A Fujitsu új felmérése szerint az IoT-projektek három éven belül megtérülnek
A Fujitsu az IDG Connectet bízta meg, hogy derítse ki számára, hogyan válik egyre éretettebbé az IoT-technológia a nagyvállalati környezetben, és milyen elvárásokat támasztanak vele szemben az iparági szereplők. Az eredmények tanúsága szerint az IoT érettsége már meghaladja a feltörekvő technológiák szintjét, és a nagyvállalatok egyre türelmetlenebbül várják, hogy nyereségük is tükrözze az IoT-projektek hatását.
A válaszadók közel háromnegyede (73%) megerősítette, hogy az IoT-rendszerbevezetések már túlléptek a tesztelési és ismerkedési fázison, és közel felüknél már mutatkoznak az eredmények. A megtérülésre fordított nagyobb figyelmet mutatja az is, hogy az IDG Connect vizsgálatában a válaszadók csaknem egyharmada (31%) egy-két éven belül az IoT-projektekbe fektetett összeg megtérülésére számít, és 56% valószínűsíti, hogy három évben belül már nyereségre tehet szert belőlük.
Az IoT komplexitása miatt a vállalatok szolgáltatók és eszközszállítók segítségét kérik a rendszerbevezetéshez. A vizsgálat szerint azonban a szállítók nem állnak a helyzet magaslatán. A vizsgálatban megkérdezettek szerint jobb támogatásra (24%) és szorosabb együttműködésre lenne szükség ahhoz, hogy a szállítók megismerjék az ügyfelek konkrét igényeit (23%), magasak az árak (20%), nem elég rugalmasak a szerződések (17%) és nehezen hozzáférhetők az „as-a-service” megoldások (15%).
„A vizsgálat eredményei alapján az IoT-technológiák számos vertikumban a korai mainstream használat szakaszába léptek. A Fujitsu tartós, robusztus technológiákkal segít ügyfeleinek maximális értékhez jutni és megtérülést elérni a dolgok internetéből. Mélyreható technológiai szakértelmünket ügyfeleink üzleti szakértelmével ötvözzük. A vizsgálati eredményekből világosan kiderült, hogy a nagyvállalatok már stabil megtérülést érnek el az IoT-projektek beruházásainál. Ez azokat a szervezeteket is cselekvésre kell, hogy bátorítsa, amelyek még mindig szkeptikusak az IoT valós üzleti értékét illetően” – nyilatkozta Yves de Beauregard, a Fujitsu digitális üzleti megoldásokért felelős vezetője az EMEIA-régióban.
Az IoT számos területen belépett a korai „mainstream” használat szakaszába
A Fujitsu vizsgálata azt is megállapította, hogy a vállalatok a folyamathatékonyság növelése mellett sokféle egyéb célra használják az IoT-t. A válaszok között a munkavédelem (47%) és a biztonság növelése (47%) volt a két leggyakrabban említett terület, amelyet az IoT-vel megszerzett adatok intelligens stratégiák kidolgozására való felhasználása követett (46%).
Ezen túlmenően a vállalatok 45%-a már jelenleg is használja az IoT-t az új bevételszerzési lehetőségek feltárására, egynegyedük pedig kiváló lehetőséget lát az IoT alkalmazásában arra, hogy prémium árkategóriájú, értékes kiegészítőket vezessen be meglévő termékeihez, adataihoz és szolgáltatásaihoz. A válaszadók valamivel több mint egyötöde (22%) úgy nyilatkozott, hogy a dolgok internete segítségével költséghatékonyabban tud jobb és differenciáltabb szolgáltatásokat bevezetni új ügyfelek szerzéséhez.
_________________
* Az IDG Connect 2018 nyarán végezte el a vizsgálatot, amelynek során 250 fő feletti francia, német, spanyol, portugál, indiai, skandináv, egyesült arab emírségekbeli és egyesült királysági szervezetek 330 üzleti és technológiai vezetőjével készített interjút. A válaszadók túlnyomó többsége 500-4999 fős vállalatoknál dolgozott.
Kapcsolódó cikkek
- Accenture felmérés az oktatási és vállalati képzési rendszerekről
- 10 év múlva megszűnhetnek az okosotthonok
- Többet fényképezünk, kevesebbet telefonálunk a mobilunkkal
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
- A kistudósok a jövőjükbe nézhettek be az Ericssonban
- GKI-Euronics: idén minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez
- Az E.ON a Microsofttal együttműködve kiemelt biztonságú, hatékony megoldást fejleszt
- IoT már nem csak „early-adopter”-eknek
- Ignite 2018 bejelentések
- A Vodafone 5G tesztkapcsolaton keresztül közvetített online élő videós tartalmat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.