegy negyede szívesen költözne új építésű lakásba a jövőben, de jelentős számban vannak azok is, akik kifejezetten elutasítják az új építésű lakásokat, akár esztétikai (15 százalék), akár elvi szempontok (18 százalék) miatt. Nem elhanyagolható azok száma sem, akik a lakosság árérzékenységét mutatva, elsősorban anyagi oldalról közelítik meg az új építésű ingatlanok kérdését, ezek elérhetetlenségét hangsúlyozva (21 százalék) vagy a lakásárak normalizálódását a bővülő kínálattól várva (23 százalék).
Az otthonteremtést támogató kormányzati intézkedések ellenére még a gyerekes családok között is sokan vannak azok (37 százalék), akik hiába költöznének szívesen új lakásba, anyagilag ez elérhetetlen számukra. A válaszokból ugyanakkor az is kiderül, hogy bizakodók a Jófogás felhasználói a jövőre vonatkozóan. Habár egyelőre minden ötödik válaszadó továbbra is érzékel lakhatási problémákat a környezetében, sokan várják az új lakások jelentette kínálatbővüléstől az ingatlanárak normalizálódását, ami a lakhatási problémák megoldásában is szerepet játszhat.
Külön oldallal segíti az új építésű otthont keresőket a Jófogás
2018. augusztusában elindult a Jófogás Új építésű oldal. „Piacvezető, apróhirdetéssel foglalkozó szereplőként folyamatosan azért dolgozunk, hogy az eladók és a vevők közötti adás-vételeket minél gyorsabbá és biztonságosabbá tegyük. Az elmúlt években specializálódtunk az Ingatlan kategóriára is, ahol többek között olyan szolgáltatásokkal segítjük felhasználóinkat a megfelelő ingatlan megtalálásban, mint a térképes kereső, a Jófogás Ingatlan mobilapplikáció (IOS, Android) vagy a 3D ingatlanséta. A Jófogásnak több mint 2,5 millió egyedi látogatója van havonta*, 40 százalékuk pedig kifejezetten az Ingatlan kategóriát látogatja. A Jófogás Újépítésű aloldalt azért hívtuk most életre, hogy az ingatlant keresők igényeit minél hatékonyabban kiszolgáljuk és felhasználóbarát platformot kínáljunk a speciálisan újépítésű projektek iránt érdeklők számára is” - mondta Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezetője.
A kutatásról:
A GKI Digital és a Jófogás 2018. februárban készítette a felmérést, ami az ingatlankeresési szokásokat és az elmúlt években zajló ingatlanpiaci folyamatok megítélését is vizsgálta. A Jófogáson elérhető online kérdőívet 10657-en töltötték ki.
__________
* Forrás: Dkt.hu, Gemius 2018. márciusi belföldi havi adatok, minden platformon
Kapcsolódó cikkek
- A Jófogás tavaly 40 Szabadság-szobornyi fémhulladékot spórolt meg
- Az adatvezérelt vállalati HR szemlélet a kulcs a munkavállalók megtartásához
- e-Toplista 2018 – A legnagyobb webáruházak listája
- Hűtővásárlási csúcsszezon van a kereskedelemben
- A Jófogás 29. lett az apróhirdetési oldalak globális százas ranglistáján
- Minden második gyakornoknak állást ajánlanak a cégek
- Egy friss kutatás sokat elárul a magyar internetezők nyaralási szokásokról
- Van mit fejleszteni a Z-generáció digitális kompetenciáin
- A mesterséges intelligencia garantálja a bevételnövekedést
- Tények és tévhitek a tévénézésről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.