Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
Állandóan a zsebünkben van: erről e-mailezünk, ez az ébresztőóránk, erről hallgatunk zenét, ezen böngészünk, ezen használjuk a navigációt, a naptárat, a közösségi médiát, ezzel fotózunk és videózunk. Az elmúlt évek során mobiltelefonunk egyre többet kínál, és az új funkciók sora mellett néha háttérbe szorul, hogy eredetileg mire is találták ki a készüléket. Az LG legújabb felmérése szerint a mobil eredeti funkciói hivatalosan is háttérbe szorultak: többet használjuk fotózásra, mint telefonálásra a készüléket.
Az LG saját felmérésben vizsgálta az amerikai és koreai okostelefon-használók szokásait: a gyártót az érdekelte, milyen témákat osztanak meg, mi zavarja őket és mik az elvárásaik egy okostelefonos kamerával szemben. A kutatás során kiderült, hogy a válaszadók 87 százaléka egy héten legalább egyszer készít valamilyen fényképet az okostelefonjával, ezzel szemben csupán 82 százalékuk használja ugyanilyen gyakran a hanghívás funkciót. A kamerahasználat aránya ezzel magasabb, mint a telefonálásé vagy a közösségimédia-használaté (80%).
Szelfik vs. ételfotók
A válaszadók 61 százaléka szívesebben küld képeket a szöveges üzenetek helyett, ha valamilyen információt szeretne megosztani. Míg Amerikában a gyerekfotók és a szelfik a legnépszerűbbek, Koreában az utazási és ételfotók uralják a közösségi médiát. Az amerikai válaszadók 81 százaléka rendszeresen tölt fel szelfit valamelyik közösségimédia-felületre. A fotók gyors elkészítése és azonnali megosztása olyan trend, amire a gyártók is felfigyeltek: a tavaly divatba jött 2:1 kijelzőarányú telefonokkal már ez is gyorsabb, hiszen a képernyőt két részre osztva, a felső ablakban megörökített képet egyből közzé is tehetjük az alsó ablakban. A mobilos videózás is egyre népszerűbb: a válaszadók 74 százaléka vett már fel azért videót, mert egy élmény megörökítéséhez nem volt elég egy állókép, és 68 százaléka készített inkább videókat az érdekes helyszínekről és tájakról a fotózás helyett. Egyes készülékek, mint az LG G7 ThinQ már HDR minőségű képet és videót is képesek rögzíteni, így több külön készülék helyett elég csak egyet magunkkal vinnünk az utazásra.
A legbosszantóbb fotós bakik
A válaszadók szerint a három legzavaróbb probléma mobilos fotózás esetén az elmosódó kép, a zoomoláskor fellépő pixelesedés és az, hogy a legtöbb telefon kamerájával szinte lehetetlen megörökíteni egy táj valódi szépségét. A megkérdezettek 54 százaléka érezte már rosszul magát mobilozás közben a gyenge fotós készségei miatt, 63 százaléka pedig nem elégedett a fotók kompozíciójával vagy színtónusával. A húszas és harmincas éveikben járó nők egyharmadának a mozgó háziállatok lefényképezése okoz gondot, míg összességében a nők 74 százaléka a kedvezőtlen fényviszonyok mellett készített fotókkal elégedetlen. Utóbbi problémára jó megoldást jelent, ha zajcsökkentés funkcióval felvértezett készüléket választunk, és odafigyelünk arra, hogy a kamera minél alacsonyabb rekeszértékű legyen - ezek biztosítják ugyanis, hogy félhomályban is megfelelő képet készíthessünk. Egyes okostelefonok már arra is képesek, hogy automatikusan beállítsák az ideális fotómódot a környezeti tényezők és a fényviszonyok alapján.
Azért fotózunk, hogy megosszuk
A válaszadók 50 százaléka azért keresi a tökéletes fotótémát, hogy az elkészült képet feltöltse valamelyik közösségimédia-felületre. A megkérdezettek 56 százaléka válaszolta azt, hogy nem tudja egyetlen képen megörökíteni a fénykép témáját és hátterét – vagy a kép tárgya lesz pixeles a nagyításkor, vagy a környezet nem fér rá a fotóra. Erre jó megoldást kínálnak azok a kamerák, melyekkel többféle látószögben rögzíthetjük a valóságot. Az LG G7 telefon például egy 71 és egy 107 fokos kamerát kapott, melyek között egyetlen gombnyomással válthatunk, ráadásul a zoomolás során sem pixelesedik a kép. A felmérés során megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy örömmel fogadna egy olyan telefont, amely többféle látószögű képek elkészítésére képes.
Az ideális kamera
A válaszadók azt is elmondták, milyen lenne számukra az ideális okostelefonos kamera. A leggyakrabban megjelölt válaszok között szerepelt, hogy a vásárlók nem szeretnének kompromisszumot kötni a képminőség terén zoomoláskor, és gyenge fényviszonyok mellett is szeretnének szép és tiszta képeket készíteni. Ugyanazt a tárgyat többféle szögből és távolságból is lefotóznák, és lehetőség szerint a hátteret és a kép tárgyát egy fotón örökítenék meg. A válaszadók közel 50 százaléka kifejezetten profinak tűnő fotókat szeretne készíteni mobiltelefonjával. A felmérés eredményei szerint pedig a nők kétszer nagyobb valószínűséggel veszik számításba a kamerás képességeket egy okostelefon kiválasztásakor, mint a férfiak.
Kapcsolódó cikkek
- A felhasználói bizalom növelése és az alapvető technológiai újítások állnak az LG mobil stratégiájának középpontjában
- Magyarországon a fiatalok többsége fotózásra használja a telefonját
- Az LG G7 One és a G7 Fit prémium okostelefonokra jellemző intelligens funkciókat kínál, kivételes áron
- Legszívesebben magunkat és szeretteinket fotózzuk – derült ki a Huawei kutatásából
- Hogyan vigyázzunk nyáron a telefonunkra?
- Nánási Pál mobilfotós tippjei
- BTS témájú tartalmak LG okostelefonokon
- Középkategóriás telefon felsőkategóriás funkciókkal
- Hat ország 60 újságírójának mutatták be az LG legújabb okostelefonjait
- Az LG G7ThinQ az eddigi legnagyobb fényerejű okostelefon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fenntarthatóság és innováció egy autóban
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elköteleződését egy különleges modellel ünnepli: bemutatta az OMODA 5 EV Planet Earth limitált kiadását. A kiadás szimbolikus időpontban, a Föld Napján került bemutatásra, ezzel is hangsúlyozva az elektromos autók szerepét a bolygó megóvásában.
Magas munkavállalói aktivitás a magyar munkaerőpiacon
A Profession.hu 2025 első negyedéves jelentése szerint a magyar munkaerőpiacon továbbra is magas a munkavállalói aktivitás. Bár az álláshirdetések száma minimálisan, 0,97%-kal visszaesett az előző év azonos időszakához képest, a jelentkezéseké ezzel szemben 4,8%-kal emelkedett. Ez azt jelzi, hogy a munkakeresők oldaláról továbbra is élénk az érdeklődés.
Erős évet zárt a ViVeTech
A Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett ViVeTech Nyrt. nettó árbevétele a 2024-es üzleti évben 24 százalékkal emelkedett, és megközelítette az 1,4 milliárd forintot, szemben a 2023-ban elért 1,1 milliárd forintos értékkel. A társaság adózott eredménye ezzel párhuzamosan 95 százalékkal, 66,2 millió forintról 128,8 millió forintra bővült – derül ki a vállalat frissen közzétett, a magyar számviteli szabályok szerint elkészített, nem konszolidált éves beszámolójából.
Jogellenes műsorok miatt marasztalták el az RTL-t
Az RTL két bírságot is kifogásolt a bíróságon, de mindkét esetben a Médiatanácsnak adott igazat az igazságszolgáltatás. Az egyik ügy a Reggeli című műsor 2023. október 25-i adásához, a másik a Sztárbox 2023. november 5-i adásához kapcsolódik.
Forradalmi technológiák egyetlen robotporszívóban
A legfrissebb robotporszívó-fejlesztések már nem csupán a szívóerőre vagy az akkumulátor teljesítményére koncentrálnak, hanem egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek arra is, hogy a készülékek könnyedén megbirkózzanak a lakásokban előforduló fizikai akadályokkal – például küszöbökkel vagy padlószint-váltásokkal. Egy újonnan bemutatott modell már technológiai választ is kínál erre: saját magát meg tudja emelni, és akár 6 centiméteres akadályokat is leküzd.