Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
Egy fogyasztói felmérés - amit a Honor számára Kantar Millward Brown készített – mintegy 1800, 15 és 35 év közötti okostelefon-használó körében hat európai országban bemutatja, hogy az okostelefonok tradicionális mobiltelefonok feletti dominanciája hogyan változtat azon, ahogyan az emberek a mobil kommunikációs eszközöket használják. Fényképezés, közösségi oldalak használata, internetezés, e-mailek olvasása – ezek a legfontosabb funkciói a modern okostelefonoknak. A Honor 10 az AI kamerájával erre egy kiváló példa.
Az európai fiatalok legfőképpen telefonhívásra (92%) és sms küldésre (83%) használják a telefonjukat, de megjelölték emellett a fotózást (87%), a közösségi média használatát (78%), e-mailek olvasását (83%) és internetezést (80%) is. A válaszadók csaknem fele ezeket a legfontosabb funkciók közé sorolta.
Kevésbé fontosként említették a műholdas navigációt, szórakoztató funkciókat, online applikációkon történő kommunikációt és a mobilos fizetést. Az MMS-ek és az egészség vagy fitnesz applikációk általában kisebb népszerűségnek örvendenek.
Nemek és korosztályok közötti különbségek
A nők a közösségi oldalakat sokkal gyakrabban böngészik a telefonjukon, mint a férfiak (83% vs. 73%), ugyanígy magasabb az arány a fotózás (91% vs. 84%) és sms küldés terén is (90% vs. 77%). A Z generáció tagjai (15 és 24 év közöttiek) többet használják a telefonjukat szórakozásra, játékokra és így tartják a kapcsolatot a közösségi média oldalain is. Az idősebb, 25 és 38 év közötti felhasználók (az Y generáció) főként kommunikációs vagy munkaeszközként használják az okostelefonjukat.
Az okostelefon-funkciók használata a következő kérdésre: Miért használja ön leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. A válaszok korosztályok alapján lettek csoportosítva – Z Gen (15-24) és Y (25-38). A zöld színezés azt jelzi, hogy hol volt a korosztályok közötti különbség jelentős (95%-os megbízhatósággal)
A magyar fiatalok körében nemigen terjed el az sms és az MMS küldése. Ez a csoport említi az sms-ezést és a multimédiás üzenetküldést a legkevesebbet a hat ország közül. Valószínűsíthető, hogy az sms-ezés helyett inkább az okostelefonok instant üzenetküldő szolgáltatásait részesítik előnyben, amelyet mintegy 61 százalékuk használ. Az egészség és fitnesz alkalmazásokat használják a legkevesebbet.
Az okostelefon-funkciók használata arra a kérdére alapozva,hogy: Mire használja leginkább az okostelefonját? Sorolja fel az összes indokot. Az országok szerinti táblázatban a zöld jelölés azt jelenti, hogy az érték az átlagnál jelentősen magasabb, a piros jelölés azt jelenti, hogy az érték jelentősen alacsonyabb.
Kreatív és társaságkedvelő – ilyen a fiatal, európai okostelefonhasználó
A modern telefonok használói leggyakrabban kreatívnak, nyitottnak, gondoskodónak, egyedinek és önállónak írták le magukat. A fiatal magyarok gondoskodó és megbízható embereknek látják magukat, akik a szabadidejüket legszívesebben otthon töltik.
Honor okostelefonok az örök-fiatal, aktív közösségi média használóknak
“A Honor a “Bátraknak” szlogenjével a digitális bennszülöttek igényeit figyelembe véve lett kialakítva, az internet-optimalizált termékeivel. A legújabb, Kantar Millward Brown által készített felmérés megmutatja, hogy a fiataloknak olyan eszközre van szükségük, amivel a legtöbb lehetséges módon tudnak kommunikálni a világgal – a legegyszerűbb hívástól és sms küldéstől kezdve a gyors böngészésen és e-mailezésen át a magas minőségű fényképek készítéséig és megosztásáig. A legújabb zászlóshajó okostelefonunk, a Honor 10, az AI kamerájával, és GPI Turbóval egy remek és megfizethető eszközt kínál számukra.” – mondta Kim Jin, a Honor CEE & Nordic vezetője.
A felmérésről
A fogyasztói felmérést a Honor megbízásából Kantar Millar Brown készítette. A felmérés internetes interjúk segítségével készült, 1800 15 és 38 év közötti okostelefon használó körében hat országban: Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Finnországban, Szerbiában és Görögországban. (N=300 országonként)
Kapcsolódó cikkek
- Berlinben bemutatták a Honor Play-t
- A Honor Magic 2 bemutatkozott az IFA-n
- A Honor legújabb csúcskészüléke tökéletesen illeszkedik a fiatal generáció egyéniségéhez
- Három új Honor készülék érkezik a magyar piacra
- A Honor két nagyszabású frissítéssel erősít augusztusban
- 150%-ot nőtt a Honor 2018 első felében
- Ezeket az elképesztő dolgokat fogja tudni a jövőben a telefonod
- A Honor 10 amatőr és a profi fotósok számára egyaránt hasznos lehet
- A Honor 10 készülékkel a kezdők is profi fotókat készíthetnek
- Pár hét alatt több mint 1 millió Honor 10-et adtak el világszerte
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tengerjáró hajózás: Luxusélmény elérhető áron
Néhány éve még csak a luxus szinonimájaként gondoltunk a tengerjárós nyaralásokra, ma viszont az egyik legnépszerűbb utazási formává nőtték ki magukat. Aki egyszer kipróbálja ezt a különleges utazási módot, gyakran újra visszatér. Nem véletlenül: a tengeri hajózás sokkal gyorsabban fejlődik, mint más turisztikai szegmensek, és az előrejelzések szerint 2025-ben minden korábbi évnél többen vágnak bele egy ilyen kalandba.
Amikor a jövő megérkezik: autonóm drónok a csomagszállítás szolgálatában
Ha csomagszállító drónokra gondolunk, sokak lelki szemei előtt futurisztikus képek jelennek meg: lebegő szerkezetek hozzák a megrendelt terméket egyenesen a kertkapuhoz vagy az erkélyre. A valóság azonban ennél jóval árnyaltabb. A legnagyobb kihívás az, hogy ezek az eszközök önállóan, biztonságosan és megbízhatóan tudjanak tájékozódni a gyakran kiszámíthatatlan városi környezetben.
Így nyílik ki a világ a Széchenyi hallgatói előtt
Közel harminc hallgató vett részt a Széchenyi István Egyetemről azon az ötnapos nemzetközi tanulmányúton, amely során bevonatolási, szerszámgyártási és méréstechnikai technológiákkal ismerkedhettek meg Csehországban. A Pannónia Ösztöndíjprogram által támogatott képzés nagy sikert aratott a nemzetközi ipari partnerek körében is, ezért a Járműgyártás és Technológia Tanszék már a program folytatását tervezi.