Új blokklánc-tesztelő szolgáltatás a Fujitsutól
A Fujitsu bemutatott új szolgáltatásával az ügyfelek felgyorsíthatják a blokklánc-megoldások vállalati fejlesztését – ami mind üzleti, mind technológiai, mind pedig jogi szempontból elősegíti stratégiai céljaik megvalósulását.
Az új „Fujitsu 360 Degree Blockchain Use Case Deep-Dive” szolgáltatás a meglévő alkalmazási esetek (use case) alapján teszteli a megoldás kritikus életképességét, és azonosítja az éles használatra kész blokklánc-alkalmazás kiépítéséhez szükséges alkalmazáskomponenseket. Azt is kijelöli, milyen úton lehet minimumra szorítani az alkalmazási eset esetleges hibáiból és buktatóiból adódó kockázatokat.
A blokklánc új üzleti modellt teremt, és átalakítja a vállalatok működését a tranzakciófeldolgozás új engedélyezési modelljével. Sok blokklánc-megoldás azonban nehezen jut el az azonosított potenciális alkalmazási esettől az éles használatra kész alkalmazásig.
Az új szolgáltatás a vállalati blokklánc-fejlesztés e gyenge pontját veszi célba azzal, hogy független elemzést végző és tanácsot adó blokklánc-szakértőket kapcsol be a folyamatba. Az ügyfelek pártatlan külső szakértelem bevonásával vizsgáltathatják meg blokklánc-alkalmazási eseteiket, azon belül az általános architektúrát, az üzleti és jogi kontextust a potenciális kockázatok azonosítása, sőt akár a blokklánc-kód ellenőrzése céljából. A Fujitsuval folytatott együttműködés az elakadt blokklánc-projektek új kód segítségével történő újraindítására is lehetőséget biztosít.
„A közös alkotás, a ‘co-creation’ a Fujitsu génjeibe van kódolva. Az ügyfelekkel szorosan együttműködve azonosítjuk az egyes blokklánc-alkalmazási esetek hibáit, buktatóit és potenciális kockázatait. Taktikai és stratégiai iránymutatással segítünk mérsékelni az általános kockázatot és felkészíteni a tervet a gyakorlati megvalósításra. Ügyfelünk így abban a biztos tudatban léphet tovább, hogy a blokklánc-megoldás sikeresen átesett a kritikus életképességi és megbízhatósági teszteken. A megszabott követelményeket nem teljesítő blokklánc-alkalmazási eseteket korai szakaszban leállíthatja, megelőzve a folytatással óhatatlanul együtt járó idő- és pénzpazarlást, vagy a Fujitsu mélyreható blokklánc-szakértelmére támaszkodva újragondolhatja őket” – mutatott rá Frederik de Breuck, a Fujitsu blokklánc-innovációs központjának vezetője.
A Fujitsu blokklánc-innovációs központja
Az új „360 Degree Blockchain Use Case Deep-Dive” szolgáltatást a Fujitsu 2018 tavaszán megnyitott brüsszeli blokklánc-innovációs központja nyújtja. A szolgáltatást kiegészítő blokklánc-termékfejlesztési keretrendszerrel mindössze öt nap alatt kidolgozható a termék prototípusa (Minimum Viable Product, MVP). A brüsszeli létesítmény is mutatja milyen elkötelezetten támogatja a Fujitsu a blokkláncot és más elosztott főkönyvi technológiákat, amelyek forradalmasítják a fogyasztók és a vállalatok közötti adásvételt, árucserét, és alapjaiban átformálják a szervezetek üzleti és működési modelljét. A Fujitsu a pénzügyi szolgáltatásokon túlmutató blokklánc-megoldások fejlesztésére törekszik. A pénzügyi szolgáltatások területén a blokklánc-technológia már széles körben módosította az üzleti modelleket, és a jövőben az informatikai rendszerek és sok más iparág új architektúrájaként is értékes lehetőségeket kínál.
A Fujitsu blokklánc-tesztelő szolgáltatásainak kínálata
A Fujitsu blokklánc-tesztelő szolgáltatásai négy szakaszból állnak: workshop, értékelés, jelentéskészítés és bemutatás. A szakaszok mindegyikét agilis projektmenedzsment technikák támogatják. Az induló workshop keretében kerül sor az egyes potenciális alkalmazási esetek részletes vizsgálatára. A konzulens megismeri az ügyfél üzleti kihívásait és azok összefüggését a szervezet általános stratégiájával. Ezt követi a kutatási és értékelési szakasz, ahol a szakértők alaposan megvizsgálják a potenciális megoldást, az üzleti és alkalmazásarchitektúrától kezdve a smart contract és a frontend-kódig. Ez az ellenőrzés jellemzően mintegy öt napot vesz igénybe.
Az értékelés eredményeit a szakértők vezetői jelentésben foglalják össze, amely vázlatos tervet és méretezési javaslatot tartalmaz az alkalmazási esethez. A munka során a Fujitsu blokklánc-projektek százaiban szerzett tapasztalatait hasznosítva azonosítja a gyakori buktatókat, amelyekre megoldásokat is kínál. Az utolsó szakaszban a Fujitsu bemutatja a jelentést az ügyfélnek, és az egyes szempontok teljes körű elemzésén túl javaslatokat és részletes következő lépéseket is meghatároz a biztonságos továbbhaladáshoz.
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu „360 Degree Blockchain Use Case Deep-Dive” szolgáltatása már jelenleg is elérhető az EMEIA-régióban, 14 900 euró induló áron, amely az alkalmazási eset komplexitásától függően változik. A szolgáltatás az adott ország értékesítési szervezetétől vagy a emeia.blockchaincenter@ts.fujitsu.com e-mail címen rendelhető.
Kapcsolódó cikkek
- Konferencia a blokkláncok mindennapi gyakorlatáról és működéséről
- Új Fujitsu CELSIUS munkaállomások
- Technológiai cégek írják át az ingatlanpiac szabályait
- Magyar startupok ötleteit várja a Lufthansa és az SAP
- A Fujitsu megoldásával egy héten belül tesztelhető a blokklánc üzleti modellje
- A HTC első blokklánc telefonjával ismét a felhasználó rendelkezhet értékei és adatai felett
- A Fujitsu új Threat 360 szolgáltatása átfogó képet ad a kiberbiztonsági kockázatokról
- A Fujitsu új szoftvere egyszerűsíti az adatvesztés utáni visszaállást
- A Fujitsu fontos szerepet játszik a nagy teljesítményű számítástechnikát gyorsító uniós programban
- Intelligens kulcsot ad a vállalatok kezébe az SAP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.