A Vodafone csatlakozott az EU Code Week kezdeményezéshez
A Vodafone Magyarország Alapítvány csatlakozott az EU Code Week nemzetközi programsorozathoz, amelynek célja, hogy a digitális írástudást és a kódolást szórakoztató, vonzó módon tegye hozzáférhetővé a fiatalabb korosztály számára. A kezdeményezéshez a KódGarázzsal együttműködésben szervezett workshoppal kapcsolódott az Alapítvány.
A Vodafone Magyarország Alapítvány elkötelezett amellett, hogy fejlessze a fiatalok digitális kompetenciáját és mindenkivel megismertesse a technológia világát. A digitális fejlettség kiemelten fontossá vált, hiszen ma már a teljes digitalizáció világát éljük, ezért a Vodafone támogatja azokat a kezdeményezéseket, amelyek elősegítik, hogy lányok és fiúk egyaránt otthonosan mozogjanak a technológia világában, legyen szó IoT fejlesztésről, vagy éppen UX design-ról.
A 2018. október 6–21. között zajló EU Code Week keretében rendezett eseménynek a Vodafone Magyarország Zrt. székháza adott helyet 2018. október 11-én. Összesen 15 fő vett részt a három órás workshopon, akik a 12-14 éves korosztályt képviselték. A gyermekek a sándorfalvi Pallavicini Sándor Általános Iskolából érkeztek, mely intézmény lelkes tagja a Vodafone Digitális Iskola Programnak. A foglalkozáshoz, amelynek célja az volt, hogy támogassa az egyéni, kreatív gondolkodási folyamatokat, és elfogadó, vidám légkört teremtsen, a KódGarázs biztosított oktatót, a workshop végén a résztvevők elismerő oklevélben részesültek.
Napjainkban a kreatív kódolás olyan fiatal kortól tanulható, fejleszthető készséggé vált, amely nemcsak sikerélményt és önbizalmat ad, hanem versenyképes tudást is. A Vodafone Magyarország ezt felismerve eddig is számos programmal, eseménysorozattal járult hozzá a fiatalok digitális kompetencia fejlesztéséhez, munkaerő-piaci helyzetük javításához. A Skool projekttel együttműködésben évek óta tart foglalkozásokat fiatal lányoknak, valamint a LogiScool által szervezett Nagy Digitális Kaland versenyt is idén már második alkalommal támogatta. A Kódgarázzsal korábban a Coding Camp keretében, míg a Code First: Girls társadalmi kezdeményezéssel együttműködve a #CodeLikeAGirl programsorozat révén igyekezett közelebb hozni a technológia világát a jövő programozóihoz. Emellett a Vodafone Magyarország Alapítvány a Digitális Iskola Program részeként országszerte küzd az elmaradottabb térségek iskoláiban a digitális szakadék csökkentéséért.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone Magyarország mérnökei segítenek a Mangkhut szupertájfun sújtotta Fülöp-szigeteken
- Az 5G az európai élvonalba röpítheti a magyar gazdaságot
- A Vodafone csatlakozott a Mesterséges Intelligencia Koalícióhoz
- Tizenéves jövőtervezőket keres a UPC
- A Vodafone 5G tesztkapcsolaton keresztül közvetített online élő videós tartalmat
- Első lépés az okosvárosok felé
- A szülők 76%-a szabályozza gyermeke eszközhasználatát
- Együttműködik a Panasonic és a Vodafone
- NMHH: a Vodafone nem a törvényi előírásoknak megfelelően végezte el a tavalyi adategyeztetést
- Tippek ősszel utazóknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.