Együttműködik a Panasonic és a Vodafone
A Panasonic Corporation és a Vodafone bejelentette együttműködését egy kísérleti projekt keretében, amely a keskenysávú IoT (Narrowband-IoT - NB-IoT), egy kis teljesítményű és nagy hatótávolságú (Low-Power Wide-Area - LPWA) vezeték nélküli technológia felhasználásával kívánja működtetni az IoT-t támogató otthoni okoseszközöket.
A két vállalat a vizsgálatokat NB-IoT-képes háztartási eszközökkel kívánja kezdeni, és az első üzem a tervek szerint Frankfurtban indul idén ősszel.
A világ egyre jobban összekapcsolttá válik, és az Internet of Things (IoT) is kezd fontos szerepet játszani ebben. Az IoT legígéretesebb felhasználási területei olyan vezeték nélküli csatlakozást igényelnek, amely akár a föld alatt lévő készülékekkel is képes kapcsolatot létesíteni vagy hosszú üzemidőt tud nyújtani akkumulátoros tápellátással is.
Az NB-IoT az az iparági szabvány, amelyre egyre jobban felfigyeltek több szektorban is, mert alkalmas a nagy hatótávolságú és kis teljesítményű kommunikációra. A Vodafone pedig már nyújt is ilyen szolgáltatást. Az NB-IoT segítségével hálózatba kapcsolt otthoni okoseszközökkel a felhasználók felhőszolgáltatásokhoz csatlakozhatnak a mobilhálózat segítségével, plug-and-play megoldásokkal.
A közös projekt első tesztjein az alacsony sávszélesség funkcionalitását Panasonic termékek (pl. légkondicionálók) távoli vezérlésén és karbantartásán keresztül vizsgálják majd. A Panasonic és a Vodafone további kísérleteket is tervez, hogy felmérjék, hogyan lehet hatékonyan integrálni az NB-IoT technológiát a Panasonic különböző fogyasztói termékeivel.
A Panasonic Japánban is elindít egy kísérletet most ősszel IoT háztartási készülékekkel és LPWA hálózatok felhasználásával a vezető japán mobilszolgáltatóval.
A Panasonic és a Vodafone tervei szerint a háztartási készülékek LPWA technológiával való hálózati csatlakoztatásával új élményeket és új értékeket teremthetnek a fogyasztók számára az IoT korában.
Kapcsolódó cikkek
- A HDR10+ Technologies, LLC megkezdte együttműködését az első, HDR10+ technológiát alkalmazó partnerekkel
- NMHH: a Vodafone nem a törvényi előírásoknak megfelelően végezte el a tavalyi adategyeztetést
- Tippek ősszel utazóknak
- Légkondival zaklatnak a lapátra tett férfiak
- A Panasonic frissítette a népszerű fényképezőgépét
- IoT-vel bővül a Vodafone Family
- Lopott magyar kamiont fogtak a legújabb mobiltechnológiával
- A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
- IoT megoldásokkal mutat zöld utat a Vodafone
- Digitális gumiabroncs-ellenőrzés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.